K&K Dubbel gebroken bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

K&K Dubbel gebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 09:27

Mijn vraaag is zijn jullie hier bekend mee hebben ze echt zo'n grote uitwerking op je paard en zijn jullie er tevreden mee of juist niet ?

boemel

Re: K&K Dubbel gebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:31

Ik heb dit bit ook. Het is natuurlijk geen wondermiddel, maar naar mijn idee loopt mijn paard er fijn op. Ik heb 'm in Aurigaan. Mijn paard schuimde altijd al vrij goed, dat is hetzelfde gebleven.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:35

Ik heb er een paar keer proef mee gereden, maar Patos werd er een beetje duwerig in de hand door. Ze kon er teveel druk op nemen omdat het minder scherp inwerkt dan een enkelgebroken. Maar voor paarden die heel gevoelig in de mond zijn is het vast een geschikt bit!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:43

Ik heb een gewoon dubbel gebroken bitje, geen K&K dacht ik. Het is per paard verschillend hoe ze er op reageren, maar mijne loopt er lekker op. Sommige paarden houden er niet van dat bij een enkelgebroken bit het middenstuk tegen het verheemelte komt, dan is een dubbelgebroken bit wel fijn.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:45

Ik heb hem ook in Aurigan, vind het een superfijn bit.
Heb hem ooit eens gekocht toen ik een Arabiertje had die helemaal niks kon hebben aan de voorkant.
Ik rijd er eigenlijk nog steeds mee, geen idee waarom, want die van mij kan ook rond op ieder ander bit Tong uitsteken

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:12

Ik heb twee heel verschillende paarden erop lopen. En ze lopen er allebij super op!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:21

Die van mij loopt ook op de aurigan bustrens versie, en ben er zeer tevreden over (mag ook wel voor dat geld Bloos! ).
Ik heb deze ooit aangeschaft omdat hij van ieder ander bitje wondjes kreeg, en van deze niet. Overigens kan hij nu weer op 'gewone' bitjes lopen hoor, maar vind het zonde om zo'n duur ding in de kast te gooien als hij er toch prima op loopt.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:27

Ik heb ook een K & K aurigaan

Vergeleken met een rvs enkelgebroken merkte ik een heel klein beetje verschil in ontspanning maar wonderen hoef je er niet van te verwachten

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 18:47

Nou het zit zo dat ik graag zon bit aanschaf omdat ik er zo veelgoeds van hoor maar ik vind ze nogal duur vandaar dat ik de voor en na delen wil afwegen

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:54

dyaco schreef:
Nou het zit zo dat ik graag zon bit aanschaf omdat ik er zo veelgoeds van hoor maar ik vind ze nogal duur vandaar dat ik de voor en na delen wil afwegen

Een bit is een comminicatiemiddel, dus heel belangrijk.
De meeste mensen vinden 75 euro duur voor een bit maar kopen dan wel een hoofdstel van €200. klopt eigenlijk niet helemaal....
maar idd het zijn geen goedkope bitjes, maar ze zijn het geld wel waard Ja

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:26

Hey ik heb ook een Aurigaan dubbelbitje.Het is 'dat zal je wel weten' het aller zachtste bit dat er is onder de metalen.
Ik ben er echt content van mijn pony schuimt er hard van en ontspant veel gemakkelijker .
Ik ben een voorstander van dubbelgebrokenbitten want enkelgebroken kunnen echt wonden maken als ze plooien !

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:16

ik heb ook een K&K dubbelgebroken aurigan. M'n paard is heel makkelijk aan de voorkant en ik wilde daarom een zo zacht mogelijk bitje...hij kauwt er alleen als een gek op Haha!