Het verkopen van een pony met hoefkatrol

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karton

Het verkopen van een pony met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:37

Nou, mijn vriendin wil haar pony verkopen (ze is 5 jaar) , maar deze heeft hoefkatrol. Je kan er gewoon elke dag lekker mee rijden, dressuren, of mee naar buiten. Als ze af en toe maar lekker op de wei kan en een dagje vrij heeft. Maar nu zit ze dus met de prijs van het verkopen.
Ze wil haar zelf het liefst voor een prijs verkopen rond de 850,--.
Nu is er wel iemand die interesse heeft, maar die wil maar 600 euro bieden. Ze komt bij haar gewoon lekker op de wei te staan met nog een pony'tje, en af en toe mee naar buiten. Dat is hartstikke fijn, maar de verkoopster vind dit te weinig!
Want zij vind dat je het eigenlijk een 'gewone' pony heeft. Maar de koppster zegt weer dat met de jaren de katrol alleen maar erger zou worden en dus niet meer zou willen bieden, omdat ze vor die 850,-- ook gewoon een gezonde haflinger kan krijgen.
Wat zouden jullie aanraden? Word hoefkatrol écht met de jaren steeds erger en kan het zijn dat je er over 10 jaar niet meer mee kan rijden (bijvoorbeeld) of zou mijn vriendin moeten wachten op iemand die meer bied als 600 euro?
(Sorry voor het ingewikkelde verhaal Bloos )

Buckje

Re: Het verkopen van een pony met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:40

Sorry dat ik het moet vragen maar, gaat het de verkoopster alleen op het geld ? 600 is een mooi bod voor een pony die een goed tehuis krijgt op het land en af en toe een buitenritje. hoefkantrol kan erger worden. welke mate heeft die het trouwens

karton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:46

horsewisper schreef:
Sorry dat ik het moet vragen maar, gaat het de verkoopster alleen op het geld ? 600 is een mooi bod voor een pony die een goed tehuis krijgt op het land en af en toe een buitenritje. hoefkantrol kan erger worden. welke mate heeft die het trouwens

Oja, dat ben ik er vergeten bij te zetten. De maat weet ik niet.
Dat vond ik zelf dus ook. Ik ben het er gewoon mee eens, dat als de pony lekker op de wei kan met nog een andere pony'tje, soms mee naar buiten en verder gewoon rust, dan is het een goed bod!
Maar de pony kan wel gewoon bereden worden elke dag, als ze soms mar een dagje vrij heeft en op de wei kan. En dat vind de verkoopster dus. Dat ze er eigenlijk wel mer voor kan krijgen!
Ik denk ook dat meetelt dat ze haar pony eigenlijk niet kwijt wil, maar het kan niet anders.
Ze wil ook gewoon wachten op andere bieders.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:56

Als verkoper zou ik mijn handjes dicht knijpen als ik een goed tehuis voor zo'n pony zou kunnen vinden. Bijna niemand wil zo'n pony kopen en 600 euro met goed tehuis vind ik een heel mooi bod. Er zit immers altijd meer risico aan dat de pony kreupel wordt (dan zal je er als prijs voor de dood ca 200 voor krijgen)....

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:57

Ik zou nooit aan een paard of pony beginnen die hko heeft. Ik denk dat de verkoopster blij mag zijn met een verkoopbedrag van 600 euro, van mij zou ze geen stuiver krijgen. Ookal was het nog zo'n geweldige pony.

De kans dat een paard/pony op den duur last gaat krijgen van röntgelogisch hko is zeer groot. De vraag is dan of de pony pijnvrij zal blijven lopen en of de eventuele dierenarts kosten in verhouding staan tot wat er voor de pony geboden is en wat de eigenaar er voor over heeft.
In geval van een merrie is het ook nog eens ten zeerste af te raden er ooit mee te gaan fokken.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:43

Ga eens naar www.paardnatuurlijk.nl lees alles goed door en neem misschien contact op met de makers van de site. Met natuurlijke bekapping kan de hoefkatrol misschien worden genezen en zeker nu hij nog normaal bereden kan worden. Als het inderdaad verholpen zou kunnen worden dan is het gewoon ff wachten tot hij goed op zijn hoeven staat en de hoefkatrol misschien verdwenen is.

succes ermee
xxxxxsies kayleigh

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:27

het is maar 150 euro minder, dus ik zie het prbleem niet echt....
en als het paard een goed adres krijg... waarom moeilijk doen voor die paar euries

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:31

ik zou zo'n paard denk ik niet eens verkopen, alleen maar uitlenen zodat ik er zelf zeggenschap over houd. Wat is nu 600 euro, of 850 euro? Grote kans dat zo'n paard op een gegeven moment toch weer door verkocht wordt... Met alle gevolgen/gevaren van dien...

Maar goed... Wat is slachtprijs? Alles daarboven is wat de gek er voor geeft.
Ze kan rustig wachten als ze tijd heeft, maar veel meer/hoger zal het vast niet worden.