Wennekers,Manege de Jong,Lucky Stable, andere stallen in omg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoepie7

Wennekers,Manege de Jong,Lucky Stable, andere stallen in omg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:57

Ik zou graag in contact komen met mensen die op 1 van deze stallen staan:

- Stal Wennekers Aalsmeer
- Manege de Jong Aalsmeer
- Lucky Stable Mijdrecht

Andere stallen in aalsmeer, amstelveen, hoofddorp en omgeving (denk breed)

Ik heb de volgende vragen:

- Is er weidegang? Zo nee, waar zet je dan je paard in de zomer op de wei? Of zet je hem niet in de wei?
- Zijn er officieele wedstrijden?
- Hoe zijn de mensen?
- WAT KOST DE STAL VOOR EEN PAARD PER MAAND EN WAT IS INBEGREPEN?
- Doen ze moeilijk over andere stalbodem als houtkrul of vlas??

Je mag het me ook in een privébericht sturen.

Ik ben hard op zoek naar een goede stal (echt 3x3) en het liefst met weiland!! Zo niet, paddockgang op een normale manier dus geen bevroren idee in de winter.
Als er geen wedstrijden zijn, zijn ze dan in de buurt? zo ja, te paard of trailer? En als er wel wedstrijden zijn, is er nog een andere stal waar je ook wedstrijden kan starten op loopafstand?

Heel erg bedankt als jullie reageren.

Rytir

Re: Wennekers,Manege de Jong,Lucky Stable, andere stallen in

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:48

Mijn bijrijd/lease/verzorg Haha! paarden staan op stal Zadelpret in Waverveen, dat ligt tussen Uithoorn en Mijdrecht in. Ik weet niet of ze plek hebben momenteel. Er is zomers weidegang (van april/ mei tot en met september), s'winters niet maar dan kunnen ze wel in de 'losgooibak' (mits je m er zelf in gooit).

Er zijn twee buitenbakken, een hele mooie, redelijk nieuwe bak en een wat oudere (losgooi) bak. Er is geen binnebak. De grote buitenstallen zijn mooi, licht en ruim en kosten, geloof ik, €125,- kaal per maand. Dan moet je dus alles zelf doen (voer wordt gegeven als je het klaar zet). Ik weet niet hoe het met vlas zit maar houtkrul wordt wel al gebruikt.

Op zadelpret heb je ook een paardensportvereniging; Troje (kijk op www.paardensportverenigingtroje.nl). Er worden (nog?) geen officiele wedstrijden gehouden, wel onofficiele gezellige wedstrijden. Er zijn meerdere stallen in de buurt waar officiele wedstrijden gereden worden. Sommige zijn per paard te bereiken, anderen per trailer die gehuurd kan worden bij stal.

Ik heb het er wel naar mijn zin maar je moet er echt 'inrollen'. Maar dat moet volgens mij overal Haha! De mensen zijn leuk en behulpzaam. Er worden ook veel leuke dingen georganiseerd.

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:01

- Stal Wennekers Aalsmeer
- Manege de Jong Aalsmeer
- Lucky Stable Mijdrecht

Ik heb de volgende vragen:

- Is er weidegang? Zo nee, waar zet je dan je paard in de zomer op de wei? Of zet je hem niet in de wei?
- Zijn er officieele wedstrijden?
- Hoe zijn de mensen?
- WAT KOST DE STAL VOOR EEN PAARD PER MAAND EN WAT IS INBEGREPEN?
- Doen ze moeilijk over andere stalbodem als houtkrul of vlas??

--------------------------------------------------------------------------------------

bij wennekers

daar heb je echt alles wat je maar wil weidegang
3 binnenbakken (grote)
2 buiten bakken
1 spring bak
drafbaan
paddock
longeerbak
stapmolen
wedstrijden elke maand
uitloopstallen
doe het zelf/ all in
alles wat je maar wilt
en gezellig
vlak bij het bos

de jong

is wat goedkoper maar ook wat simpeleren kleiner
maar ook wel gezellig
2 binnenbakken
1 buitenbak
1 longeerkraal
geen land
wedstrijden elke maand
doe het zelf/ all in
vlak bij het bos

luckystables

daar heb je ook veel
1 hele grote binnenbak
2 buitenbakken
longeerbak
paddocks
weidegang erbij
ook wedstrijden

van de prijsen weet ik niets ik sta er niet maar kom er wel vaak
ik vind zelf wenekers het beste kwa alles

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:28

Nou ik ben er al uit ik ga bij de jong staan. Ze hebben er trouwens 2 binnenbakken en 3 buitenbakken Lachen het is dus wat groter dan je dacht.

