volgorde borstelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

volgorde borstelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:34

ik ben een beetje in de war. Over de volgorde van het borstelen.Ik typ het ff hoe ik denk hoe het gaat.Als ik het fout heb hoor ik het wel.

1.roskam/platic borste
2.harde borstel
3.zachte borstel
4.de hoeven

ik wil graag de volgorde weten.Want ik heb steeds het gevoel dat ik het verkeerd doe.Want op de manege is meer alleen het zand er af halen.Want de pony's moeten snel klaar zijn voordat de kinderen komen.

Ik weet het is een domme vraag.*schaam*

mirijam

Re: volgorde borstelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:41

Er bestaan geen domme vragen hoor maar je maar niet druk.

Ik heb deze volgorde ook geleerd.

Ik Ros natuurlijk altijd eerst voor het wintervachtje en daarna gewoon wat nodig is en waar ik zin in heb.

Echt veel uitmaken doe de volgorde volgens mij niet.

Ja met een zachte borstel beginnen heeft natuurlijk geen nut als je daarna nog is flink gaat rossen Haha!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:00

Je doet het gewoon goed hoor!
Met de rosborstel/plastic borstel maak je het vuil los van de vacht, met de harde borstel strijk je de haren weer glad en haal je de losse haren en het vuil weg, en met de zachte borstel laat je de vacht weer glanzen. Vergeet aleeen de manen en de staart niet te ontdoen van strootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:30

Ik poets een beetje ouderwets, met 2 borstels tegelijk. Echt rossen doe ik alleen als ze heel erg aan het verharen zijn. Anders pak ik zo'n borstel met wat langere, stuggere haren om het ergste vuil los te maken, vervolgens poets ik het hele paard met een (half)zachte borstel waarbij ik na elke slag de borstel over de rosborstel haal.

Als ik haast heb ga ik een paard echt niet in 4 fases poetsen hoor!

Ik poets ze heel uitgebreid na het rijden zodat ze schoon onder de dekens gaan.

Staart borstel ik thuis vrijwel nooit, ik pluk het ergste stro er een beetje uit. Hoe meer je borstelt hoe meer haren je kwijt raakt.