Mening 'haflingerdorp' Equitana

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Mening 'haflingerdorp' Equitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:26

Wij zijn als delegatie van het haflingerforum naar Equitana geweest. We waren vooral benieuwd naar het haflingerdorp!! Toen we daar aankwamen en alles bekeken, bleek het haflingerdorp te bestaan uit een stand (wel ruim) met 1 mederwerkster die er 3/4 van de tijd niet was, met een paar balie's met folders. Deze folders waren ook totaal niet boeiend.
Dit vonden wij dus vreselijk tegenvallen!!
Wij hebben nu het idee dat wij dat, zonder veel moeite, gezelliger kunnen maken en wat leuke haflingerdingen te verkopen... We hebben geen 1 haflingerhalster gezien, alleen (bij andere stands, toevallig) een aantal haflingerposters, t-shirts of linnen tasjes. Ook fotos, informatieboeken etc waren niet aanwezig. (in de stand kon je je zelfs niet aanmelden voor het stamboek..., dus zij hebben niks verdiend).

Wat vonden jullie van het haflingerdorp? En van ons idee?

Biepje

Re: Mening 'haflingerdorp' Equitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:29

ik ben er zelf niet geweest, maar als je spreekt van een haflingerdorp, vind ik dit toch ook maar bitter weinig.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:32

Ik ben zelf niet op Equitana geweest, dus ik weet niet hoe het daar was, maar zo te horen was er van het haflingerdorp veel meer te maken.
Misschien dat je je ideeën naar de organisatie van Equitana kan sturen ofzo. Het zou inderdaad wel leuk zijn als er dan ook haflingerspullen te koop waren en medewerkers aanwezig.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:14

Ik ben (helaas) niet naar Equitana geweest. En heb het haflingerdorp dus niet gezien. Maar zoals jij beschrijft hoe het was was er bar weinig aan. Het idee dat je hebt spreekt mij wel aan. Hoe wil je dat verder aan gaan pakken?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:43

Het was inderdaad niet erg boeiend, maar we hebben wel een leuke demonstratie gezien van verschillende haflingers onder zadel, in 'de' haflingerhal.
Haflingers die aan het dressuren waren, en western Lachen Zag er heel leuk uit!

Maar wat zou je dan willen doen? Vergeet niet dat een beurs als de Equitana nu niet bepaald gratis is met stands etc....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:52

Ik heb tijdens al mijn bezoeken aan de Equitana (ga erheen vanaf 1991) nog nooit een Haflingerdorp gezien, wel een Fjordendorp en een IJslanderplein. Ze adverteerden er bij mijn weten ook niet mee, dat dat er zou zijn? Op de Equitanasite stond in ieder geval niks. Ik heb wel zat Haflingers gezien trouwens.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:56

Dus ze waren er wel. Wij konden het dus al geen eens vinden. Weet wel dat die 2 jaar geleden ook niet echt boeiend was.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 07:52

Het viel mij ook best tegen. Ik had er ook meer van verwacht. Meer spullen voor haflingers zelf.

We wilden graag een thorowgood hoofstel hebben (haflinger). Nergens dus verkrijgbaar. ( Je zou zeggen dat verkopen ze in het haflingerdorp).

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:24

Ja wat wil je er verder van verwachten
Ik heb ook een KWPNer en daar zag je ook helemaal niets van staan
Terwijl daar hele goeie paarden uit voorkomen
Heb wel zat haflingers gezien

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:28

bibi76 schreef:

Ik vind het niet zo gek dat je van KWPN niks zag... je zit wel in Duitsland he.
Maar op de indeling stond aangegeven dat er een speciale Haflingerhal was, en dat viel zwaar tegen.

ponyjongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:27

Ik vond de stand inderdaad ook niet veel.... Er is wel eens meer geweest. Maar aan 'live' haflingers geen gebrek! Voor de sulky, dressuur, western, parelli demo's, 'in het leger' demo's,vrijheidsdresuur....

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:32

Ik vond het "halingerdorp" ook tegenvallen, idd ook die kale stand van europese haflingerverband.... Nergens een stand met spulletjes voor de haf etc...tegenover al die ijslanderkraampjes.
Van de haflingers onder het zadel heb ik helaas donderdag niets meegekregen....

MeOnTheNet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:37

bibi76 schreef:

Heb je dan niet gezocht naar Duitse rijpaarden? Tong uitsteken

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 17:05

Het stond wel op de site als haflingerdorp, dus wij hadden wel wat meer verwacht.
Vooral als je kijkt naar de ijslanderkraampjes enzo...
Echte haflingers hebben wij niet aan het werk gezien, alleen 2 in een box.

Hall 4 Gait horse centre, island horses, haflinger village Knipoog

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:39

Ik had het ook op de site gezien en in zo'n voldertje stond het geloof ik..
Ik heb meerdere Haf's gezien, oa die met het veulen, maar geen enkele ohz oid en dat vindt ik wel jammer..als je zag hoe ze met die ene fjord aan de gang waren..Wow.. dat beesie swingde de pan uit Haha!
Had zelf ook graag veel meer gezien wat betreft promotiemateriaal en spullen speciaal voor de Haf.
Ik vindt dat als je zoiets neer zet dat je dan ook mag verwachten als bezoeker..maar het kan zijn dat ze geen haflinger village bedoelde maar Fjord village... want dat zag er super uit!
Verder heb ik wel genoten hoor Haha! Haha! Haha!

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 07:28

natuurlijk hebben we ook gekeken naar trackerns maar daar zag je er ook maar 2 van en dat is niet veel
Nog wat anders het is ook nog eens een europeese beurs, dus blijf ik het raar vinden dat er KWPN OF BWP voorkwam
Omdat het Nederlands of Belgische paarden zijn hoeft dat nog niet te betekenen dat ze dan maar niet geshowed moeten worden.
De arabiere,lusitano's staan er toch ook??

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 07:54

Op de Duitse versie van de site stond "Fjorddorf", en dat er in hal 4 wat Haflingers aanwezig zouden zijn. De Engelse versie lijkt dus niet te kloppen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:29

bibi76 schreef:
natuurlijk hebben we ook gekeken naar trackerns maar daar zag je er ook maar 2 van en dat is niet veel
Nog wat anders het is ook nog eens een europeese beurs, dus blijf ik het raar vinden dat er KWPN OF BWP voorkwam
Omdat het Nederlands of Belgische paarden zijn hoeft dat nog niet te betekenen dat ze dan maar niet geshowed moeten worden.

Arabieren en lusitano's vind ik wel iets totaal anders dan een KWPN'er... dat 'ras' heeft geen bijzondere kenmerken zoals bijvoorbeeld arabieren wel hebben!

Verder zal het ook wel van het initiatief van het stamboek afhangen. Als jij KWPN'ers op de equitana wilt, is het misschien handig om het stamboek eens aan te schrijven?

Al zie ik persoonlijk de toegevoegde waarde van KWPN'ers in dit verband niet echt

MeOnTheNet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:00

bibi76 schreef:

Is er in Duitsland niet zoiets als het KWPN en het BWP dan?
Trakehner, Holsteiner, etc zijn rassen, KWPN en BWP zijn geen rassen. Op zo'n (Europese) beurs showen ze wel de rassen (internationale stamboeken), niet de nationale stamboeken.