Paard is sloom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Paard is sloom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:41

Ik heb een arabier van 9 jaar oud, maar de laatste tijd lijkt hij wel een bejaarde. Vroeger (vorig jaar nog) was hij altijd vrezelijk druk, alleen maar hard scheuren enzo. Maar sinds de zomer is hij niet meer de oude, hij is sloom, hij is lui... Als ik hem vorig jaar met andere paarden in de bak zette was hij altijd heeld druk aan het rennen en uitsloven, nu staat hij alleen maar stil en gaat af en toe eens een stukje rennen in z'n eentje (hij staat stil als de andere paarden rennen en hij gaat een rondje rennen als de andere stilstaan) Hij ziet er verder wel gezond uit, lichamelijk ziet hij er goed uit en is hij gezond en hij ziet er ook niet duf uit, z'n oogjes staan helder enzo. Maar hij gaat gewoon nooit meer lekker uit z'n dak.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan komen? Ik heb al goed nagedacht of er iets is verandert sinds vorig jaar, maar kan niks verzinnen. Het werk is ook afwisselend, we springen, doen dressuur, maken een buitenrit, en rijden zonder zadel, noem maar op.
Als ik het aan mensen op de manege vraag krijg ik als antwoord dat hij nu eindelijk gehoorzaam is. Maar zo ken ik hem helemaal niet en zo wil ik hem helemaal niet. Laat hij van mij maar lekker ondeugent zijn en gek doen.

hector

Re: Paard is sloom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:11

zou hij geen last hebben van de weersveranderingen en het verharen? Sommige pony's kunnen daar (tijdelijk) heel erg sloom van worden. Mijn pony heeft het ook, die krijgt altijd vitaminestoot en dat helpt wel goed.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:13

Als hij echt zo snel zoveel verandert is, zou ik hem eens na leten kijken door een da... misschien heeft je paard iets onder de leden, wat je niet weet. Dan kan die je ook meteen advies geven over eventuele vitaminespuiten ed

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:17

Zomers is hij altijd wat slomer omdat hij dan in de wei staat enzo, maar als het dan winter wordt wordt hij weer wat feller. Nu is dat niet gebreurd en is hij sloom gebleven.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:40

Ik zou hem inderdaad eens binnenstebuiten laten keren door een DA. Hij kan iets hebben wat je van de buitenkant niet kan zien.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:57

Ik weet niet hoelang het al aan de gang is bij je arabiertje, maar ik heb dat ook gehad bij mijn haf. Normaal hinnikt hij als ik aankom lopen, wild 'ie knuffelen enzo, maar als ik toen naar z'n stal was, deed hij even zijn koppie omhoog om te kijken wie het was, en verder was het niet veel. Ook met rijden was hij niet vooruit te branden, steeds terugvallen van draf naar stap.. Leek gewoon net of hij geen fut meer had. Ik kreeg zelf ook het idee dat hij ziek was.
Maar na een weekje of 2 was het weer helemaal over. Hij wil weer knuffelen, staat weer te knorren en sjeest af en toe de bak weer door!
Misschien is het even een winterdipje.. Heb ik ook wel eens last van! 1 van onze honden heeft het ook (oke, ze moet loops worden maar goed) en 1 van de katten komt ook niet meer verder dan de tuin. Waarschijnlijk een winterdipje, elke keer maar dat vieze weer, wind, ik weet niet of ze bij jullie op stal staan, en overdag in de wei, maar met die regen blijven ze binnen ofzo? Ik weet het niet. Als het al een tijdje aan de gang is dan zou toch de Da een goed idee zijn?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:16

Het is al een half jaat zo. Ik zou graag de DA erbij halen, maar m'n ouders moeten betalen en die willen alleen een DA als het echt nodig is. En dat zien ze bij dit probleem niet echt.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:22

krijgt hij wel voldoende energie uit zijn voer??
geef hem anders wat msuli met haver!
werkt bij de mijne super, als hij weer wat extra energie nodig heeft!