Hoi allemaal,
Ik zal eventjes me verhaal samen vatten en ik zou graag jullie mening willen weten. Ik heb een paar jaar geleden een paard gekregen van mijn ouders en betaalde natuurlijk wel mee. Maar nu ben ik zelf full-time gaan werken en heb nu erg weinig tijd en ik ben nog jong en begin net dus ik verdien ook erg weinig. Soms heb ik nog amper geld over voor mezelf en lig echt zoals ze zeggen krom voor me paardje en het gaat me soms wel erg ver.
Dus ik dacht ik zoek iemand die graag wilt paardrijden en verzorgen en dan ook een deel van de kosten voor zich neemt want dan is het probleem opgelost en dan kan ik me paardje houden. Nou daar ben ik dus al dik een jaar mee bezig en ik kan gewoon niemand vinden die een beetje fatsoenlijk met me paard om kan gaan. Ik heb echt al tig bijrijders gehad maar of ze maken het niet waar wat ze konden of ze komen ineens niet meer zonder af te bellen of ze denken dat ze gewoon de hele dag door kunnen rijden en het paard niet moe wordt en dat je hem dan zonder uit te stappen zo in ze stal kan flikkeren. Echt ik wordt er hopeloos van!
Ik zit er dus nu aan te denken om me paardje te verkopen. Maar dan komt het volgende probleem ze is gigantisch druk en is erg eenkennig ze heeft eigenlijk een heel appart karakter en het kan echt een hele lange tijd duren wil ze je vertrouwen en wil ze ook iets voor je doen. Maar klikt het niet dan kun je het helemaal vergeten. Maar omdat ze zo druk is en graag wil lopen moet er wel iedere dag iemand met d'r bezig zijn maar ik kan dat gewoon niet want ik moet er ook hard voor werken. En plus het feit als ze iets zal krijgen (ziek zou worden noem maar op) ik heb gewoon geen geld om het te bekostigen jammer genoeg zijn de tijden verandert vroeger was het geen probleem. Maar het ergste vind ik nog de aandacht ze heeft het gewoon echt nodig dat merkt iedereen.
Ik wil me paardje niet te kort doen daarom zit ik hier aan te denken. Maar ik ben zo bang dat het mis gaat ze heeft al genoeg meegemaakt en ik voel me ook echt geel slecht als ik er aan denk want ik ben absoluut tegen het verkopen van je paard waneer je er geen zin meer in heb maar ik heb nu wel zoiets als ik haar gewoonweg veels te weinig aandacht kan geven wordt het ook een beetje zielig. En ze begint nu vervelend te worden hoor ik van de stalbaas (schoppen naar andere erg druk en chagereinig doen) dus ze heeft er wel degelijk last van dat ik er niet ben.. Wat is jullie advies en wat vinden jullie hiervan ik zit echt in een dilemma want ik wil d'r niet verkopen maar ik kan het d'r gewoon echt allemaal niet geven. Ik weet het even echt niet aan de ene kant heb ik zoiets van ik probeer rusitg aan een ander lief baasje voor d'r te vinden die haar wel alle aandacht kan geven die ze nodig heb. Maar ik moet er ook weer niet aan denken dat ze weg is of dat het mis zou gaan echt niet! Dus help me met denken en een goede beslissing te nemen... ppff lastig dit allemaal.
Bo
--------------------------------------------------------------------------------
Voor gebruikers van een externe zoekmachine: u bevindt zich op het Forum van Horseworld.