BabyOlie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

BabyOlie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:11

Bijna ten einde raad, en beetje alternatieven aan het zoeken voor stront aangekoekt aan de billen...
Stomme knol plaatst haar kont TEGEN de muur tijdens het schijten, met alle gevolgen van dien... Alles zit onder, ik kom niet elke dag, meiden hebben het vertrouwen niet in het paard... Dus heb ik vaak een knollie met flink wat aangekoekt stront...

Ze weet altijd al hoe laat het is, wordt shaggo en laat goed merken dat het NIET fijn is als ik het probeer weg te krijgen. Nu wilt het redelijk met warm water en een spons, vooraf ingesmeerd met uiercreme, maar ik zag net in een krantje babyolie staan...

Mijn moeder zei dat dat ook goed te gebruiken is, en het is voroal in kosten een stuk voordeliger (als het goedkoper kan, is het altijd goed toch Knipoog Mits het product idd goed is).

Dus mijn vraag: is babyolie goed voor dit soort dingen? Ik ben NIET van plan het op de geslachtsdelen te smeren, dat gaat makkelijk met een sponsje, maar de billen eromheen is dat wat hardnekkiger.
Ik heb mijn oog laten vallen op BabyOlie van EruoProfit... Iemand ervaringen mee?

Lowara

Re: BabyOlie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:15

tjah, babyolie kan geen kwaad, ik gebruik het zelf ook bij m'n paarden. misschien is het wel handig omdat het de boel wat losweekt en het minder erg is voor je paard als je het weghaalt. ( ikzelf gebruik het voor de neuzen om ze lekker extra zacht te houden, dus stront zal ook wel weer zacht ervan worden Knipoog )

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:23

Nou, ik denk dat dat best wal kan! je zegt zelf al dat je het niet voor de geslachtsdelen gaat gebruiken, en dat moet je ook niet doen. Heb je al eens z'on ijzeren borstel geprobeert? Daar krijg je het grovere vuil goed mee weg en dan nog eens met babyolie!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:29

ja kan goed, of babydoekjes, werkt ook super.
maar geen babyolie bijgeslachtsdelen??? we gebruiken op de residelca altijd babyolie om de koker van de hengsten schoon te maken, zo kan je goed het kokervet wegkrijgen (wel naspoelen natuurlijk), en je kan me veel wijs maken...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:34

Als je het idd maar goed naspoelt! Erg belangrijk, want restjes babyolie die blijven zitten...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:40

Heb je ook al simpele glansspray/antiklitspray gebruikt? Die leggen ook vaak een laagje over de vacht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:48

manonnetjoe schreef:
Nou, ik denk dat dat best wal kan! je zegt zelf al dat je het niet voor de geslachtsdelen gaat gebruiken, en dat moet je ook niet doen. Heb je al eens z'on ijzeren borstel geprobeert? Daar krijg je het grovere vuil goed mee weg en dan nog eens met babyolie!

Ik ga niet een ijzeren borstel proberen Ze vind het al niet fijn als ik het voorzichtig met een gewone borstel of met mijn vingers probeer los te krijgen. enkel een zachte spons laat ze goed toe.

Glansspray is mischien ook wel een optie. Is dat ook vuil afstotend eigenlijk? Opsprayen zodat het viezigheid dat erop komt er beter af te halen is?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:50

Tancreda4 schreef:
Glansspray is mischien ook wel een optie. Is dat ook vuil afstotend eigenlijk? Opsprayen zodat het viezigheid dat erop komt er beter af te halen is?

