Mijn vorige pony is een keer over de voorstang van de trailer gesprongen (ja c-pony van 1.33, bij een gehuurde trailer, dus ook voor grotere paarden, dan kunnen ze wel springen
)
Die pony wou er toen ook niet meer in.
De volgende dag hebben we meteen de pony aan de voorkant van de trailer laten snuffelen, en wat brokjes in de trailer gelegd, die ze via het voordeurtje kon pakken, dat hebben we een paar keer gedaan.
We hadden toen nog geen eigen trailer, dus het was best wel lastig om te oefenen enzo.
Iemand van de club heeft ons toen een keer geholpen, en we konden ook hun trailer lenen.
We hebben toen op een groot parkeerterrein, valkbij de stal, geoefend, zodat je niet de hele tijd zit van pas op voor die muur, pas op voor dit, pas op voor dat, daar was het ook rustig.
De pony wou toen ook niet in de trailer, en we hebben gewoon heel lang gewacht, en veel geduld gehad, in de trailer lag een hooinet, en we hadden heel veel brokjes en snoepjes.
Na lang wachten ging de pony dan eindelijk in de trailer.
Veel beloond met snoepjes, en even laten staan, ze begon wel te poepen, ze vond het echt eng.
Na 5 minuutjes ofzo, weer uit de trailer gehaald, en even gestapt, toen nog een keer in de trailer, en dat zo een paar keer gedaan, op het gegeven moment ging ze er steeds sneller in, terwijl ze het wel eng bleef vinden.....
Volgens mij hebben we toen nog een keer geoefend, maar dat weet ik niet zeker meer.
Toen we een wedstrijd hadden, ging ze er niet makkelijk in, maar ze ging!!
We hebben toen niet veel meer met traliers met haar gedaan, want dei woensdag ging ze weg, ze heeft toen een heel eind in de trailer gestaan, en dat is allemaal goedgegaan!!
Ik denk dat je veel geduld moet hebben, en dat je veel moet oefenen, misschien moet je pony eerst weer vertrouwen in de trailer krijgen, je kan bijvoorbeeld snoepjes op de laadklep leggen, enz.
Met geweld kom je niet ver, je kan evt. een longeerlijn gebruiken, maar je kan het beter met vertrouwen doen, dat is toch het allebeste.
Veel succes, en veel oefenen denk ik!!