Biotine Plus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Biotine Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:34

Wie heeft hier ervaring met Biotine Plus van de paardendrogist? Bevalt dat goed? En wat is het resultaat bij brokkelhoeven? Verschilt het veel met gewone Biotine?

lailapri

Re: Biotine Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:36

Biotine maakt het paard zelf aan, meestal dus onzin om bij te voeren, brokkelhoeven zijn als je het mij vraagt of het gevolg van te lange hoeven (hoeven proberen dan zelf te herstellen) of slechte kwaliteit, ik zou dan eerst probern het hoefmechanisme te herstellen

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:58

Verder niemand??

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:06

Mijn zus gebruikt biotine voor haar paard. Niet dezelfde als waar jij het over hebt maar ik geloof dat het wel goed werkt. Ze heeft iig weer mooie stevige hoeven (hat paard dus hè Haha! ).

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:47

Weet wel dat je het megalang moet voeren voor een lang resultaat - anders heeft het geen zin. Een kennis heeft het ook een tijdje gedaan met biotine via de dierenarts. Dat was iets duurder, maar ook een veel hogere concentratie en daardoor helpt het dan weer een stuk beter. Zou dat dan in ieder geval even informeren.
Met brokkelhoeven helpt het ook vaak als je ze goed nat maakt en daarna gelijk insmeert met een mengseltje van 2 delen zonnebloemolie en 1 deel azijn. Dagelijks herhalen in het begin daarna om de dag. Het is het belangrijkst dat ze eerst heel goed nat zijn. Evt even in een emmer zetten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:51

Ik gaf het mijn vorige paard altijd. Je moet het inderdaad lang voeren, maar het helpt wel. Je moet er overigens geen wonderen van verwachten, slechte hoeven zullen er geen goede hoeven van worden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:28

Ik geef het!!

Nu al zo'n half a 3 kwart jaar het helpt wel maar inderdaad je moet lang voeren!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:27

ik voer mijn paard biotine van Sectolin, er zit verhoudingsgewijs de meeste biotine in (er zitten vaak heel veel bijproducten door, want biotine is op zich erg duur) bij mijn paard helpt het absoluut en ook bij een vorig paard heb ik biotine gevoerd, ook daar hebben we duidelijk verschil gemerkt na een tijd wel en een tijd niet voeren.