Paard wil niet gereden worden in de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Paard wil niet gereden worden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:31

Ik ben al een tijdje druk op zoek naar een klein paardje. Nu ben ik afgelopen week bij een leuk, niet te groot en mooi paardje gaan kijken die in mijn prijsklasse zit. Nu heb ik het volgende probleem. Ik ben op zoek naar een paardje waarmee ik lekker in mijn eentje mee naar buiten kan, maar ook af en toe een de bak kan rijden. Het paardje waar ik naar ben gaan kijken is buiten heel braaf en je kan er alleen mee op pad. Alleen in de bak is hij niet vooruit te branden. Je kan hem amper in draf houden. Hij heeft in de manege lessen meegelopen, dit vindt hij absoluut niet leuk en gaat in staking. Volgens de eigenaar kun je wel alleen op hem in de bak rijden.
Nu is mijn vraag. Kun je hem nog zover krijgen dat hij het leuk gaat vinden in de bak en ik er tenminste af en toe wat recreatief kan rijden. Of kan ik beter op zoek gaan naar een ander paardje.

Een heel verhaal, maar ik hoop een paar tips.

nickyu

Re: Paard wil niet gereden worden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:33

je kunt t intersssant gaan maken voor m maar daar kan heel wat tijd in gaan zitten en sommige blijven er een hekel aan hebben

als je dit risico niet wilt lopen zou ik persoonlijk verder kijken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:57

Ik denk niet dat er heel veel tijd in gaat zitten. Volgens mij zou het al enorm helpen om er 1x iemand met wat overwicht op te zetten. Paard moet gewoon even duidelijk gemaakt worden dat hij nu niet in een manegeles loopt. En daarna jij erop met goeie begeleiding. Lijkt me dat het vast wel goed gaat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:25

Mijn paard houdt ook niet van de bak, maar af en toe moet hij er toch aan geloven. Ik bedoel, ik ga echt niet elke dag buitenrijden (en al helemaal niet met dit weer Bloos )!!

Gewoon idd lekker een keertje stevig aanpakken. Hij merkt vanzelf wel dat jij hem niet iedere dag zal gaan afbeulen in die bak, dan zal hij er ook wel minder bezwaar tegen krijgen!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:01

En als je het doet probeer het rijden in de bak dan ook leuk te houden. Af en toe een balkje lopen etc...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:25

Kan je hem misschien op proef kopen en een maandje uit proberen of je hem aan de gang krijgt in de bak? Misschien is dat iets. Dan blij je niet met de vraag rondlopen "wat als..." en je zit er niet aan vast als het niet blijkt te gaan. Ik zou het dan wel goed op papier zetten dat je hem terug mag brengen als je er in de bak niets mee kan...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:29

PriscaZ schreef:
Kan je hem misschien op proef kopen en een maandje uit proberen of je hem aan de gang krijgt in de bak? Misschien is dat iets. Dan blij je niet met de vraag rondlopen "wat als..." en je zit er niet aan vast als het niet blijkt te gaan. Ik zou het dan wel goed op papier zetten dat je hem terug mag brengen als je er in de bak niets mee kan...

Daar zat in ook al aan te denken, want ik vind niet dat ik daar bij de mensen, het paard kan laten merken wie de baas is. Misschien helpt een nieuwe omgeving al heel veel.