Messen scheermachine slijpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Messen scheermachine slijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 13:23

Hoe vaak moet dat is mijn vraag? Ik heb met nieuwe messen nu 2 grote paarden en 1 mini geschoren (met een aesculap econom II), en nu scheert ie niet meer. Ik heb daar al eerder last van gehad, maar toen was het probleem haar tussen de scheermessen, maar nu heb ik hem flink schoongemaakt en scheert hij haast niet. Heb ik dan de machine niet goed in elkaar gezet of zullen de messen al bot zijn? Het lijkt me zo snel, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen....ik zal ze in ieder geval maar laten slijpen dan voor de zekerheid, maar ik en een scheermachine is dus een goede combi lezen jullie al wel denk ik Lips are sealed

ibikus

Re: Messen scheermachine slijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:29

Met mijn messen scheer ik gemiddeld zo'n 5 - 6 grote paarden, maar op mini's zijn ze met een halve pony al bot.
Die beesten hebben van dat dikke onderwol, vol met vet en vuil, dat is echt funest voor je messen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:37

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb Niek 2 keer geschoren en de messen zijn nu al bot. Niek is een fjord en ik heb hem begin oktober voor de eerste keer geschoren.

Voor het volgende seizoen heb ik maar alvast nieuwe messen gekocht.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 17:47

Ja, zoiets zat ik me ook al te bedenken, dat de vacht van de mini echt super dik was en het scheerapparaat er daarom goed zijn best op moest doen...ik laat ze morgen meteen slijpen.