hoe rijden weer oppakken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoe rijden weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 16:20

nu het sneeuwt kan ik niet rijden dan mag mijn pony op uitzondering van normaal in de wei, als het zo gaat dooien niet meer en ga ik dus weer rijden.. hoe ga ik dit oppakken zonder ongelukken te krijgen? ik moet dan buitenrijden want de bak bij de buren is dan nog lang niet ontdooid, de thiedemann eraan? en gewoon maar stappen op het fietspad ofzo want de sneeuw is niet overal zo maar weg.. kan dit wel op de straat? ik heb alleen voor ijzers, slijten ze achter dan niet te erg? of valt dat wel mee?

PolosportJ

Re: hoe rijden weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:44

Ik kan ook al de hele week niet rijden.. Verdrietig Ben nu al de hele week aan het stappen buiten.. en als de grond wat zachter is aan de dubbele longe stappen.. dan glijdt ze wel want ze heeft 4 ijzers maar ze loopt in ieder geval. Ik wacht net zo lang met echt rijden (in ieder geval meer dan stappen alleen)totdat het dooit... Ik wil het risico niet nemen. Als t dooit laat ik haar eerst uitrazen in de bak. Maar inprincipe blijft je paard aardig op conditie als je elke dag een stuk stap. Dan kan je daarna het rijden (qua conditie) snel weer oppakken.. maar als ie blij is zou ik hem dan wel eerst ff loslaten. succes Pling

PolosportJ

Re: hoe rijden weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:48

qua slijten moet je gewoon ff in de gaten houden... klein stukje buiten stappen en ff de achterhoeven checken. Of je op je paard moet zitten of er naast moet lopen ligt eraan wat je zelf het veiligst vind. Ik vetrouw mijn paard bv meer als ik er naast loop..