Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sabine_Jane schreef:Ons paard staat op een huurstal. De wei waar ze in kan lopen is hobbelig en nat. Ze zakt er ver in. In de winter durfen we ons paard niet in de wei zetten, omdat ze dan kan uitglijden. Nu vinden de verhuurders ons te voorzichtig. Ze hebben zelf een Friese jaarling en 2 sheten (ons paard is een NRPS van 1.68 meter).
Citaat:Over het algemeen kunnen paarden best op zichzelf passen. Mijn paarden gaan ook bij erge nattigheid of vorst een paar uurtjes per dag naar buiten. Alleen met sneeuw en gladheid houd ik ze binnen omdat het erf dan niet altijd begaanbaar is.
Ik heb nog niet meegemaakt dat een van mijn paarden kreupel van de wei af komt.
Maar jij kent je paard het beste. Als je een heel druk paard hebt, kun je hem of haar misschien beter wel binnen houden.
Citaat:Ik heb een sprotpaard (v. numero uno) die dag en nacht buiten staat, vindt ie heerlijk en hij krijgt dan ook lekker beweging. Van de hele dag op stal wordt hij nogal kriebelig... Met vorst staat hij ook buiten, maar rent dan niet, hij voelt zelf dat de grond dan wat te hard is. Een paard is geen staldier, hij wil echt wel lekker z'n beentjes strekken!