Vakantiewerk paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssy

Vakantiewerk paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:05

Ik ben deze zomer een beetje vakantie-loos wat betreft echt 'op vakantie gaan' en zoek dus een vakantiebaan. Nou kan ik, net zoals de jharen daarvoor heel charmant bij de Appie Heijn gaan werken, maar daar hebk t een beetje mee gehad Vingers aflikken . Als het dan toch voor langere periode is liever wat leukers wat misschien wel stukken minder verdient maar waar je wel het idee van heb gehad dat je een 'leuke vakantie' van heb gehad Clown .

Ik zoek dus iets in de richting van ponykamp begeleiden, handelsstal meewerken wat dan ook. Heb best veel rijervaring, zou bijvoorbeeld best een groep kunnen begeleiden op een buitenrit ofzoiets. Ik word binnekort 18, dus dat ligt ook wel in mijn voordeel.

Weten jullie misschien iets?
In het buitenland werken is ook geen probleem! OK dan!

anne7

Re: Vakantiewerk paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:19

ik heb jaren geleden (ca. 9 jaar) als begeleider gewerkt op ponykampen bij Les Chevaux. Was erg leuk om te doen. Je moet het voornamelijk voor de lol doen want veel verdienen deed het niet.
Je kan informeren of ze nog mensen nodig hebben.
www.leschevaux.nl

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:30

Bij Les Chevaux hebben ze ook al ingedeeld voor trainingsweekend en moet je als je 18 bent een ruiterbewijs hebben.

Bij klein oever zochten ze ook weet niet of ze dat nu nog doen?

Andere ponykampen etc. waar ik contact mee heb gehad zijn al voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:30

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:35

Sonja schreef:
Ik heb vroeger bij Jan van Loon in Loon op Zand gewerkt. Ook hard voor weinig maar erg leuk. zie www.hotelmanegevanloon.nl

Ik heb net even gekeken op de site die je gaf, maar volgens mij moet je 20 jaar of ouder zijn Verdrietig maar het klinkt wel erg leuk!

Ik kan trouwens de site van les cheveaux niet openen, krijg een lege pagina Slapen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:41

Chrisssy schreef:
Sonja schreef:
Ik heb vroeger bij Jan van Loon in Loon op Zand gewerkt. Ook hard voor weinig maar erg leuk. zie www.hotelmanegevanloon.nl

Ik heb net even gekeken op de site die je gaf, maar volgens mij moet je 20 jaar of ouder zijn Verdrietig maar het klinkt wel erg leuk!

Ik kan trouwens de site van les cheveaux niet openen, krijg een lege pagina Slapen

Daar heb ik geen problemen mee...

Site klein oever:
http://www.kleinoever.nl

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 13:09

En anders op een handelsstal ofzo?

Of zoiezo iemand ervaringen met leuk vakantiewerk?

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:52

Alleen als pk leiding moet je bij Les Chevaux 18 zijn voor meer info kan je het beste even bellen dan vertellen ze je alles. Het telnr. staat op de site. www.leschevaux.nl

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:14

We zijn afgelopen weel toevallig naar Les Chevaux geweest. Haha!
Als je wilt weten hoe het er uitziet daar,kan je kijken bij IP bij sneeuwvakantie in Les Chevaux.
Bij een van de foto`s is ook een telefoonnummer te zien,kan je evt info op vragen Knipoog

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:25

bij stal 't reelear kan je ponykampen of trektochten begeleiden, echt wel heel erg leuk daar!je krijgt er 50 euro per week voor.

pintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:00

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:21

Als je bij Eenmaal andermaal verkocht kijkt, en dan bij commercieel vind je nog meer ponykampen.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 12:38

Haai mensjes,

Nou ik heb net gebelt met Les Cheveaux en stal 't Reelaer, het klonk allebei super. Bij stal 't Reelear zaten ze bijna vol, ik ben eerste reserve nou geloof ik, maar bij Les Cheveaux kon ik nog gewoon instromen Haha! . Heb volgende week zaterdag een afspraak daar, het klinkt super leuk! Iemand ervaringen met leiding geven op Les Cheveaux?

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:51

Chrisssy schreef:
Iemand ervaringen met leiding geven op Les Cheveaux?

Yep, veel ervaring.. begonnen als PK-kindje en vervolgens jaren geholpen in de zomer.

Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad. E.e.a. hangt natuurlijk wel af van het team, de kinderen en de andere gasten. Maar het is al gauw gezellig. Leuke paarden, mooie omgeving, maar vooral het gemoedelijke is mij goed bevallen. De Voorbosweg en het bos zijn plekken waar ik nog steeds met veel plezier terugkom (heb dit jaar met oudcollega's een trektocht gemaakt vanuit Les Chevaux, heel gaaf) en aan terugdenk.

Ik wens je leuke weken toe.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:13

ingeborg schreef:
Chrisssy schreef:
Iemand ervaringen met leiding geven op Les Cheveaux?

