Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Dresuuur komt van het Franse woord "dresser" wat africhten betekent. Dressuur beoogt het gymnastiseren van het paard aan de hand van een reeks oefeningen. Dressuur moet als doel hebben het versoepelen van het lichaam van het paard en het algemeen verbeteren van de drie basisgangen.
haike schreef:en waar let je op als je wilt weten of een paard gespannen of ontspannen is (dan vooral tijdens rijden). Ook dit aan een leek, nagevelijk enzo is dus niet bekend.
CCCCorine schreef:haike schreef:en waar let je op als je wilt weten of een paard gespannen of ontspannen is (dan vooral tijdens rijden). Ook dit aan een leek, nagevelijk enzo is dus niet bekend.
Dat zal een leek niet makkelijk zien denk ik. Misschien in de trant van: let op zijn uitdrukking?
missmuts schreef:Het geheel moet eruit zien alsof het geen moeite kost en het hartstikke leuk is! Dat ziet ook een leek!
Tekenen van spanning zijn bijvoorbeeld: open mond, zwiepen met staart, geen vloeiende gangen.
Bij de ruiter: hobbelt, knikkend hoofd, overduidelijke hulpen.
(ik noem nu de dingen die mijn man altijd ziet, en hij is echt leek!)
.