Ik heb een arabier van 9 jaar oud, maar de laatste tijd lijkt hij wel een bejaarde. Vroeger (vorig jaar nog) was hij altijd vrezelijk druk, alleen maar hard scheuren enzo. Maar sinds de zomer is hij niet meer de oude, hij is sloom, hij is lui... Als ik hem vorig jaar met andere paarden in de bak zette was hij altijd heeld druk aan het rennen en uitsloven, nu staat hij alleen maar stil en gaat af en toe eens een stukje rennen in z'n eentje (hij staat stil als de andere paarden rennen en hij gaat een rondje rennen als de andere stilstaan) Hij ziet er verder wel gezond uit, lichamelijk ziet hij er goed uit en is hij gezond en hij ziet er ook niet duf uit, z'n oogjes staan helder enzo. Maar hij gaat gewoon nooit meer lekker uit z'n dak.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan komen? Ik heb al goed nagedacht of er iets is verandert sinds vorig jaar, maar kan niks verzinnen. Het werk is ook afwisselend, we springen, doen dressuur, maken een buitenrit, en rijden zonder zadel, noem maar op.
Als ik het aan mensen op de manege vraag krijg ik als antwoord dat hij nu eindelijk gehoorzaam is. Maar zo ken ik hem helemaal niet en zo wil ik hem helemaal niet. Laat hij van mij maar lekker ondeugent zijn en gek doen.