Knuffelmiddag met 2 shets bij de Welkoop, ideeën ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Knuffelmiddag met 2 shets bij de Welkoop, ideeën ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 21:34

In april is er bij de Welkoop waar ik stage loop een soort van feestweek om de lente in te luiden.
Er zijn een week lang allerlei aanbiedingen en bezigheden, waarvan de zaterdag de leukste dag wordt.
Op woensdagmiddag is er een dierenkeuring door de DA voor de kinderen, op zaterdag een springkussen en ook gaan Bas en Hester mee.

Nou ben ik dus op zoek naar leuke ideetjes om te doen met de pony's.
Op Hester kan gereden worden dus daar wil ik bv een paar keer een half uurtje rondjes stappen voor inlassen, voor kids tot 10 jaar bv.
Bas kan een aantal dingen vrijheidsdressuur en leert snel bij, dus die kan ik dan ook laten zien, eventueel kunnen kleine kids ook op Bas zitten.
Er komt zowiezo een soort foto-actie, bv bij aankoop van dit-of-dat gratis op de foto met de pony's.

Hebben jullie nog meer ideeën ? Om te doen, of om de pony's mee aan te kleden, vlechten etc ?
Ik wil niet teveel poespas aande pony's, dus niet 4 verschillende kleuren bandages, 10 verschillende staartjes of iets in die geest.
Moet wel gewoon leuk en netjes blijven.

Kom maar op met die ideeën! Haha!

missnynke

Re: Knuffelmiddag met 2 shets bij de Welkoop, ideeën ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:43

Ik zou het heel simpel houden, gewoon netjes toileteren, een parcorsje uitzetten, pony alleen zadel op(eventueel bokriempje eraan) en halster met halstertouw.
wat doe je met je shet als je haar niet gebruikt voor het rijden?
tussen 4 hekken met strobalen eromheen?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 22:00

Parcoursje uitzetten gaat niet echt lukken, het gebeurt allemaal op de parkeerplaats voor de winkel en daar staat dan ook een groot sprinkussen en er is nog auto-wassen, dus al behoorlijk wat plaats in beslag.
Ik had zelf idd al het idee het westernzadeltje op te klappen, kunnen de kids zich aan de knop vasthouden en loop ik er wel naast met een touwtje.

We hebben voor de winkel een overkapping waar gewoonlijk wat spullen staan ( kruiwagens, jassen, maaimachines etc ) en daar maken we een soort ministalletje van. idd met strobalen en 3 balken, de overkapping steunt op 2 palen en daarachter zit een wand, dus dat is vrij makkelijk te maken.

Dan kunnen ze ook even gewoon rust hebben en van eenbaaltje hooi knabbelen, terwijl kids ze gewoon kunnen bekijken en aaien e.d
Zie het namelijk niet zitten de hele dag met de dieren aan de hand te lopen, is voor de pony's niet leuk en voor mezelf ook niet Knipoog

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:09

zijn je pony's of één ervan beleerd voor de wagen ? Dan zou je bijvoorbeeld kunnen gaan touwtrekken. Pony aan de ene kant en een zooi kinderen aan de andere kant. Heel leuk, maar ook leerzaam: hoe sterk is (zelfs) een shetlandpony. je kunt ook een kleurplaten wedstrijd houden. degene die de pony's het mooiste inkleurd, krijgt een (extra) ritje op een echte pony. Zou idd niet teveel gaan prutsen aan de pony's zelf. Daar kunnen ze best zuur van worden. Optreden VD is erg leuk, maar ik zou de ritjes beperkt houden. Verder zou je voor de oudere kinderen een (simpele) kwis kunnen doen over pony's die met Welkoop artikelen te maken heeft. Je zou bijvoorbeeld verschillende werkmaterialen (zoals een riek) en voer op kunnen stellen met de vraag wat dat is. Dan kunnen ze erlangs lopen en de kwis invullen. Ook voor de meeste juiste antwoorden een aan de echte pony's gerelateerde prijs. Je hebt het over foto's. Zoek een cowboyhoed, wat andere cowboygerelateerde attributen en houd een fotoshoot met de pony en het westernzadeltje. Kid als cowboy bij echte pony. Ik denk dat je met al deze dingen voorkomt dat je pony's zuur worden en dat je schreeuwende kinderen hebt van 'ik wil nog', terwijl je pony er echt genoeg van heeft. Veel plezier iig !

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 11:43

Nado bedankt voor je ideeën.
Een kwis is idd leuk, zo komen ze ook de winkel in wat misschien weer meer verkoop oplevert Knipoog Ik zal het voorstellen aan mn stagebegeleider.
Die cowboydingen zijn idd leuk voor de foto's, zal eens zien of ik aan wat spul kan komen.
Touwtrekkerij lijkt me niet zo verstandig, Hester heeft ervaring met een kar maar dat is lang geleden, ik denk niet dat ze daar vrolijk van wordt, al die kinderen met zn allen aan haar.
De ritjes hou ik idd beperkt, misschien 3 keer een half uurtje ponyhobbelen, met een inschrijflijst, wie het eerst komt, het eerst maalt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:01

Raden hoe zwaar 1 van de pony's is. Dan moeten ze dat invullen op een formulier met hun naam en aan het eind van de dag wordt bekend gemaakt wie de winnaar is.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 12:18

Euh... dan moet ik ze eerst al ergens kunnen wegen, weet namelijk de gewichten niet Haha!

( of ik moet een meetlintje gebruiken en dan met het algemene rekensommentje het ongeveer berekenen )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:06

Hoeft niet zo precies natuurlijk, dat weten die mensen toch niet.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:10

Afhankelijk van hoe braaf ze zijn en welke kleur, kun je overwegen om ze te laten beschilderen door kinderen met afwasbare verf. Vinden vooral jongere meiden helemaal geweldig! Moeten ze natuurlijk wel beetje braaf zijn

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 14:12

Mwoah dat lijkt me niet zo prettig, dan heb ik er allemaal extra werk van, kan ik s'avonds nog mn pony's gaan staan wassen...
Daarbij moet je dan extra dingen gaan aanschaffen, verf, een plaats waar de kids hun handen kunnen wassen want de ouders willen die vieze gekleurde handjes vast niet in de glimmende schone auto...

Nee, dat gaat me te ver, hou het liever simpel, zoals ik al zei in mn beginbericht : niet teveel poespas aan de pony's

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 10:45

Heb inmiddels een keuze gemaakt.

Bas gaat als clown, Hester als westernknol.

Bas krijgt een deken en halster met pompoenen om, en mag zn VD-kunstjes laten zien. De kids die ermee op de foto gaan krijgen een clownsneus op.
Ik ga met rode en gele kleuren aan de slag, rood halster, geel dekentje, rode bandages voor en gele bandages achter, rode en gele pompoentjes op het dek en halster.
Zn korte manen zijn perfect voor een gek clown-punk effect dus daar doe ik verder niks mee, of eventueel een paar omhoog staande staartjes

Hester krijgt de westernoutfit aan en mag af en toe rondjes hobbelen met kleine kids, de kids die op de foto gaan met haar krijgen een cowboyhoed op en een pistool in de hand

Zo moet het vast wel leuk worden, 2 thema's waarvan ze goed bij de pony's passen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:58

Klinkt erg leuk zo ! Niet teveel geknoei met je paardjes en toch een hele leuke middag voor die kids. Veel plezier ! Clown