Goede digitale camera?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bella

Goede digitale camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:16

Omdat ik momenteel toch in de knoop kom te zitten met mijn huidige camera wat betreft het fotograveren op grote(re) afstand en actiefoto's ben ik me aan het orienteren op goede camera's.

Ik zit zelf altijd met het probleem dat, wanneer ik foto's van de paarden maak ik zo dichtbij moet komen, waardoor de paarden vaak binnen no-time in je lens staan te hijgen en bij actiefoto's worden ze 9 van de 10 keer niet mooi scherp (vaak alleen of het hoofd, of het lichaam, of een been ofzo). En nog een minpuntje welke ik graag weggewerkt zie is de langzame laadtijd. Wanneer mijn huidige camera een foto gemaakt heeft (en met name met flits) sta ik soms echt ruime secondes te wachten voordat deze weer geladen is (en in geval van maffe/mooie acties kan ik er soms wel om janken, zo langzaam)...

DUS....wat is een goede, redelijk betaalbare (limiet ongeveer rond 500 euro, mooie prijs tussen de 300/400 euro) digitale camera, welke bezit over voldoende optische zoom, voldoende megapixels voor goede foto's, snelle sluitertijd en goede flits??? (ik heb ook geen bezwaar tegen onderbouwing met voorbeeldfoto's Knipoog)

TeamSpirit

Re: Goede digitale camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:28

ja de goeie die ik ken zijn allemaal 1600 euro ofzo
de goedkopere wil ik ook wel weten hoe die heten Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:48

Een fijne camera waar ik echt wat moois van vind is de Canon Powershot G5

Ligt wel over de 500 euro... misschien dat je hem er onder kunt vinden moet je even googlen. Via www.kelkoo.nl vind je zoiezo 2 plekken waar je deze kunt kopen.

Wat meer info:
Canon Powershot G5

Canon Powershot G5
De Canon Powershot G5 is de langverwachte "5 megapixel-broer" van de beroemde Canon Powershot G3. Qua functies is de G5 identiek aan de G3. Verschil zit in het aantal megapixels en de kleur van de body. De Canon Powershot G5 is in zijn klasse vergelijkbaar met de Nikon Coolpix 5400 en de Sony Cybershot DSC-V1.

Body
Opvallend van de G5 is de zwarte body die de camera een meer professionele look geeft. De voorkant van de body is vervaardigd uit een hoogwaardige magnesium legering. De achterkant is van "high-impact plastic" en eveneens zwart. De G5 heeft een statusscherm op de bovenkant van de body en een flip-out and twist LCD-scherm, waarmee Canon als eerste bekend is geworden. De LCD-monitor heeft een perfecte anti-reflectie coating en is ook zeer scherp en helder. Perfect dus onder alle weersomstandigheden. Net als de G3 is het bij de G5 opvallend dat in de viewfinder het zoomobjectief in de linker hoek aan de onderkant te zien is.

Mogelijkheden
De Canon G5 is qua mogelijkheden, functies en instellingen gelijk aan de Canon Powershot G3. Deze zijn als vanouds zeer uitgebreid; een echte aanrader dus voor eenieder die veel wil kunnen experimenteren met fotograferen. Zeer handig is ook dat de instellingen als 'programma' opgeslagen kunnen worden onder de diverse custom-knoppen. Dit is met name handig wanneer u de ultieme instellingen heeft gevonden en deze vaker gaat gebruiken.

Energie en geheugen; foto's en film
De G5 maakt gebruik van de hoogwaardige BP-511 en/of BP-512 accu waarmee een behoorlijke tijd gefotografeerd kan worden. De standaard bijgeleverde BP-511 accu gaat ca. 4uur en 30 minuten mee wat goed is voor ongeveer 460 foto's. Uiteraard zijn de prestaties van de accu afhankelijk van het gebruik en kunnen dus van deze gegevens afwijken. De G5 werkt qua geheugen met de goedkope CompactFlash geheugenkaarten (Type I en II). Ook is het mogelijk een IBM Microdrive te gebruiken. De G5 ondersteunt ook kaarten met een capaciteit boven de 2GB!

Aantal foto's op hoogste resolutie (JPEG, 2.503MB p/f):
16MB 32MB 64MB 128MB 256MB 512MB 1GB Geheugenkaart
5 11 24 48 99 198 390 Aantal foto's

De camera ondersteund ook het RAW formaat waarin de foto's op hoogste resolutie circa 3.780 MB per foto groot zijn. Er passen dan ongeveer 51 foto's op een 256 MB CF-kaart.
Formaat en resoluties:
Large Medium 1 Medium 2 Small Formaat
2592x1944 1600x1200 1024x768 640x480 Resolutie

Naast het nemen van 'enkele foto's' is het ook mogelijk om meerdere foto's achter elkaar te nemen met de "Continuous High Mode". Op JPEG met hoogste kwaliteit (5MP) kan de camera dan 7 foto's nemen, op een snelheid van 1 foto per seconde. Vanzelfsprekend wordt de snelheid hoger naarmate de resolutie van de foto's kleiner wordt.

Ook is het mogelijk korte filmpjes op te nemen. Mogelijke resoluties zijn 320x240 en 160x120, beide met een snelheid van 15 fps en een maximale duur van 3 minuten met geluid.

