nieuw paard keuren-vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je paard laten keuren bij aankoop

Ik heb mijn paard klinisch en röntgologisch laten keuren
5 (27%)
ik heb mijn paard alleen klinisch of alleen rontgologisch laten keuren
7 (38%)
Ik heb mijn paard niet laten keuren
6 (33%)

Totaal aantal stemmen: 18

missnynke

nieuw paard keuren-vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:03

Hallo,
wanneer ik binnenkort een paard koop, wil ik het laten keuren.

Wat waren de regels hier ook alweer voor? Bij goedkeuring kosten voor koper, bij afkeuren kosten voor verkoper toch?

Wat houdt klinisch keuren en wat houdt rontgologisch(???) keuren in?

Wat zijn de kosten?

Heb jij je paard ook laten keuren?

sandr0

Re: nieuw paard keuren-vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:37

missnynke schreef:
Hallo,
wanneer ik binnenkort een paard koop, wil ik het laten keuren.

Wat waren de regels hier ook alweer voor? Bij goedkeuring kosten voor koper, bij afkeuren kosten voor verkoper toch?

Wat houdt klinisch keuren en wat houdt rontgologisch(???) keuren in?

Wat zijn de kosten?

Heb jij je paard ook laten keuren?

regels bij het keruen zijn er niet. je maakt een afspraak met de verkoper. De kosten zijn voor jezlef mits je faspreekt bij afkeuring zijn ze voor de verkoper. Klinisch keuren is een keuring zonder foto's. Wel buigproeven, hart en longen luisteren, alle gangen laten zien op hard pd en op de volte beide kanten op enz. Voor de verzekering moet een paard van 4500,- of meer ook met foto's goedgekeurd zijn.

Mijn paard is klinisch gekeurd bij aankoop en ik was dacht ik 90,- kwijt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:12

Mijn eigen paard heb ik klinisch laten keuren, kostte inderdaad zo'n 100 euro. Mijn man zijn paard hebben we volledig laten keuren, dus ook rontgenologisch en daar waren we een dikke 600 euro voor kwijt.
Afspraken over wie wat betaalt, moet je wel van te voren maken hoor, want er zijn zat kopers die zeggen: tis jouw keus dat je m laat keuren ook als hij afgekeurd wordt zijn de kosten voor jouw rekening. Zorg dat je daar van te voren afspraken over maakt!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:19

Ik heb mijn paard klinisch en rontgennologisch laten keuren en we (mijn ouders) hebben dat betaald.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:22

Ik heb mij paard in augustus klinisch en rontgenlogisch laten keuren. Duurde best wel lang die keuring en heel interressant om een keer mee te maken. Ik was 475.00 kwijt. Ik had afgeproken dat bij afkeur de verkopende partij de helft zou betalen omdat ze voor de prijs eigenlijk alleen klinisch gekeurd hoefde te worden.

Mijn vorige paarden heb ik op het erf laten keuren. Is voordeliger dan op de kliniek maar je kunt dit beter op de kliniek laten doen want voor de buigproef heb je een vlakke ondergrond nodig. En moet er naar iets extra's gekeken worden dan is de apperatuur aanwezig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:29

Toen mijn paard gekeurd werdt wist ik dat niet. M'n ouders hadden heel stieken gedaan omdat ik niet wist dat Anouar van mij zou worden (ik verzorgde hem eerst) Toen is m'n moeder met iemand van de manege met de trailer naar de kliniek geweest, maar heel toevallig had hij net die dag zich verstap of gestoten in de trailer, toen ze daar kwamen was hij kreupel. Toen konden ze dus alleen naar alles kijken wat niet met dat been te maken had, longen, hart etc. Na twee weken stappen moest hij dus terug voor de tweede ronde. Toen wist ik het wel al en ben ik mee geweest. Was heel leuk om te zien.