Yup Lachen Ik heb een bonte en die houdt zich ook niet lekker schoon: wedstrijdstress Haha! Het is ook vuilafstotend ja. Equinogwat (oranje fles?) gebruik ik altijd op benen e.d. Daardoor blijft het makkelijker schoon en als het vies wordt, gaat het er makkelijker af.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:50

Eigenlijk zit ik er over na te denken en je zou het probleem anders moeten oplossen!
Poept ie altijd op dezelfde plek?
dan plaats e toch een balk op bovenkant staarthoogte, zodat ie als ie poept niet met zijn hele billen tegen de muur komt te staan?!
Het moet dan wel een breede balk zijn, anders heeft het geen effect.
het is maar een idee... Pling

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:52

XoNo schreef:
Tancreda4 schreef:
. Equinogwat (oranje fles?)

equishine, idd super spul Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 07:35

fresco schreef:
Eigenlijk zit ik er over na te denken en je zou het probleem anders moeten oplossen!
Poept ie altijd op dezelfde plek?
dan plaats e toch een balk op bovenkant staarthoogte, zodat ie als ie poept niet met zijn hele billen tegen de muur komt te staan?!
Het moet dan wel een breede balk zijn, anders heeft het geen effect.
het is maar een idee... Pling

Helaas poept ze niet op 1 plek... Maar de hele muur, en ook staldeur gebruikt ze... én haar waterbak... Nee het is geen schoon zindelijk paard Nagelbijten / Gniffelen (qua plassen juist weer wel overigens)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:41

ik smeer ook altijd baby olie op de billen van een oude merrie bij mij op stal, zij heeft standard poep op d'r billen zitten.
ik vind eigenlijk niet dat t echt veel helpt, okee haar huid is wat zachter, maar t helpt niet dat je de poep er makkelijker af krijgt.

een wat dikkere laag met van die speciale zalf voor baby billen helpt wel beter!
( zinkzalf of sudo creme geloof ik)

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 10:12

manonnetjoe schreef:

babyolie kan wel,
nou met een stalen borstel is niet t beste wat je kan doen.. krab em dan meteen open... Rolleyes

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:37

Tancreda4 schreef:
Bijna ten einde raad, en beetje alternatieven aan het zoeken voor stront aangekoekt aan de billen...
Stomme knol plaatst haar kont TEGEN de muur tijdens het schijten, met alle gevolgen van dien... Alles zit onder, ik kom niet elke dag, meiden hebben het vertrouwen niet in het paard... Dus heb ik vaak een knollie met flink wat aangekoekt stront...

Ze weet altijd al hoe laat het is, wordt shaggo en laat goed merken dat het NIET fijn is als ik het probeer weg te krijgen. Nu wilt het redelijk met warm water en een spons, vooraf ingesmeerd met uiercreme, maar ik zag net in een krantje babyolie staan...

Mijn moeder zei dat dat ook goed te gebruiken is, en het is voroal in kosten een stuk voordeliger (als het goedkoper kan, is het altijd goed toch Knipoog Mits het product idd goed is).

Dus mijn vraag: is babyolie goed voor dit soort dingen? Ik ben NIET van plan het op de geslachtsdelen te smeren, dat gaat makkelijk met een sponsje, maar de billen eromheen is dat wat hardnekkiger.
Ik heb mijn oog laten vallen op BabyOlie van EruoProfit... Iemand ervaringen mee?

Mijn paardje heeft dit ook, zit dr helemaal onder op z'n kont, buik en zijkant. Babyolie zei mijn pa gister ook, het is misschien een idee! Ik hou dit topic in de gaten Knipoog.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:49

@liekelieke: ik wist ook niet dat haar paard er zo gevoelig op reageerde, want met zón borstel krab je echt niet het vel weg hoor, het zijn paarden Clown

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:27

Nou vandaag eerst wat olie gesmeerd, laten inwerken, en na een tidjje kon ik het er redelijk makkelijk afhalen met een (droge) spons. Heb daarna nog wat opgesmeerd, kijken hoe het overmorgen (morgen ga ik niet) het eruit ziet en of het heeft geholpen.

_Moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:34

gebruik asjeblieft geen babydoekjes... met babyolie heb ik geen ervaring maar met babydoekjes wel... mijn zus dr paard heeft er kale plekken aan over gehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:19

_Moreno_ schreef:
gebruik asjeblieft geen babydoekjes... met babyolie heb ik geen ervaring maar met babydoekjes wel... mijn zus dr paard heeft er kale plekken aan over gehouden!

Misschien allergische reactie? Ik koop als ik van dat babyspul koop voor Lucky altijd voor de gevoelige huid. Hij heeft er nog nooit last van gehad..

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:59

esmir schreef:

equishine, idd super spul Haha!

Ja maar je hebt equiSHINE en equiSTAR....
en volgens mij is equiSTAR ook vuilafstotend en gewone equishine niet.... zal ff de divozagids erop nachecken Lachen
[/quote]

er staat stofvrij houden van vacht... dat is toch een soort vuilvrij?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:11

mijn appie heeft haar billen en de rest ook onder de poep zitten.

ik maak het eerst schoon met een borstel en daarna met baby doekjes en dat gaat prima.
gelukkig krijgt zij daar niets van.

ook haar `muts`maak ik daar schoon mee,en die smeer ik langs de rand in met sudocreme om het zacht te houden.

als het voor mijn zoontje goed is ,zal het voor mijn paardje ook goed zijn!

ik smeer ook de staartwortel in met sudoreme,die is soms helemaal rauw van de poep die daar lekker schuurt!

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:32

manonnetjoe schreef:
@liekelieke: ik wist ook niet dat haar paard er zo gevoelig op reageerde, want met zón borstel krab je echt niet het vel weg hoor, het zijn paarden Clown

dat bedoel ik ook niet, het brengt niet alleen schade aan de buitenkant, maar als je er flink mee gaat lopen "rossen" dan kan hem dat "inwendig" zeer doen en wat bedoel je met.. het zijn paarden..
zo van diej voele dat niet of wat does normaal.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:34

Uhmmm, ik weet niet wat jij met je borstel doet, maar ik ros er niet mee....
Weet niet hoe oud je bent, maar je moet zelf normaal doen! Paarden zijn niet van suiker en krijgen heus geen inwendige bloedingen ofzo van een goeie poetsbeurt! Enne..die borstels liggen gewoon bij Hypo in het schap en ik denk niet dat ze daar zouden liggen als je je paard ermee zou kunnen verwonden.

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:02

manonnetjoe schreef:
Weet niet hoe oud je bent, maar je moet zelf normaal doen! Paarden zijn niet van suiker en krijgen heus geen inwendige bloedingen ofzo van een goeie poetsbeurt! Enne..die borstels liggen gewoon bij Hypo in het schap en ik denk niet dat ze daar zouden liggen als je je paard ermee zou kunnen verwonden.

haha stiekem benk ongeveer net zo oud als jij maar heb ik meer verstand..
diej borstels ligge daar om andere borstels meej schoon te maken.. das hun enige doel.. maar wat je der meej wil doen moet je zelf wete.. maar hou t bij je eigen paard...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:36

manonnetjoe schreef:

Mijn pony heeft ook altijd poep daar zitten. Er rond het poepgat, zitten veel kleine haartjes die pijn doen. Dus het lijkt me nou niet lekker als je daar flink overheen gaat rossen Scheve mond

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:10

LiekeLieke schreef:
manonnetjoe schreef:

haha stiekem benk ongeveer net zo oud als jij maar heb ik meer verstand..
diej borstels ligge daar om andere borstels meej schoon te maken.. das hun enige doel.. maar wat je der meej wil doen moet je zelf wete.. maar hou t bij je eigen paard...

Inderdaad je mishandelt je paard echt niet met zo`n borsteln
Enne je borstels ermee schoonmaken ??? Haha!
Daar waren ze niet voor bedoeld.

Je kunt deze borstel prima gebruiken voor je paard, sommige vinden het juist fijn ( de mijne wel iig)