Yep, veel ervaring.. begonnen als PK-kindje en vervolgens jaren geholpen in de zomer.

Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad. E.e.a. hangt natuurlijk wel af van het team, de kinderen en de andere gasten. Maar het is al gauw gezellig. Leuke paarden, mooie omgeving, maar vooral het gemoedelijke is mij goed bevallen. De Voorbosweg en het bos zijn plekken waar ik nog steeds met veel plezier terugkom (heb dit jaar met oudcollega's een trektocht gemaakt vanuit Les Chevaux, heel gaaf) en aan terugdenk.

Ik wens je leuke weken toe.

Hee hartsikke bedankt voor je leuke reactie Haha!

Heb jij nog een voorkeur; allrounden of PK-leiding? Ik moet nameluk kiezen ent klinkt allebei zo leuk Knipoog

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:06

Tsja..allrounden of pk-en..

Het hangt een beetje van je eigen voorkeur af. Als je het leuk vindt (en er goed tegen kunt) om vaak onder de mensen (kinderen) te zijn, zou ik voor het ponykamp kiezen. De taken zijn ook afwisselender vooral op het mentale vlak (lesgeven, corvee, bosspelletjes, buitenritten, kletsen met die kids, enz).

Ik ben altijd gaan allrounden omdat ik vooral kwam om te genieten van de rust, de paarden en de omgeving (kom uit de grote stad). Als allrounder kun je meer je eigen tijd indelen en ben je meer bezig met de paarden. Fysiek is dit wat zwaarder. Verder kun je altijd een beetje helpen met het ponykamp als je daar toch behoefte aan hebt.

Tis dus maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:19

Tja ik ben gek op kinderen Haha! wor dr altijd zo vrolijk van. Kan daar ook best goed tegen! Heb je als allrounder ook je zaterdag vrij zoals de PK-mensjes?

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:48

Allrounders hebben het zaterdag juist druk omdat de nieuwe gasten komen in de huisjes (terrein opruimen, helpen met het uitproberen van de paarden, losse buitenritten, e.d.). Ook zondag geldt dit nog.

Maar als allrounder heb je sowieso meer tijd voor jezelf. De paarden staan op een gegeven moment gevoerd op stal of op het land en dan hoef je niets meer (vooral 's avonds). Die kids kun je echter niet zo 'aan hun lot overlaten' (en als goede pk-leiding wil je dat uiteraard ook niet Bloos )

Ga je aankomende zaterdag erheen?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:33

Ik ga 10 april voor 2.5 week naar Italie, vlakbij Milaan. Waarschijnlijk samen met Claudia (Nimmedor op bokt Knipoog ) Ik heb daar vorig jaar een maand stage gelopen, is een handels/trainingsstal die paarden uit NL haalt, en heb het er echt geweldig leuk gehad.
(pica's: http://home.planet.nl/~vdkind/italy/index.htm )
Francesco is nu verhuisd naar een andere stal, maar die schijnt echt nog mooier te zijn.
Vorig jaar was het iig super relaxed, heel gezellig, en heb een hoop geleerd. Het werd toen iig niet betaald, maar het is wel 'kost en inwoning' zeg maar, en tickets kosten tegenwoordig ook weinig als je een beetje rondkijkt.
Het is voor mij iig echt even een paar weekjes vakantie Haha!
Francesco wil graag mensen op stal op deze basis (en er wordt dus absoluut geen misbruik van je gemaakt ofzo) dus als je een beetje met jonge paarden kan werken en zin hebt in een tijdje Italie, pb me!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 17:08

ingeborg schreef:
Allrounders hebben het zaterdag juist druk omdat de nieuwe gasten komen in de huisjes (terrein opruimen, helpen met het uitproberen van de paarden, losse buitenritten, e.d.). Ook zondag geldt dit nog.

Maar als allrounder heb je sowieso meer tijd voor jezelf. De paarden staan op een gegeven moment gevoerd op stal of op het land en dan hoef je niets meer (vooral 's avonds). Die kids kun je echter niet zo 'aan hun lot overlaten' (en als goede pk-leiding wil je dat uiteraard ook niet Bloos )

Ga je aankomende zaterdag erheen?

Ja Haha! aankomend weekend. Ik ben echt zo benieuwd, het is wel echt wat voor mij Haha! .

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:42

Sonja schreef:

Hier heb ik ook een zomer gewerkt en ja is hard werken voor heel weinig

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:15

ik ga deze zomer een maand werken op stal edda (ijslanders op vlieland) en ik heb er nu al heel veel zin in.
maar zoals veel al zeggen: vakantie werk met paarden verdient vaak niet veel, ze kunnen genoeg penny meisjes krijgen die willen werken.
maar het gaat om de lol en de ervaring toch?

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:36

Als je toch naar Drenthe gaat zou ik ook KLEINOEVER ff Bellen dit is ook super gaaf.
Wie weet hebben ze daar ook nog mensen nodig en dat scheelt weer een tripje naar Drenthe

Suc 6 en laat even weten wat je gaat doen!