Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vajramani schreef:Ik zou haar dan vierkant op ijzers zetten, kost wel iets meer maar je bent van veel gedonder af. Bovendien weet je dan zeker dat je scherp staat op nat terrein.
. Arabesk schreef:Helemaal geen ijzers? Mijn paard staat zonder en ik rij dagelijks grote stukken over het asfalt. Als er geen medische noodzaak voor is, zijn ijzers onnodig.
love_sodera schreef:ik ga NOOIT meer op concours (dressuur of springen, het maakt me niet uit) zonder ijzers, ik ben verschillende keren bijna op mn bek gegaan en 2 x echt finaal onderuit, met ijzers en proppen was er niks meer aan de hand, hoe glad en nat het gras ook was, ik kon mn proefjes ed rijden ZONDEr geglibber!
ik zou als ik jouw was ook zeker vierkant ijzers eronder zetten, vooral als je paard het gewend is! dan wel goed proppen draaien anders helpt t nog niks!
Hermesdeux schreef:Ik denk dat het ook aan de manier van aanpassen ligt hoor. Mijn paard is met gladdere ondergrond veel voorzichtiger en zet zijn beentjes oplettend neer. Als ik niet aanpas en een volte middengalop ga doen, kan ik er ook op rekenen dat die onderuit gaat. In een parcours pas ik dat ook aan. Ik ga dan geen scherpe bochten draaien en desnoods een langzamere barage. In een normaal parcours zijn er vaak geen strakke "bochten" maar die je ook wat dieper uit kunt rijden...nooit problemen mee hoor. Alleen even wat beter opletten.
.
. Hermesdeux schreef:
Ik denk dat het ook aan de manier van aanpassen ligt hoor. Mijn paard is met gladdere ondergrond veel voorzichtiger en zet zijn beentjes oplettend neer. Als ik niet aanpas en een volte middengalop ga doen, kan ik er ook op rekenen dat die onderuit gaat. In een parcours pas ik dat ook aan. Ik ga dan geen scherpe bochten draaien en desnoods een langzamere barage. In een normaal parcours zijn er vaak geen strakke "bochten" maar die je ook wat dieper uit kunt rijden...nooit problemen mee hoor. Alleen even wat beter opletten.
CCCCorine schreef:Hermesdeux schreef:Ik denk dat het ook aan de manier van aanpassen ligt hoor. Mijn paard is met gladdere ondergrond veel voorzichtiger en zet zijn beentjes oplettend neer. Als ik niet aanpas en een volte middengalop ga doen, kan ik er ook op rekenen dat die onderuit gaat. In een parcours pas ik dat ook aan. Ik ga dan geen scherpe bochten draaien en desnoods een langzamere barage. In een normaal parcours zijn er vaak geen strakke "bochten" maar die je ook wat dieper uit kunt rijden...nooit problemen mee hoor. Alleen even wat beter opletten.
En daar gaat je kans op een prijs, omdat je te weinig snelheid kunt maken. Of daar gaat je winstpunt omdat je geen fatsoenlijke middengalop kunt laten zien i.v.m. natte/gladde bodem....
Als je een fatsoenlijke jury hebt, houd die daar wel rekening mee hoor! Tenminste, ik heb er nooit op afgepunt.
Ik houd het gewoon op ijzers + stiften.
. Hermesdeux schreef:Als je een fatsoenlijke jury hebt, houd die daar wel rekening mee hoor! Tenminste, ik heb er nooit op afgepunt.
CCCCorine schreef:Hermesdeux schreef:Als je een fatsoenlijke jury hebt, houd die daar wel rekening mee hoor! Tenminste, ik heb er nooit op afgepunt.
Zou met dresuur nog kunnen idd. Met barrage springen gaat het alleen niet werken, dan gaat het toch gewoon op tijd.