Lens en belichting
De G5 heeft ten opzichte van de concurrentie de grootste vergroting op telefotostand. Maximale diafragma is f/2.0 (35mm) voor wideangle en f/3.0 (140mm) voor telefoto. Ook is het mogelijk een extra lens te bevestigen voor extra groothoek (WC-DC58N), tele (TC-DC58N) en close-up (250D) door op de lens de conversielensadapter (LA-DC58B) te bevestigen. Mocht de ingebouwde flitser niet het gewenste resultaat geven, dan zijn er voor deze camera ook nog diverse flitsers beschikbaar varierend van de 'normale' Speedlight tot

Canon Powershot G5 in de doos:

* Lensdop
* Schouderband NS-DC2
* Afstandsbediening WL-DC100
* Acculader CA-560
* Canon BP-511 accu
* A/V-kabel AVC-DC100
* Interfacekabel IFC-300PCU
* 32MB CompactFlash kaart
* Software CD-ROM

Canon Powershot G5 features:

* 5.0 Megapixels
* 4x optische zoom
* Draaibaar LCD-scherm
* Nederlandse menu's
* Uitgebreide functies
* CompactFlash Type I & II, Microdrive

Afbeelding

Hier wat info over geheugen bij kopen:
http://www.digicamshop.nl/accessoire/11122/48

Ik heb wel enkele voorbeeldfoto's, maar dit is met gewone instellingen nog niets anders geprobeerd (ja we hebben die camera al een behoorlijke tijd, maar nooit de zin om me er in te verdiepen):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

OK genoeg info nog vragen pb maar Haha! of meer actiefoto's zien o.d. of totaal iets anders pb dan ook gerust.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:01

Bij de V&D is het deze week prijzencircus. Afgelopen zaterdag kregen we het krantje binnen en zag ik een camera van Olympus voor 130 Euro, dit schijnt wel een goed merk te zijn. De camera heeft:
- 3 keer optische soom
- 3 megapixels
-18 mb geheugen

Ik wil ook wel graag een digitale camera maar ik hoef niet zo'n hele dure. Ik mag die van mijn ouders nooit mee naar de paarden, zijn ze bang dat ik um sloop ofzo Gestoord
Maargoed er stonden nog meer leuke camera's in, misschien een ideetje?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:02

hoihoi

je hebt ook wel goede camera's onder de 500 euro hoor.....
gewoon overal kijken... allerlei winkels waar ze camera's hebben op internet rond zoeken en eventueel als je een hele mooie hebt gevonden maar die echt duur is kijken naar een goede 2e hands Bloos is niks mis mee hoor.....

veel succes en als je een goede camera hebt gevonden verwachten we wel foto's he Vingers aflikken

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:06

Ik ben ook wel benieuwd naar een camera die vooral goede actiefoto's maakt.
Als je met onze camera springfoto's maakt zijn ze nooit scherp Huilen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:09

eefjuh112 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar een camera die vooral goede actiefoto's maakt.
Als je met onze camera springfoto's maakt zijn ze nooit scherp Huilen

Zie camera die ik heb beschreven...

@ Famke_a4pje... helaas maakt die camera niet zo fijn mooi foto's met iets slechter weer ik heb een olypmus voor erbij als handcamera.
En daar heb ik ook nog 300 euro voor betaald maar denk maar niet dat ik de kwaliteit eruit haal van de G5... met slecht weer en met goed weer nog top foto's en snel achter elkaar!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:18

Ow dat is jammer..
Leek mij wel een leuke camera voor niet veel geld. Maar bedankt voor de tip, misschien kan ik dan toch ook beter even verder kijken en dit topic volgen over goede camera's. Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:06

Om je topic nog een schop te geven.

Nog een foto die ik zeer snel moest maken en ik een beetje raar voor zat, maar camera maakte hem meteen mooi:
Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:16

Hey, Ik heb een Olympus C-460. Ik vind het een goede camera, maar het is m'n eerste digitale, dus ik heb geen vergelijkingsmatriaal. Hij heeft:
- 4.0 megapixels
- 3x optische zoom lens, 4x digitale zoom, F3.1
- Super macro to 7 cm
- movie mode met geluid
- 1.8 inch LCD scherm
Je krijgt er een 16 mb geheugenkaart bij, maar ik heb er nu een 256 mb inzitten.

Hij stelt heel snel scherp en kan ook met flits vlug erna weer foto's maken, ook opslaan doetie heel snel. De flits is vrij sterk, ik schat dat hij toch wel tien meter ver komt in het pikkedonker buiten. Hij kan ook filmpjes maken met het geluid erbij. Die zijn natuurlijk niet van dezelfde kwaliteit als een echte filmcamera maar toch ook behoorlijk goed

Afbeelding

Afbeelding

Als je foto's wil zien kan je op de link in m'n onderschrift klikken.
Die zijn wel met de basisinstellingen genomen, heb nog geen tijd gehad om ermee te prutsen (had um een maand, viel die Verdrietig toen moest ik um laten maken, heb um vandaag weer terug gekregen)

Tot slot nog een tip: verzeker je camera! Bij mij vroegen ze dat in de winkel, dacht eerst nog van zal ik dat wel doen, maar uiteindelijk is dat zeer nuttig bebleken. Die reparatie heeft me maar tien euro gekost.