rijden over de straat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

rijden over de straat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:13

hey! nu het een beetje gaat dooien met de sneeuw kan ik weer n beetje gaan rijden..heb vandaag 20 minuten over de straat gestapt.. de berm is zooo slecht! normaal doe ik dit niet, ben heel bang dat de ijzers snel slijten en de achterhoeven (geen ijzers) weet iemand of dit wel meevalt? ik kan nu voorlopig nog niet de bak in (een grote gladde zooi) zijn er meer mensen die veel over de straat stappen en draven en nog zo'n 7/8 weken met de ijzers kunnen doen? ik heb t nog nooit geprobeerd maar ik kan nu niet anders denk ik... tips??

samantha5

Re: rijden over de straat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:18

Ik doe altijd minimaal 8 weken met mijn ijzers, en ik draf en stap daarmee zeker 5x in de week over de straat. Waarvoor heb je ze anders, mijn ijzers hoefen niet mooi te blijven.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:40

Dat vroeg ik me ook even als eerste af: Waar heb je ijzers voor?? Om af te slijten neem ik aan. Maar tuurlijk is het geen probleem om zo af en toe over de weg te gaan. Zolang het zonder ijzers maar niet dagelijks is en dan lange tijd (kijk voor een paar minuten maakt het alsnog niet uit). Maargoed, en met ijzers....dan kun je nog wel veel langer op de weg...daar zijn ijzers voor bedacht, om te slijten, in plaats van de hoeven Knipoog!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:46

Het is zelfs heel goed om over de weg te draven, daar harden de pezen van uit. En om de achter hoeven hoef je je weinig zorgen te maken. De hoeven slijten namelijk van voor veel sneller als van achter. Het is ook helemaal niet erg dat de ijzers heel erg dun worden, zolang de hoeven maar niet (te hard) afslijten.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:04

thanx voor reactie Knipoog
ik weet t ben beetje te zuinig op de ijzers terwijl ze er voor gemaakt zijn om te slijten..

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:23

Haha! ken er meerdere haha.....maar daartegen zeg ik altijd standaard: "Wil je goedkoop leven? Neem dan geen paard!" Clown

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:15

Kan prima. Mijn paard heeft geen ijzers maar ik ga dagelijks over de verharding.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:30

cornelie schreef:
Kan prima. Mijn paard heeft geen ijzers maar ik ga dagelijks over de verharding.

Mijn paard heeft ook geen ijzers en daar loop ik ook gewoon mee over straat hoor. Maar dan stap ik alleen, draven doe ik niet over de verharde weg (tenzij ik een drukke weg over moet steken Knipoog )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:40

Ik rij elke dag flinke stukken over het asfalt en de straat en mijn paard heeft GEEN ijzers... dus....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:30

Tuurlijk kan het... hoe dacht je dat ze dat doen met aangespannen rijden?

Veel plezier Lachen