Gedrag wordt steeds erger!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Gedrag wordt steeds erger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 09:07

Mijn merrie is de laatste tijd steeds agressiever geworden, ze haalt vaker uit en als er maar iets voorbijkomt gaan de oren plat in de nek. Moet ik haar dan steeds straffen (stem verheffen,tikje) als ze dat doet of het dat geen zin? Hebben sommige nog andere tips?

alvast bedankt.

Ferroowtje

Re: Gedrag wordt steeds erger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:28

Tja als ze uithaalt zou ik haar zeker "straffen", anders ontstaan er gevaarlijke situaties... als ze alleen boos kijkt niet, ze doet dan nog niets verkeerd... (zelf kijk je ook wel eens niet al te vrolijk neem ik aan Knipoog )

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:37

Ik heb het zelfde probleem meegemaakt.
Mijn paard ging naar mij trappen in stal en onder het poetsen.
Toen heb ik een halstertouwtje in mijn hand moeten nemen en iedere keer als hij mij ging pletten of uithalen een enorme ram met dat halstertouw gegeven. tegen zijn buik tot hij weer terug ging staan waar hij stond of hij niet meer trapte. als hij het nog een keer deed gewoon weer een knal geven. en als het paard met het hoofd bij jou komt met oren in de nek gewoon alsmaar het hoofd wegduwen. Zo is het het snelst weg gegaan bij mijn paard.

Hopelijk heb je er wat aan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:38

ik zou eerst eens gaan uitzoeken waarom ze het doet? misschien heeft ze ergens pijn?

als je er niet echt een duidelijke reden voor kunt vinden dan eens nakijken hoe ze staat, heeft ze misschien meer rust nodig bij haar stal? sommige paarden worden heel sjaggerijnig van veel mensen om de stal heen.

maar als je zeker weet dat ze het puur en alleen doet om jou te dreigen, dan vind ik dat je haar best een schop terug mag geven.

vergeet niet: als een paard een ander paard trapt dan trapt deze echt wel terug en zegt geen foei!