Zadel aanpassen op jong paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viennanova

Zadel aanpassen op jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 11:15

Ik reed altijd met mijn dressuurzadel op mijn oude paard, dit is een Ainsley nogwat met een verstelbare boom. Dit zadel wil ik ook gaan gebruiken op mijn driejarige, maar mag nog wel wat verbouwd worden. Het zadel is nu te breed. Weet iemand hier een goede zadelmaker in Friesland, Groningen of Drenthe? Die eventueel aan huis komt?

Alvast bedankt voor de reacties!

Viennanova

Re: Zadel aanpassen op jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:38

Niemand die een goede zadelmaker weet in het Noorden?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:27

Ik weet er wel één, maar het is geen makkelijke man. Tenminste, dat is mijn ervaring. Hij heeft geen rijbewijs, dus je moet hem ophalen uit Groningen (westerhaven) en dus ook weer terugbrengen. Daar rekent hij ook op, hij pakt echt niet de bus. Meestal is dat 's avonds, omdat ie overdag in de zaak staat.
Zadelmakerij Kootstra zit vlakbij de mediamarkt, je kunt even bellen, waarschijnlijk zal hij zelf, Groeneveld, de telefoon aannemen.

Of hij er wat in ziet om het aan te passen is nog maar de vraag. Hij werkt liever met stübben en zijn andere eigen merken, maar het is zeker de moeite waard om eens even te informeren. Ik heb een zadel bij hem gekocht, dik 7 jaar geleden en zit nog steeds perfect!
Het is echt een vakman uit de oude doos Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:33

ik heb goede ervaringen met van triest uit meppel

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:52

LiSSy schreef:
ik heb goede ervaringen met van triest uit meppel

Ik ook!!

Ook echte vakidioten, maar wel erg goed en secuur!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:11

Ik heb ook goede ervaringen met Van Triest, harstikke goeie mensen, maar wel een beetje vreemd idd. Maar ja, als je het goed gedaan wilt hebben dan maakt je dat niet uit hoop ik. Ik heb zelf ook een Ainsley bij hem laten aanpassen.

anibreG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:47

Ik heb goede ervaringen met tuigmakerij W.W. Venema uit Wijnjewoude

Zijn site is: www.trieve.nl

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 07:59

Met Venema heb ik niet zulke goede ervaringen....Mijn eigen zadel was niks (ik reed toen nog met een ander zadel, een Reiner Klimke), Ainsleys al helemaal niet.....en toevallig had hij nog wel wat liggen.
Van Triest klinkt goed, vakmensen, heel belangrijk. Kan iemand mij een telefoonnummer pb'en?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:31

kijk anders even op www.telefoongids.nl het nummer weet ik zo niet, maar hier kun je het wel opzoeken

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:46

Tom van den Brink uit Nijeveensebovenboer
Is een leerling van van Triest
Doen wij altijd zaken mee

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 00:37

CarolienS schreef:
Tom van den Brink uit Nijeveensebovenboer
Is een leerling van van Triest
Doen wij altijd zaken mee

Ja, ikzelf en meerdere stalgenoten van mij halen hem ook altijd bij de zadels, erg veel verstand van zaken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 07:52

ik denk eigenlijk dat je dan je zadel over een paar maanden weer moet verbreden. Mijn 3 jarige is in een half jaar tijd uit zn zadel gegroeit van een medium boom naar nu een brede boom. Al die spiermassa moet er nog bij komen (weet natuurlijk niet hoe de bouw is van je paar maar misschien iets om rekening mee te houden)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 08:35

Ja, ik weet het. Ik heb inmiddels gebeld met Van Triest. Omdat ik een zadel hebt met een verstelbare boom, kan dit relatief gemakkelijk. Het zadel heeft altijd op mijn 14 jarige ruin gelegen (niet echt breed, maar wel getraind natuurlijk), dus is nu te breed voor mijn 3 jarige merrie met een niet al te zware bouw. Plan is nu om na het beleren het zadel en paard mee te nemen naar Van Triest, en na een maand of twee nog een keer. En dan afhankelijk van haar groei en ontwikkeling.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:54

Viennanova schreef:
Ja, ik weet het. Ik heb inmiddels gebeld met Van Triest. Omdat ik een zadel hebt met een verstelbare boom, kan dit relatief gemakkelijk. Het zadel heeft altijd op mijn 14 jarige ruin gelegen (niet echt breed, maar wel getraind natuurlijk), dus is nu te breed voor mijn 3 jarige merrie met een niet al te zware bouw. Plan is nu om na het beleren het zadel en paard mee te nemen naar Van Triest, en na een maand of twee nog een keer. En dan afhankelijk van haar groei en ontwikkeling.

Bij mij kwamen ze langs, want de zaak ligt middenin Meppel!
En aangezien je dus een jong paard hebt, lijkt me dat niet optimaal om je paard rustig te kunnen opmeten en tekenen

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 08:12

Hmm, hij vertelde aan de telefoon dat ik gewoon langs kon komen met het paard in de trailer...Nou ja, ik moet hem toch even bellen als het zover is!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:45

Ik zat ookal met een "zadel" probleem op m'n 4jarige ik was van plan om een kunststofzadel te kopen een wintec ofzo,wie heeft daar ervaringen mee?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:19

ik heb al 2 maanden niet meer gereden omdat mijn bijna 4 jarige uit mn zadel was gegroeit Clown

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:35

Elisa, dat was ik eigenlijk ook van plan, ik heb een paard wat dit jaar drie wordt en die ga ik dit voorjaar inrijden. Het geld groeit bij mij ook nog eens niet in een boom in de tuin, dus ik overweeg ook zwaar om maar een wintec te kopen als het zover is. Verstelbare boom lijkt me erg praktisch.
Mijn broertje heeft ook via Van Triest een wintec gekocht die op maat gemaakt is voor de Welshcob, hij was behoorlijk positief over de pasvorm van Wintec ook. Ze gaan alleen niet zo lang mee als een 'echt' leren zadel....dat vind ik nog wel een punt eigenlijk, want ik rij best fanatiek.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen op dit gebied!