Dagmar en ijzers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Dagmar en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 13:38

Ik zag dat er al een topic is over ijzers op vraag maar raak, maar wil haar topic niet verpesten door er zelf een vraag neer te zetten.

Dagmar staat sinds vorig jaar vierkant op ijzers, dit omdat haar hoeven heel snel afbrokkelen en omdat ik graag buitenritten maak. Alleen Dagmar is niet echt sociaal naar andere paarden (lichtelijk uitgedrukt Clown ) dus mocht ze niet meer op het land met de andere pony's.

Nou ga ik dus straks gewoon weer naar wedstrijden, en vraag ik me af of ik Dagmar weer vierkant op ijzers moet zetten, alleen voor of helemaal niet??

Glijden ze erg uit zonder ijzers (met kalkoenen natuurlijk)? Kan ik ze ook alleen voor laten beslaan, zodat ze een ander paard niet kan verwonden? Of glijdt ze dan achter heel erg uit??

Alle sugesties en ideeen zijn welkom. Lachen

Sodera

Re: Dagmar en ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:02

het ligt er aan, maar ik persoonlijk rijd liever geen concours zonder iig voor ijzers, t ligt er ook aan op wat voor niveua je rijd en of je dressuurt of springt enzo! ik ben vorig jaar begonnen met alleen voor, dit hielp bij mijn pony genoeg( ze gleed niet meer).
Je kunt dus zeker alleen voor ijzers doen, maar t gevaar daarvan vind ik, dat je toch makkelijker over de weg gaat en dat zn achterhoeven dan wel slijten...