Ik heb sinds ongeveer 3/4 jaar een heel fijn zadel, het zadel is van Thorowgood.
Het is de Thorowgood Griffin Selecta.
De wrongen kan je verwisselen, en zo kan je er dan een dressuu, veelzeidig of spring zadel van maken, maarja, daar gaat het nu niet om.
Het probleem is namelijk dat het zadel heel erg piept, ik heb kunstoffen laarzen van Aigle, die gevoerde, met die gele voering.
Als ik zonder laarzen rijd(wat ik even heb geprobeerd) piept het zadel niet.....
Het is dus de combinatie van het zadel met de laarzen.
Ik vind het erg vervelend, want als ik les heb kan ik soms niet eens mijn instructeur verstaan, en ik was een keer op wedstrijd, en toen was er een pony die de hele tijd wegsprong als ik in de buurt kwam, vind ik ook niet erg prettig.
Ik heb er eerst vet op gedaan, dan was het een paar minuten stil, en toen begon het weer!
Daarna was ik op de Equitana, en daar zeiden ze dat het lag aan de leren beugelriemen, en dat er vet op zat.
Ze zeiden dat je het schoon moest maken met de Thorowgoodshampoo.
Dus ik heb dat gedaan, en ik heb stoffen beugelriemn gekocht.
Nu heb ik dat vandaag geprobeerd, maar het blijkt alleen maar erger te zijn geworden.
Ik baal dus echt
, want ik vind het z'n fijn zadel, en een nieuw zadel, of leren rijlaarzen, dat zit er denk ik ook niet echt in!Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Of weet iemand de oplossing die zeker weten werkt?
ik ben nl. niet echt van plan weer vanalles te kopen
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik vind het verder echt een superzadel!!
(Sorry voor het lange verhaal
)