Bandages of peesbeschermers???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Freke

Bandages of peesbeschermers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 17:03

Hey,
Wat beschermd de benen van je paard nou beter? peesbeschermers of bandages?. En met springen?. Ik rijd met springen en als ik in de bossen rijd met peesbeschermers en strijklappen en bij dressuurmatig rijden soms met bandages (staat vooral mooi;)) of als ik weinig tijd heb met peesbeschermers.

sharonalover

Re: Bandages of peesbeschermers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:22

Ik denk dat het allebei goed beschermd, maar ik denk dat peesbeschermers beter beschermen, omdat dat harder is.
Met springen zijn peesbeschermers veiliger, want bandages kunnen heeeeeeel soms losgaan, als die ene soms net bij jou is, vlieg je met paard en al over de kop, ik spring soms ook nog wel met bandages hoor, maar bijna nooit........

Volgens mij heb je dit topic 2 keer geplaatst, want ik zie um 2 keer staan Knipoog

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:36

Ik heb het hier eens met een veearts over gehad. Die zei dat je beter peesbeschermers kunt gebruiken, geven meer ondersteuning en omdat bandages snel kunnen afknellen. Ik weet alleen niet hoe het nu met de achterbenen zit, dan zou je achterpeesbeschermers moeten hebben (zijnwel verkrijgbaar van eskadron en action), omdat strijklappen niet echt ondersteunen.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:51

Naar mijn mening heb je niets aan bandages. Het enige wat ze doen is je paard een leuk uiterlijk geven. Indien slecht gebandageerd kunnen ze zelfs schade toebrengen aan je paard doordat ze afknellen. En ze geven echt amper steun. Rol maar eens een bandage om je voet, merk je veel verschil? nee. Aan peesbeschermers heb je nog iets. Die zijn van hard plastic en beschermen de benen van je paard tegen klappen van buitenaf. Dat ze je paard ondersteunen is naar mijn mening maar een fabel, het werk echt alleen voor invloeden van buitenaf.