Ik wil me graag verdiepen in wat het kost om in een bestaande trailer van 2 jaar oud een zadelkamer in te bouwen. Het gaat hier om een Atec Starline Diamond. Wegens aankoop andere trekauto, is het niet meer zo makkelijk om mijn zadel los te vervoeren en leek de optie van het inbouwen van een zadelkamer me wel wat.
Heeft iemand enig idee van wat de kosten daarvan zijn?
Als er al genoeg ruimte is in je trailer, dan zal het waarschijnlijk duurder zijn om hem om te bouwen, dan dat je 'm inruilt op een nieuwe met zadelkamer. Vaak is de constructie van de voorzijde anders, om ruimte te creeren voor de zadelkamer.
Bij een nieuwe Atec kost een zadelkamer volgens mij 600 euro. Tijdens Equitana hebben we ook trailers gezien die een zadelkamer hadden waar je via de binnenkant van de trailer bij kon. Dat scheelt het inbouwen van een extra deur.
@ikke: volgens mij is de Atec-trailer met zadelkamer net zo groot als die zonder zadelkamer. Bij sommige trailers zie je inderdaad wel dat de voorkant wat boller is wanneer er een zadelkamer in zit.
Snik, zoals ik het wil, kan het dus niet.... bij een nieuwe trailer komt de zadelkamer op de plaats waar nu mijn toegangsdeurtje zit...
Maar: mijn trailerman gaat nu kijken of hij iets anders voor me kan maken. Het is dan geen officiele zadelkamer met voerbak aan de bovenkant, maar zonder en dan zou het wel gaan. Dan is de zadelkamer aan de rechterkant, ipv aan de linker. Dat maakt me niet zoveel uit, als ik mijn zadels maar niet meer in de auto hoef te leggen!!
Oja, bij een nieuwe Starline kost een zadelkamer 730 euro, zei hij net.
Je hebt toch ook van die zadelkamers die voor op de boom zitten? Is dat niets, neemt geen extra ruimte in beslag en is waarschijnlijk makkelijk te monteren.
Heb je er vaak twee paarden in staan? Anders zou een losse kast er naast ook een optie kunnen zijn.
Een zadelkast op de boom wil ik niet, ten eerste omdat mijn reservewiel daar al hangt en ten tweede omdat het cosmetisch niet verantwoord is.
De trailerman had een andere optie, om een niet-standaardkast in te bouwen, dus wel met een deurtje aan de buitenkant dat op slot kan, alleen geen voerbak (wat ik helemaal niet erg vind), voor de helft van het geld.
kimwilliam
Geplaatst: 20-03-20 12:41
ik volg. wij gaan onze trailer helemaal opknappen namelijk