Paard verkopen.. of toch niet?..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foetje

Paard verkopen.. of toch niet?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 17:41

Hoi allemaal,

Ik zal eventjes me verhaal samen vatten en ik zou graag jullie mening willen weten. Ik heb een paar jaar geleden een paard gekregen van mijn ouders en betaalde natuurlijk wel mee. Maar nu ben ik zelf full-time gaan werken en heb nu erg weinig tijd en ik ben nog jong en begin net dus ik verdien ook erg weinig. Soms heb ik nog amper geld over voor mezelf en lig echt zoals ze zeggen krom voor me paardje en het gaat me soms wel erg ver.

Dus ik dacht ik zoek iemand die graag wilt paardrijden en verzorgen en dan ook een deel van de kosten voor zich neemt want dan is het probleem opgelost en dan kan ik me paardje houden. Nou daar ben ik dus al dik een jaar mee bezig en ik kan gewoon niemand vinden die een beetje fatsoenlijk met me paard om kan gaan. Ik heb echt al tig bijrijders gehad maar of ze maken het niet waar wat ze konden of ze komen ineens niet meer zonder af te bellen of ze denken dat ze gewoon de hele dag door kunnen rijden en het paard niet moe wordt en dat je hem dan zonder uit te stappen zo in ze stal kan flikkeren. Echt ik wordt er hopeloos van!

Ik zit er dus nu aan te denken om me paardje te verkopen. Maar dan komt het volgende probleem ze is gigantisch druk en is erg eenkennig ze heeft eigenlijk een heel appart karakter en het kan echt een hele lange tijd duren wil ze je vertrouwen en wil ze ook iets voor je doen. Maar klikt het niet dan kun je het helemaal vergeten. Maar omdat ze zo druk is en graag wil lopen moet er wel iedere dag iemand met d'r bezig zijn maar ik kan dat gewoon niet want ik moet er ook hard voor werken. En plus het feit als ze iets zal krijgen (ziek zou worden noem maar op) ik heb gewoon geen geld om het te bekostigen jammer genoeg zijn de tijden verandert vroeger was het geen probleem. Maar het ergste vind ik nog de aandacht ze heeft het gewoon echt nodig dat merkt iedereen.

Ik wil me paardje niet te kort doen daarom zit ik hier aan te denken. Maar ik ben zo bang dat het mis gaat ze heeft al genoeg meegemaakt en ik voel me ook echt geel slecht als ik er aan denk want ik ben absoluut tegen het verkopen van je paard waneer je er geen zin meer in heb maar ik heb nu wel zoiets als ik haar gewoonweg veels te weinig aandacht kan geven wordt het ook een beetje zielig. En ze begint nu vervelend te worden hoor ik van de stalbaas (schoppen naar andere erg druk en chagereinig doen) dus ze heeft er wel degelijk last van dat ik er niet ben.. Wat is jullie advies en wat vinden jullie hiervan ik zit echt in een dilemma want ik wil d'r niet verkopen maar ik kan het d'r gewoon echt allemaal niet geven. Ik weet het even echt niet aan de ene kant heb ik zoiets van ik probeer rusitg aan een ander lief baasje voor d'r te vinden die haar wel alle aandacht kan geven die ze nodig heb. Maar ik moet er ook weer niet aan denken dat ze weg is of dat het mis zou gaan echt niet! Dus help me met denken en een goede beslissing te nemen... ppff lastig dit allemaal.

Bo

--------------------------------------------------------------------------------

Voor gebruikers van een externe zoekmachine: u bevindt zich op het Forum van Horseworld.

Dressage19

Re: Paard verkopen.. of toch niet?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:48

Je zou er aan kunnen gaan denken om je paard te laten leasen door iemand bij je op stal. Ze moeten dan alle kosten betalen alsof jou paard hun eigen paard is maar jij kan het ondertussen toch in de gaten houden en wanneer je het niks vind zoek je iemand anders. Dan blijf je wel doorzoeken maar met zo'n paard als jij beschrijft is dat ook nodig.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:05

Wat een moeilijk situatie zeg Ach gut
Ik kan je ook niet helpen welke beslissing nou de beste is...
dat moet je echt zelf doen> makkelijk gezegd, ik weet het.

Misschien kan je je paard wel aan iemand lease?
Of anders (mocht het verkopen worden) verkopen met een contract dat zij jouw paard nooit verder mogen verkopen.
Hoop voor je dat je eruit komt.
Wel erg vervelend met al die verzorgster zeg.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:07

ik heb ongeveer voor hetzelfde probleem gestaan .

