Paard op eigen naam laten zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jits

Paard op eigen naam laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:37

Mijn paard (KWPN) staat nog op naam van een oude eigenaar. Nu zag ik op de site van het KWPN dat het overschrijven van het paard op de nieuwe eigenaar gratis is als je maar lid bent van het KWPN. Nu vroeg ik me af of je lid kan worden voor een jaar, in dat jaar je paard laat overschrijven en na dat jaar je lidmaatschap op kan zeggen. En als je je paspoort opstuurt, krijg je dan een geheel nieuw paspoort? Wat gebeurt er dan met de gegevens van de inentingen?

SANEX

Re: Paard op eigen naam laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:40

Je krijgt niet een geheel nieuw paspoort, jouw naam wordt gewoon in een lijstje met eigenaren gezet, als 2e ( of hoeveelste ) eigenaar.
De oude eigenaar blijft er ook nog in staan, evenals fokker etc.
Met de entingsbewijzen gebeurt niks.

Als het goed is kun je het na een jaar wel weer opzeggen, bij mij bij de NRPS tenminste wel.

Daar moest ik ook lid worden, administratiekosten a 5 euro betalen en ook nog overschrijfkosten van 17 euro... dure buisiness Knipoog

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:58

Ja hoor dat kan. Je krijgt als je lid bent ook het blad IDS. Na een jaar kun je gewoon weer opzeggen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:02

Als je lid wilt worden bij het KWPN moet je wél eerst 70 euro betalen (zover ik weet). Dus 'gratis overschrijven' zou ik het niet willen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:15

Ik heb toevallig vandaag kwpn gebeld met dezelfde vraag.
je kan kiezen of je wel of niet lid wilt worden,ik heb hier niet voor gekozen(geldklopperij)
Je betaalt 15 euro om het paardenpaspoort op naam te zetten.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:17

Anoniem schreef:
je kan kiezen of je wel of niet lid wilt worden,ik heb hier niet voor gekozen(geldklopperij)

En de papieren dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:33

Ik moest het hele zaakje opsturen....ik weet het niet precies,erg he Bloos
Maar er werd mij verzekerd dat ik geen lid hoefde te worden van het kwpn...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:39

Hmm vreemd. Mijn papieren + paspoort liggen op dit moment ook bij het KWPN voor chipregistratie en naamregistratie. Nou wilde ik ook lid worden van het KWPN maar ik was onder de indruk dat je altijd lid moest worden als je je paard op je naam wilde laten over schrijven. Volgens mij stond daar ook iets over op de website...

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:28

Citaat:

Dat zou mooi zijn, want ik zou alleen maar lid worden voor het overschrijven. Op de site staat dat je echt lid moet worden, vreemd. O ja, duurt het lang voordat je het paspoort weer terug hebt ivm wedstrijden e.d.?

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:31

die van mij stond ook nog op vorige eigenaar gewoon over laten zetten en we hebben het paspoort gewoon gehouden....en er is niks uit het paspoort weggegaan....ook de in-entingen niet. Bloos

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:41

Citaat:
die van mij stond ook nog op vorige eigenaar gewoon over laten zetten en we hebben het paspoort gewoon gehouden....en er is niks uit het paspoort weggegaan....ook de in-entingen niet.

Ik heb net even naar het KWPN gebeld. Ik had het verkeerd begrepen, je moet het papier van het KWPN opsturen en niet het paspoort. En je moet daar dus wel lid voor worden. Die mevrouw die ik sprak zei dat het niet erg noodzakelijk is om het paard over te laten schrijven, omdat je juridisch niet veel aan het stamboekpapier hebt. Het enige is dat als je paard gestolen wordt, de chip niet gekoppeld is jouw.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:46

Jits schreef:
Ik heb net even naar het KWPN gebeld. Ik had het verkeerd begrepen, je moet het papier van het KWPN opsturen en niet het paspoort. En je moet daar dus wel lid voor worden. Die mevrouw die ik sprak zei dat het niet erg noodzakelijk is om het paard over te laten schrijven, omdat je juridisch niet veel aan het stamboekpapier hebt. Het enige is dat als je paard gestolen wordt, de chip niet gekoppeld is jouw.

Ik kon mijn paard bij het KWPN niet overschrijven op mijn naam omdat het stamboekpapier zoek geraakt is bij de vorige eigenaar. Dan zou ik dus een vervangend papier moeten aanvragen voor € 158 + € 70 voor het lidmaatschap van KWPN moeten betalen.
Het paspoort staat wel op mijn naam (dat had ik dus wel) en aangezien daar het chipnummer in staat is de chip wel gekoppeld aan mijn gegevens.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:03

Citaat:
Die mevrouw die ik sprak zei dat het niet erg noodzakelijk is om het paard over te laten schrijven, omdat je juridisch niet veel aan het stamboekpapier hebt.

Ik heb een Fries, maar ik heb haar papier ook nooit laten overzetten op mijn naam. Dan moet ik idd ook lid worden van het FPS en daar heb ik helemaal geen zin in, kost alleen maar extra geld.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 18:31

Citaat:
Het paspoort staat wel op mijn naam (dat had ik dus wel) en aangezien daar het chipnummer in staat is de chip wel gekoppeld aan mijn gegevens.

Maar dat regel je met de KNHS neem ik aan? Kost dat ook geld en ben je dan lang je paspoort kwijt (de KNHS kennende...)

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:46

Jits schreef:
Citaat:

Maar dat regel je met de KNHS neem ik aan? Kost dat ook geld en ben je dan lang je paspoort kwijt (de KNHS kennende...)

Ja, ik heb het paspoort opgestuurd naar de KNHS (nadat ik het eerst helemaal had gekopieerd...KNHS kennende Knipoog ) en met een week had ik het weer terug, aangepast en wel. Ik moest iets van 15 euro betalen. Wat ik wat minder vond was dat ze het niet aangetekend verzenden terwijl ik wel voor hoge verzendkosten moest betalen Scheve mond

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:08

ik heb vorig jaar mijn paard op mijn naam laten zetten, en ik hoefde daarvoor niet lid te worden.

Ik heb even opgezocht wat ik daarvoor betaalde.
En dat is 45 euro voor een paspoort (wat ie nog niet had) en een op naam zetting.

Tevens heb ik zijn naam laten veranderen op de papieren, en daarvoor heb ik 25 euro moeten betalen.

Maar voor alleen op naam zetten, ben je dus vele malen goedkoper uit als je geen lid wordt!!!