Beenbescherming bij lange rit in trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Beenbescherming bij lange rit in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 14:38

Mijn paard verdraagd geen beenbeschemers. Had van die mooie hoge gekocht een een tijd omgedaan maar ze bokte ze kapot. Nu zat ik te denken voortaan peesbeschermers en strijklappen om te doen maar dat lijkt mij zo broeien. Mijn paard heeft geen ijzers.

Zowieso doen jullie beenbescherming om tijdens een rit langer dan een uur of 2?

#Ymke#

Re: Beenbescherming bij lange rit in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:41

Die van mij heeft altijd beschermers om. Hij heeft dan van die hoge transportbeschermers met springschoenen. Bij m'n arabiertje bandageer ik hem meestal, omdat die dan steviger staat dan met hoge transportbeschermers..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:44

Peeskappen ben ik niet zo kapot van om zo lang te laten zitten, ivm warm worden en knellen. Dan zou ik eerder kiezen voor bandageren met goede, lange onderlappen, eventueel in combinatie met springschoenen.

Als de beschermers meer onrust veroorzaken dan veiligheid, dan zou ik kiezen voor blote benen.

Die van mij trok die lange transportbeschermers ook niet zo goed, maar ik heb 'm ermee op stal gezet rond voertijd en het 'm lekker een uurtje uit laten zoeken met die dingen. Nu is het ok, vaak is het toch ook gewoon even wennen . Maar als ze echt over de rooie gaat zou ik het niet doen hoor.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 14:47

Ze werd echt helemaal hysterisch. Ze heeft een trauma aan een van haar achterbenen. Zo erg dat ze zich bij de smid eerst liet vallen. Ik heb ook nog steeds moeite met lang haar benen omhoog houden.

Bandageren kan ik niet Bloos nooit geleerd. Bij de vorige eigenaren werkte ze altijd met die dingen met onderlappen dus dat moet ik principe wel kunnen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:51

Als het zo erg is, dan zou ik daar niet mee gaan kloten, dat is het niet waard. Dan maar geen transportbeschermers om, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan he?

Heb je geen handige stalgenoot die je dat bandageren kan leren? Voor transport is het echt niet zo moeilijk en het komt ook niet zo nauw als voor het werk, als je maar goede onderlappen gebruikt en het niet afzakt (maar ook niet te strak) ben je al een heel eind.
Ik wil het je wel leren, maar ik heb de spullen er niet voor en je zit nogal uit de buurt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 14:53

Nogal uit de buurt inderdaad. Ik heb maar 2 stalgenoten maar heb er wel 1 die ik misschien kan vragen. En anders doe ik er in dr blootje in de trailer het scheelt denk ik dat ze geen ijzers heeft qua aantikken enzo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:55

Wij hebben altijd beenbeschermers. David liet zich vroeger nog wel eens vallen in de trailer (kwam achteraf doordat hij een deken op had) en kon zich daarbij lelijk bezeren.
Sinds die tijd hebben we transportbeschermers, niet van die onwijs hoge maar tot de knie/spronggewricht zeg maar en een staartbeschermer.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:57

Ik die de mijne meestal peesjes/ strijklappen en springschoenen aan. Voor een langere rit lage transportbeschermers.
Ze heeft alleen voor ijzers, maar ze is een keer gevallen en toen had ze een hele hap uit haar achterhoef waar geen ijzers aan zitten. Ik zou er iig wat omheen doen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:00

Ik doe altijd beenbescherming om in de trailer, al is het voor 5 minuten. Voorkomen is beter dan genezen Ja

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:02

gouda schreef:
En anders doe ik er in dr blootje in de trailer het scheelt denk ik dat ze geen ijzers heeft qua aantikken enzo.

Dat scheelt een heleboel! Zou wel springschoenen om doen dan, de kroonranden zijn toch kwetsbaar als ze eens verstappen.

Lage transportbeschermers is idd ook een goede! Die beschermen dan weliswaar niet het spronggewricht, maar ze doet er waarschijnlijk ook niet zo hysterisch op.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:14

Zal eens kijken of ik lage 2e handjes op de kop kan tikken voor de zekerheid en springschoenen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:21

Die lage zijn niet zo heel duur hoor Lachen
Ik denk dat een goede set lappen + bandages duurder is.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:27

Idd, voor 4 lage transportbeschermers van HH heb ik €26,- betaald. En ik ben er tevreden over.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:30

Margreet schreef:
Die lage zijn niet zo heel duur hoor Lachen
Ik denk dat een goede set lappen + bandages duurder is.

Zal idd wel meevallen maar de hoge die ik gekocht had waren meer dan € 60.00 en had ze slechts een maal om Haha! Had ze vastgemaakt terwijl ik aan te poetsen was. Paar minuten later wou ik proberen haar te laten wennen met lopen werd ze helemaal hysterisch en hoorde ik gekraak. Ze heeft ze helemaal aan flarden getrapt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:31

Gewoon niks. Ik gebruik nooit bescherming op de wagen. Ik zie er geen voordeel in, eerder nadelen. Ik zou dus voor bloot gaan.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:36

Die van mij krijgt ook nooit beschermers om.

Vind het niet nodig, hij staat rustig op de trailer, trapt niet tegen de wand, dus dan zie ik er het nut niet van.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:44

Tja, mijn paard staat ook rustig op de trailer en ik rij ook rustig... Maar ik heb niet altijd in de hand wat andere automobilisten doen en een kroonrand is maar zo stuk en dat zijn nare wonden!

Als je het ooit nog eens gaat proberen met hoge beschermers, laat dan het bovenste klittebandje los, dat kan soms al heel veel schelen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:58

Zou in ieder geval wel wat om doen, je weet maar nooit.
Lage transportbeschermers dus die niet om de hoef gaan maar bij de kogel eindigen verdragen ze meestal wel goed. Dat zou ik dan eerst even testen. Anders evt. bandages; het bandageren met onderbandages is niet zo moeilijk (niet te strak!) en heb je vast zo geleerd. Een van je stalgenoten wil je daar vast mee helpen.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:01

ik bandageer rondom met lange onderlappen en fleece bandages..

Rondom springschoenen..

Ik doe niks rond de staart en desnoods een deken op ligt aan het weer.

Mijn merrie heeft een keer 3 uur in de trailer gestaan en een keer 6 uur

tussen tijd een keer gestopt om te kijken of alles goed gaat en met heel warm even laten drinken

Liever stop ik niet tevaak want dan worden ze zo onrustig..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:14

Mijn paard is op trailercursus geweest bij dreamstables en daar vertelde ze mij dat je het beste gewoon beschermers om kan doen waar je ook mee rijd, een ritje in de trailer is voor een paard namelijk net zo inspannend als een training van de zelfde duur, (vooral die hele hoge) transportbeschermers zijn dus veel te warm. Om die reden is een deken in de trailer ook veel te warm (hooguit een zweetdeken als het erg koud is of je paard nat is) Ik doe dus gewoon voor 3-in-1 beschermers met springschoenen om en achter pijpkousen.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:44

mijn pony doe ik altijd hoge beschermers om , ook al is het idd maar 5 minuten! Maar de sportpaarden van John ,(eigenaar van mn stal) ook de ggkd hengsten krijgen niks om , dit omdat hij het teveel werk vind ofzo .. nou ik heb het liever wel!! Haha!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:48

Ik heb nog een set van 4 lekkere zachte donkerblauwe lange fleecebandages in de aanbieding Knipoog

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:05

ik zou voor de bandages gaan maar wel met goede onderlappen

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:46

ik doe ze altijd om.. je kunt dan wel zeggen van het is maar een klein stukje maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen