heel groot probleem weet niks meer te doen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

heel groot probleem weet niks meer te doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 19:48

haay allemaal,

ik zit met een groot probleem.. sinds zaterdag is er iets ergs gebeurt mijn pony durfde de trailer niet meer in en is er vandoor geschoten. toen heeft hij iets van 3 kilometer gelopen en is hij gelukkig weer gevangen door een voorbijganger.. toen wouden wij hem weer in de trailer doen maar wou hij er weer vandoor maar is hij gevallen en me vader viel op hem.. toen is hij uiteindelijk in de trailer gekomen en heb ik hem veel beloond.. maar nu wil hij helemaaln niet meer dichtbij de trailer komen.. ik kan het begrijpen maar toch hoop ik dat iemand mij wat kan helpen om dit te voorkomen omdat ik op les zit met mijn pony en dan moet hij met de trailer.. weet iemand iets wat mij kan helpen de pony er weer makkelijk in te krijgen want ik vind het zo naar om hem te zien met alles wat ik probeer..

heeft iemand dit zelf ook een keer meegemaakt en wat heeft diegene ervoor gedaan om het normaal te laten verlopen het in gaan van de trailer.. mijn vader gaat ook licht aanbrengen en alles en ook de wanden wat lichter van kleur maken die zijn namelijk zwart.. en ook wat ruimer maken. maar weet iemand hoe ik hem er wat makkelijker in kan krijgen.. gewoon doormiddel van trainen enz..?

ik hoop dat mensen mij kunnen helpen..

groetjes mariska
en falco

linny2

Re: heel groot probleem weet niks meer te doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:58

heey, ik heb het niet zo extreem meegemaakt als jou maar me verzorg
shet wou een keer de trailer niet in (we wouden naar het bos gaan
is al weer 2 jaar geleden ofzo) Maar hij wou er niet meer in Boos! toen had ik eerst allemaal voer in de trailer gedaan maar dat wou hij niet.. Toen na veel proberen heb ik een doek over zijn hoofd gedaan en
hem de trailer in gezet.
Misschien kan je met je paard vaak langs de trailer lopen en als het
goed gaat hem eraan vast zetten en hem daar eten geven als je dan
steeds dichter naar de trailer toe gaat werken wordt hij misschien
niet meer zo bang! Ik hoop dat het werkt of dat je iets anders vind wat
wel werkt! Succes! XX

Sabine_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:06

Heej
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar je kan proberen om naar de trailer te stappen en elke stap die hij in de richting van de trailer zet goed belonen. Als hij een stap achteruit zet niet gaan trekken, want dan gaat hij alleen maar meer naar achter lopen.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:06

Als je even moet de zoekfunctie zoekt dan kom je op een recent topic over trailerproblemen. Daar is een reactie gekomen van een mevrouw die met dit soort problemen raad weet, zal het even opzoeken in me berichtenbox.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:12

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:40

Mijn vorige pony is een keer over de voorstang van de trailer gesprongen (ja c-pony van 1.33, bij een gehuurde trailer, dus ook voor grotere paarden, dan kunnen ze wel springen Tong uitsteken)
Die pony wou er toen ook niet meer in.
De volgende dag hebben we meteen de pony aan de voorkant van de trailer laten snuffelen, en wat brokjes in de trailer gelegd, die ze via het voordeurtje kon pakken, dat hebben we een paar keer gedaan.
We hadden toen nog geen eigen trailer, dus het was best wel lastig om te oefenen enzo.
Iemand van de club heeft ons toen een keer geholpen, en we konden ook hun trailer lenen.
We hebben toen op een groot parkeerterrein, valkbij de stal, geoefend, zodat je niet de hele tijd zit van pas op voor die muur, pas op voor dit, pas op voor dat, daar was het ook rustig.
De pony wou toen ook niet in de trailer, en we hebben gewoon heel lang gewacht, en veel geduld gehad, in de trailer lag een hooinet, en we hadden heel veel brokjes en snoepjes.
Na lang wachten ging de pony dan eindelijk in de trailer.
Veel beloond met snoepjes, en even laten staan, ze begon wel te poepen, ze vond het echt eng.
Na 5 minuutjes ofzo, weer uit de trailer gehaald, en even gestapt, toen nog een keer in de trailer, en dat zo een paar keer gedaan, op het gegeven moment ging ze er steeds sneller in, terwijl ze het wel eng bleef vinden.....
Volgens mij hebben we toen nog een keer geoefend, maar dat weet ik niet zeker meer.
Toen we een wedstrijd hadden, ging ze er niet makkelijk in, maar ze ging!!
We hebben toen niet veel meer met traliers met haar gedaan, want dei woensdag ging ze weg, ze heeft toen een heel eind in de trailer gestaan, en dat is allemaal goedgegaan!!

Ik denk dat je veel geduld moet hebben, en dat je veel moet oefenen, misschien moet je pony eerst weer vertrouwen in de trailer krijgen, je kan bijvoorbeeld snoepjes op de laadklep leggen, enz.
Met geweld kom je niet ver, je kan evt. een longeerlijn gebruiken, maar je kan het beter met vertrouwen doen, dat is toch het allebeste.

Veel succes, en veel oefenen denk ik!!