Wie huurt/leased een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steefje

Wie huurt/leased een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 13:39

Ik ben op zoek naar info over het huren/leasen van een paard of pony.
De volgende dingen zou ik graag willen weten:
- wat het ongeveer kost
- wat er bij deze prijs inbegrepen is (hoefsmid, dierenarts e.d.?)
- of er veel vraag is naar lease-paarden
Andere info is ook welkom Knipoog . Het is voor een onderzoek voor m`n opleiding (paardenhouderij, HAS Den Bosch)

Alvast bedankt!!!

ikkie1990

Re: Wie huurt/leased een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:46

Steefje schreef:
Ik ben op zoek naar info over het huren/leasen van een paard of pony.
De volgende dingen zou ik graag willen weten:
- wat het ongeveer kost
- wat er bij deze prijs inbegrepen is (hoefsmid, dierenarts e.d.?)
- of er veel vraag is naar lease-paarden
Andere info is ook welkom Knipoog . Het is voor een onderzoek voor m`n opleiding (paardenhouderij, HAS Den Bosch)

Alvast bedankt!!!

heb wel een pony geleased op de manege was 70 euro
en kreeg gratis les 1 x per week. verder rijden en verzorgen.
dat was voor 1 maand en hoefte verder niks te betalen

1Lieve1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:05

Hoi,

Ik heb ook een pony gehuurd. Dit was 3 keer per week rijden voor 50 euro per maand. Verder hoefde ik niet te verzorgen o.i.d...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:38

Ik hoorde laatst dat het lease bedrag op een stal bij Den Haag 395 euro was!! Vanwege dit hoge bedrag kan ik het me nog herrineren. De stalling kost op die stal al 295 euro, en de 100 euro extra is voor de hoefsmid en dierenarts... maar gezien het bedrag zal er nog wel een extra percentage op zitten voor de waarde van het paard.

Hierbij leased men wel een paard als eigen paard, dus 7 dagen per week.

Maar met zulke bedragen zou ik toch maar een eigen paard kopen Clown

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:47

een paar jaartjes geleden heb ik op een manege ook een paard 'geleased'. Dat kostte NLG. 210,-- per maand en daarvoor mocht je 5 dagen per week hem 1 uur per dag rijden/beweging geven. In het weekend niet, want dan bleef ie beschikbaar voor de buitenritten van de manege. Daarnaast liep ie door de week ook nog regelmatig in de manege-les wanneer dit nodig was.

Verder geen extra kosten, want DA en hoefsmid werd door stal geregeld en betaald. Had je dus ook geen invloed op !

Later werd deze manege ook pensionstal en kon ik mijn lease-paard kopen. Wel gewoon tegen de volle mep hoor.... Boos!

Maar was wel leerzame periode en je leert het paard (dat je eventueel later kunt/wilt kopen) goed kennen.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 18:49

Bedankt voor jullie reacties OK dan! !!

Goh, wat een prijsverschillen.. Ik ken hier in de buurt geen stallen die paarden verhuren, dus ik had ook geen idee wat de kosten hiervan zijn Bloos ..

Zijn er verder nog mensen die me info kunnen geven Lachen ?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:24

ik lease zelf geen pony, maar op de manege waar ik mijn pony stal kan je wel leasen, een pony leasen kost €150,- per maand(op een stal waar gevoerd en uitgemest wordt), en dan is het gewoon je eigen pony 7 dagen per week, je mag er alles mee doen, je krijgt er zadel en hoofdstel bij de rest moet je zelf kopen, dierenarts en hoefsmid moet je er ook nog zelf bijbetalen.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:01

bedankt Knipoog !!

Zijn er nog andere mensen met info of weet iemand maneges waar ze paarden verleasen? Dan kan ik daarmee misschien eens contact opnemen om wat dingetjes te vragen...

Alvast bedankt!!!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:49

Ik leasde een pony voor 5 dagen in de week voor 50 euro!
Ik mocht elke dag rijden, als dat kon en als er nog een pony nog niet had gereden mag je daar ook nog gewoon op! Ik verzorgde hem met zijn 2en! Maar als dat andere meisje dan reed ik ging ik op een andere pony, want die had geen verzorgster.. maar ik verzorgde en reeed hem gewoon een beetje Tong uitsteken

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:52

Steefje schreef:
bedankt Knipoog !!

Zijn er nog andere mensen met info of weet iemand maneges waar ze paarden verleasen? Dan kan ik daarmee misschien eens contact opnemen om wat dingetjes te vragen...

Alvast bedankt!!!

Meeste maneges verhuren/leasen hun paarden wel..Ik zou gewoon even het telefoonboek pakken en gewoon opbellen

En over je vragen over het leasen..Ikzelf heb 10 maanden een paardje geleased.. ik betaalde ong 350 euro.. Hier zat inprincipe de hoefsmid/DA enz bij.. per maand.. En als er iets stuk was aan mn zadel enz kreeg ik dat ook gewoon

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:02

Ik lease nu een jaar een pony van Stal 't Reelaer (Raalte). Ik heb haar van september tot half juni. Ik heb haar nu gewoon thuis staan en betaal € 35 euro per maand aan hun voor de pony, het zadel en het hoofdstel..

Ik moet de dierenarts en hoefsmid, wormenkuren etc. gewoon zelf betalen... tenzij de kosten te gek worden natuurlijk.

Maar als je meer wilt weten kun je het beste even contact opnemen met hun, het nummer kun je wel vinden op www.reelaer.nl of in de telefoongids. Zij hebben op dit moment geloof ik 5 of 6 paarden 'verleasd'...

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:33

Bedankt allemaal OK dan! !!

Ik zal inderdaad eens contact opnemen met wat maneges.

Hebben jullie trouwens enig idee of het verleasen van paarden goed loopt? Is er veel vraag naar?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:24

Ik heb ook een soort leasepaardje nu. Ik betaal de eigenaar niets, maar alle onderhoudskosten zijn dan wel voor mij. Dus stalling, hoefsmid, dierenarts, etc.
Maar dat is denk ik niet de constructie die jij bedoelt?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:39

Ik lease een pony voor 3 dagen in de week.
Kost me 60 euro..
Mag er alles mee doen en geen dierenarts/hoefsmid/stallings/schadekosten Lachen

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:25

Ik lease een haflinger voor 85 euro in de maand. Hoefsmid en dierenarts zijn inbegrepen. Ik kan evetueel ook spullen van daar gebruiken, maar omdat ik graag goede spullen wil hebben die ook alleen voor "mijn" paardje worden gebruikt, koop ik het meeste zelf.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:12

De manege waar ik mijn pony van lease (zie eerdere reactie) doet het al enkele jaren, dus ik neem aan dat er wel voldoende vraag naar is. Zij maken hier echter geen reclame voor, de paarden/pony's worden dus alleen verleased aan mensen die zij zelf (goed) kennen en niet aan een vreemde.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:25

Een van mijn pony's wordt ook gehuurd/geleased door iemand. Dat gaat met gesloten beurzen. Alle kosten van de pony zijn voor haar zolang hij daar staat en ik krijg geen vergoeding.
Binnenkort komt hij weer terug overigens.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:57

Op de manege hier in barendrecht kon(kan?) je een paard/pony huren voor 2 of 3 dagen in de week.
Dan had je die pony op die dagen zeker in de les, verder zaten er eigenlijk geen bijkomstigheden aan.

Het is dus niet zo dat je die pony die dagen helemaal voor jezelf had ofzo. Je kreeg dan gewoon die dagen les, en dan reed je op die pony (behalve bij kreupelheid ed)

Prijzen waren tussen de 100 en 170 eurie