Roskur schreef:5 x per jaar? Maar ik dacht dat Eqvalan eens in de 6 a 8 weken moet?

Dan kom je toch op veel vaker uit...? Of heb ik dat nou mis?
En aangezien Equest eens in de 3 maand kon (tenminste dat is ons verteld) is die in verhouding dan goedkoper...

Daar zijn we mee begonnen om de reden dat je het dus minder vaak hoefde te geven en omdat je die kon blijven geven zonder probleem of dat je moet afwisselen met andere wormenspuiten.
We hebben twee IJslanders (dus ong. 400 kg) en een Paso peruano (dus ook niet zo zwaar) dus we hoeven geen twee spuiten te geven.

Ik was ook altijd in de veronderstelling dat je het ontwormingsschema moest volgen wat op de verpakking of in de bijsluiter staat vermeld. Het schema wat daarin staat is alleen goed voor de omzet van de fabrikant. Kijk, die zet er een ontwormingsschema waarbij uitgegaan wordt van de hoogste infectiedruk. In de praktijk kan er wel een langere periode tussen zitten. Jij hebt 3 paarden dus in principe is de infectiedruk niet zo hoog. Wil je echt weten wanneer je
moet
ontwormen dan kun je 't beste een mestonderzoek laten doen door de DA. Als je daarna de wormspuit bij de DA koopt, is het in de regel niet zo duur (of zelfs gratis).
kiana schreef:(...)
ff Of Topic, je ziet en hoort het nl zo vaak,
Waarom duur voeren, allerlei supplementen , de duurste paarden, zadels, dekjes etc. EN BEZUINIGEN OP WORMKUREN !!
Dit gebeurd zo vaak...........zonde
AMEN! _/-o_ (darn! hij doet 't niet)