Ik heb inmiddels 2 dochters 1 van 4 en een van bijna 4 maanden .
Ik had dus ook niet genoeg tijd meer voor mijn paard .
En zoals jij jou paard omschrijft komt erg in de buurt van mijn paard .
Ik ben dus ook op zoek gegaan naar een bijrijdster en heb er ook genoeg voorbij zien komen .
Ik heb nu sinds 10 maanden een hele fijne bijrijdster die ook meedoet in de kosten .
ik heb met haar duidelijke afspraken gemaakt wat dus wel kon en wat niet .
En dat gaat heel goed .

Dus als je je paard echt niet kwijt wil denk ik dat je gewoon door moet zoeken naar een fijne bijrijdster en daar duidelijke afspraken meemaken .
Het kost ff wat moeite ( was bij mij ook ) .
Maar ik heb echt iemand gevonden die veel om mijn paard is gaan geven .
En zo krijgt mijn paard ook de aandacht die ze verdient zonder dat ik afscheid van dr moest nemen .

Succes

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:42

Lastig! En een goedkopere stal? Waar ze iedere dag naar buiten kan? En ik denk dat je zelf veel tijd moet investeren in een bijrijdster, en dat er dan best een tussen zit die het wel naar je zin doet. 100% zal het nooit worden, maar wel een waar je mee kunt leven. Kijk eens naar een wat jonger iemand, heeft misschien minder ervaring, maar wil graag leren en zal eerder op jou terugvallen. Succes!

Foetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:54

Bedankt in ieder geval voor de reactie's maar ik sta al bij een boer waar ze de hele dag buiten staat maar ze mist gewoon menselijke aandacht en wil graag lopen en werken. En we gaan het nu ook echt aan d'r merken (schoppen naar andere mensen/paarden chagereinig doen) dus ik vind het nu wel zielig worden. En omdat ik bij een boer sta zijn er ook geen mensen aan wie ik me paard kan leasen. En daarvoor heb ik ook al diverse advertentie's gezet maar ik krijg er helemaal niks van hetzelfde met een bijrijder ik kan gewoon echt niemand vinden en dan heb ik een keer iemand die leuk is een beetje verantwoordelijkheidsgevoel heb. En dan klikt het weer niet met me paardje want het is geen makkelijke tante. En ik zit nu gewoon op het punt hoe lang moet ik nog blijven zoeken terwijl ik weet dat ze het steeds erger mist. Ik heb gewoon zoiets van moet ik het nog verder laten komen.. Dan is ze misschien bij een andere baas beter af die d'r wel alle aandacht en beweging kan geven maar andere kant ben ik ook zo bang.. En nog een dillema ze is zo druk dat ik zoveel met d'r moet doen als het een ander wat makkelijker en minder pittig paard was had ik het allemaal makkelijk kunnen redden.. Daarom voel ik me dan ook een beetje schuldig omdat ik ook bang ben dat ik niet zonder paarden kan en dan op termijn misschien wel een ander paardje koop echt een dillema dit bah! Ik hoop op meer reactie's!!
Bedankt!!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:49

Ik zou haar dan verkopen.
Een nieuwe eigenaar heeft er zin in en ze krijgt daar waarschijnlijk de aandacht en zorg die ze nodig heeft.

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:36

hoi
deze beslissing kan je alleen zelf maken, maar in je verhaal geef je al aan dat het eigenlijk te veel is!
en ik weet het zal moeilijk zijn maar kijk naar wat het eerlijkste zou zijn voor je paard, sommige mensen willen alles houden maar kunnen er niet voor zorgen door omst. of geen tijd !
dan denk ik als jij het al opmerkt bij je paard en echt geen bijrijder kan vinden dat het ( alleen als je er zelf echt goed over heb gedacht) eerlijker is om voor het paardje een lieve nieuwe baas te zoeken die met hem aant werk kan gaan!
succes met je moeilijke beslissing

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:29

hey als je advertenties zet op www.marktplaats.nl
daar komen een heleboel sirieuze mensen op af ook heel veel kinderen enzo....maar ok mensen boven de 16, 18 en soms zelfs mensen van 20 en dertig met eigen vervoer enzo..en dat soort mensen willen vaak ook wel iets mee betalen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:44

Vervelend! Mooiste zou zijn een bijrijder. Omdat je paard niet zo duur staat, is dat voor een bijrijder ook aantrekkelijk. Heb je het al eens via bokt of marktplaats geprobeerd?