Wat mee op vakantie met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samantha5

Wat mee op vakantie met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:52

Er zullen hier vast al toppic's over geweest zijn, maar kan ze zo snel niet vinden.

In Mei (ja duurt nog even, maar toch) ga ik voor de eerste keer met mijn Fjord op vakantie. Heb er heel veel zin in, maar ben bang dat ik de helft van de belangrijke spullen vergeet, of juist te veel mee neem. Knipoog

De standaard spullen zou ik uiteraard niet vergeten. Zadel, hoofdstel en poetspullen.

Wie wil mij even helpen met een lijstje?

Alvast heel erg bedankt!

Lenneke_

Re: Wat mee op vakantie met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:54

Ga je een soort trektocht maken of blijf je op één plek?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:55

We blijven op 1 plek. (was ik er idd vergeten bij te zetten Knipoog )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:06

Denk aan ehbo dingetje voor je paard (schone bandage, zakmesje, pincet, betadine etc.) vliegenspul kan ook heel handig zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:45

Wat zit erbij op de plek waar je naartoe gaat? Ik denk hierbij aan hooi, stro, brok. Heb je stalling of alleen weidegang? Bij alleen weidegang kan een regendeken zinvol zijn.
Denk ook aan EHBO-spullen, zodat je bij kleine wondjes niet meteen de VA moet laten komen. Verder hoef je niet zo heel veel mee te nemen.
Train je pony wat extra, zodat ze gewend is aan langere ritten, zeker als je normaal geen lange ritten maakt.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 13:48

ikke schreef:
Wat zit erbij op de plek waar je naartoe gaat? Ik denk hierbij aan hooi, stro, brok. Heb je stalling of alleen weidegang? Bij alleen weidegang kan een regendeken zinvol zijn.
Denk ook aan EHBO-spullen, zodat je bij kleine wondjes niet meteen de VA moet laten komen. Verder hoef je niet zo heel veel mee te nemen.
Train je pony wat extra, zodat ze gewend is aan langere ritten, zeker als je normaal geen lange ritten maakt.

Waar we heen gaan, krijgen de paarden stro en hooi en eventueel brok. Maar ik neem mijn eigen brok mee.

Trainen gaan we zeker goed doen. We waren al begonnen, alleen door het rot weer van van de week heeft het even stil gelegen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:07

Eigen brok, eigen emmer om uit te drinken, EHBO spulletjes, paspoort, schone shabrakken verder eigenlijk niet meer als dat je anders gewent bent om te gbruiken.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:16

Paar extra halsters. Ook voor onderweg is het wel fijn om een halster mee te nemen in de pauzes die je maakt. Dan kunnen de paarden tenminste wat gras eten. Ik zelf ga ook in mei Lachen Ik ben opzoek naar een halsterhoofdstel, mocht ik dat niet kunnen vinden dan doe ik een touwhalster onder zijn hoofdstel.
Waar gaan jullie heen?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:42

We gaan naar Otterlo en we logeren bij de kleine pol. Waar ga jij heen?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:35

samantha5 schreef:
We gaan naar Otterlo en we logeren bij de kleine pol. Waar ga jij heen?

O leuk, daar ben ik weleens wezen kijken!
Wij gaan met pinksteren naar camping boszicht in Laag Soeren, en in augustus naar de Woodyranch in uddel Lachen