vraag over opdracht, met als onderwerp onafhankelijk bewegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

vraag over opdracht, met als onderwerp onafhankelijk bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:25

ik moet een opdracht maken voor mechanica over onafhankelijk bewegen... Maar ja... is best moeilijk...

1) Geef aan in welke situaties dit profielelement van belang is bij het paardrijden uit het oogpunt van veiligheid.

Ik heb al balans zoeken en schrikreactie uitgewerkt.. weten jullie nog meer situaties?

2) Beschrijf het element, onafhankelijk bewegen, zo volledig mogelijk met behulp van natuurkundige begrippen als: kracht(en) , beweging, snelheid, arbeid, energie, impuls, zwaartepunt, evenwicht enz.

Puh... jullie ideeen? iets van dat het zwaartepunt van de ruiter boven het paard moeten zijn, en met de bewegingen van het paard mee moet gaan,... de ruiter moet zelf goed in evenwicht zitten en niet aan de teugels trekken.. De ruiter zit in evenwicht als...

Geef van de relevante grootheden de grootte (en indien mogelijk) de richting. Gebruik hierbij tekeningen om b.v. de relevante krachten en zwaartepunten aan te geven.

Hebben jullie misschien nog een plaatje hiervan?

3) Beschrijf het element, onafhankelijk bewegen, in begrijpelijke taal voor ruiters. Gebruik hiervoor plaatjes/foto’s, en bedenk een proef dat het element duidelijk gemaakt .

Hebben jullie misschien nog een goede definitie hiervan (zijn er verschillende van geloof ik... ) en hebben jullie misschien nog goede foto's of tekeningen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hierbij Clown Knipoog
Alvast heeellll erg bedankt!! Vingers aflikken

Faniek

Re: vraag over opdracht, met als onderwerp onafhankelijk bew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:33

Huiswerktopics zijn niet toegestaan

Lielle

Re: vraag over opdracht, met als onderwerp onafhankelijk bew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:40

dus een slotje