Deze mag op slot voor mij iig (ik ben de topicstarter)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:10

De Jong:

3 binnenbakken, waarvan er een als losgooibak gebruikt wordt.

3 longeerkralen, waarvan er twee 3/4 van het jaar onbegaanbaar zijn, maar 's zomers is het wel fijn :-]

1 grote buitenbak

1 buitenbak/springbak

Is er weidegang? Zo nee, waar zet je dan je paard in de zomer op de wei? Of zet je hem niet in de wei?
Geen weidegang. Mijn paard staat 's zomers op een weiland bij de buurman met nog een stel paarden. De meeste mensen zetten hun paard 's zomers elders op het land (en gaan dan zelf op vakantie of iets dergelijks)

Zijn er officieele wedstrijden?
Yep, 1 x per maand dressuur. Dan is er ook nog 1x per maand bij Wennekers dressuur dus zonder trailer kun je al 2 x per maand op wedstrijd.

Hoe zijn de mensen?
Er zijn altijd mensen waar je beter mee op kan schieten dan andere... Ik heb zelf eigenlijk met niemand echt problemen. Leuke, gezellige groep wel. Er zijn mensen in alle leeftijdsklasses, dus het is niet echt moeilijk om aansluiting te vinden.

WAT KOST DE STAL VOOR EEN PAARD PER MAAND EN WAT IS INBEGREPEN?
Hangt er van af waar je voor kiest. Binnen en buitenstallen zijn volgens mij 110 euro per maand op DHZ basis (zelf uitmesten, voor stro, hooi en krachtvoer zorgen). Dan heb je een kleine uitloop voor 135 euro/maand en een grote voor 145 (wachtlijst voor beiden)

Doen ze moeilijk over andere stalbodem als houtkrul of vlas??
Bij De Jong doen ze eigenlijk over maar heel weinig dingen moeilijk. Houtkrul kan volgens mij niet ivm mest afvoer, maar er zijn er een aantal die op vlas en rhapsody staan en dat is geen probleem.

Sta er zelf inmiddels al 3 jaar met mijn paard :-]

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:21

Wat leuk dan worden we stalgenoten Haha!

Er is wel weiland hoorde ik in de kantine daar mag je alleen niet de hele tijd op, maar je kan in de buurt ook nog weidegang vinden, en die wedstrijden zonder trailer! ja dat is echt handig

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:27

Er is een dijk waar ze eventueel even hun ei kwijt kunnen, maar daar staat geen gras op... Ikzelf zet mijn paard daar bijna nooit neer, omdat hij nogal lomp is en het hek niet zo heel erg stevig...

Weidegang is wel te vinden, maar kan wel lastig zijn, dus hou daar rekening mee. Leuk paard trouwens :-] Nog lekker groot en slungelig zo te zien...

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:38

manic schreef:
Weidegang is wel te vinden, maar kan wel lastig zijn, dus hou daar rekening mee. Leuk paard trouwens :-]
Nog lekker groot en slungelig zo te zien...

Ik heb er even over gepraat maar ik heb gelukkig weidegang.

Euhm heb je mijn paard al gezien dan? Er stond wel een een topic dat ik Touch ging kopen maar het is niet direct te zien dus misschien in de war met een andere? Of bedoelde je niet mij

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:45

Ik zag de fotos in dat andere topic :-] Die van mij "woont" in de uitloop stal ongeveer in het midden, waar nog kerstkaarten en een stel rozetten aan de deur hangen, dus kom maar gedag zeggen :-]

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:49

manic schreef:
Ik zag de fotos in dat andere topic :-] Die van mij "woont" in de uitloop stal ongeveer in het midden, waar nog kerstkaarten en een stel rozetten aan de deur hangen, dus kom maar gedag zeggen :-]

Haha dat zal ik doen! In het andere topic staan foto's van van de zomer ja, hij is nog erg jong, bijna 4. Hij is wel een stuk veranderd vergeleken met de foto's (Dikkere nek etc.) maar je ziet hem vanzelf Knipoog