Is Equi Shine schadelijk voor katten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marn

Is Equi Shine schadelijk voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 09:18

Misschien mag ik het wel niet op dit forum vragen, want het gaat niet over paarden, maar ik vraag het toch maar.

Ik heb een langharige kat, die heel snel klitten heeft in haar haar. Ze heeft ook nog eens een hekel aan borstelen. Nou dacht ik, ik spuit haar gewoon in met Equi shine. Maar zou het schadelijk zijn voor haar als ze het oplikt tijdens het wassen?

alvast heel erg bedankt!

TequilaRos

Re: Is Equi Shine schadelijk voor katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:51

Ik heb geen idee eigenlijk, maar bestaat er niet zo iets in kattenvorm. Anders zou je eens moeten informeren bij je veearts of misschien wel bij EquiShine zelf. Zij kunnen je vast verder helpen.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:35

Ik zou het risico niet nemen Equi-shine is niet getest op wat er gebeurt bij inname. Ik denk dat je kat er heel ziek van kan worden.

Er zijn vast wel producten op de markt speciaal voor pluizige poezies Haha!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:50

jessy schreef:
Ik zou het risico niet nemen Equi-shine is niet getest op wat er gebeurt bij inname. Ik denk dat je kat er heel ziek van kan worden.

Maar dat is toch ook best wel raar? Ik spuit de staart er namelijk ook mee in, en als het paard jeuk heeft aan de staart dan gaan ze schuren of zelf eraan knabbelen, dan krijgen ze het toch ook binnen????

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:53

Sanet schreef:
jessy schreef:

Maar dat is toch ook best wel raar? Ik spuit de staart er namelijk ook mee in, en als het paard jeuk heeft aan de staart dan gaan ze schuren of zelf eraan knabbelen, dan krijgen ze het toch ook binnen????

Anders, ze krijgen het dan niet direct binnen. Katten likken zichzelf schoon dus moeten steeds speeksel aanmaken wat ze doorslikken. Een paard eet niets van zijn staart af...mijne komt er niet eens bij...

marn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 11:05

bedankt voor jullie reakties.. Ik doe het dan maar niet. Ik zoek wel verder of ze zoiets speciaal voor katten verkopen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:35

Misschien moet je even de fabrikant van Equishine benaderen met deze vraag. Zij kunnen wel aangeven of het geschikt is voor katten en waarom (niet). Wie weet heb je een gat in de markt gevonden. Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:57

Fabrikant van EquiShine is Stassek DIVIRSIT. Je kunt mailen naar info@stassek.com. Heb ik vorig jaar ook gedaan omdat ik een bepaald product wilde hebben maar er niet de Nederlands naam van wist (omdat mijn vader leverancier was van de sprayers voor hun kreeg ik ieder jaar een verrassingspakketje, maar overal stonden dus de duitse namen op). Ik heb toen een heel leuk mailtje teruggekregen van de directrice zelf!
Overigens, het bedrijf is opgericht door haar vader, en ontstaan omdat de huidige directrice een schimmel had die niet schoon te krijgen was. Het zijn echt hele normale vriendelijke mensen, en grote dierenliefhebbers. Ik denk dat ze de vraag helemaal niet raar vinden, en misschien brengt het ze wel op ideeen?

Succes!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:19

Sectolin heeft ook speciale spray voor honden en katten, heb het gebruikt op honden, maar volgend mij is het exact hetzelfde als de paardenversie. Haha!

marn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 14:29

Neonlight schreef:
Fabrikant van EquiShine is Stassek DIVIRSIT. Je kunt mailen naar info@stassek.com. Heb ik vorig jaar ook gedaan omdat ik een bepaald product wilde hebben maar er niet de Nederlands naam van wist (omdat mijn vader leverancier was van de sprayers voor hun kreeg ik ieder jaar een verrassingspakketje, maar overal stonden dus de duitse namen op). Ik heb toen een heel leuk mailtje teruggekregen van de directrice zelf!
Overigens, het bedrijf is opgericht door haar vader, en ontstaan omdat de huidige directrice een schimmel had die niet schoon te krijgen was. Het zijn echt hele normale vriendelijke mensen, en grote dierenliefhebbers. Ik denk dat ze de vraag helemaal niet raar vinden, en misschien brengt het ze wel op ideeen?

Succes!

he, bedankt! Ik ga ze eens mailen... Ben benieuwd of het kan.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:00

Voor langharige katten zijn er speciale antiklit sprays verkrijgbaar.
Ik heb het laatst met m'n hond uitgeprobeerd, het werkte prima.

Nadeel was dat toen hij weer op m'n tegelvloer gelegen had, ik naderhand lang uit ging omdat de vloer spekglad geworden was! Haha!

Niet aan te raden dus

marn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:28

nou ik heb net antwoord gekregen en je kan het ook voor katten gebruiken. Ze hebben ook een spray speciaal voor katten. Het verschil is dat die milder is dan die van de paarden, omdat paarden veel stuger haar hebben. Maar het is dus niet schadelijk als ze het binnen krijgen.

Bedankt dat jullie me zo ver op weg hebben geholpen!