breedste kuitmaat pas ik niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

balli

breedste kuitmaat pas ik niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 21:06

hoi,
vandaag ben ik naar de divoza geweest, ik moet nieuwe schoene/laarzen hebben. Ik was geintresseerd in de mountainhorse highrider en de rimfrost... ik heb ze allebij gepast, maar ik krijg ze gewoon niet over m'n kuiten! zelfs de breedste kuitmaat niet! dit is toch erg? ben ik nou echt de enige met van die dikke kuiten of zijn die makers van die laarzen nou zo dom???
help! want ik wil echt nieuwe laarzen (rij eigenlijk altijd met schoenen en chaps, "gewone" rijlaarzen ben ik geen fan van...)
maar heeft iemand een tip of het zelfde? en wat doe je eraan?

Dressuurenzo

Re: breedste kuitmaat pas ik niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:12

Andere merken proberen of op maat laten maken. Kan bij verschillende merken.

Ik heb ook dikke kuiten en paste wel in de pertri. misschien iets verder zoeken?

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:19

Van het merk lipica heb je ook laarzen met een rubberloopzool, het is een sport/stalmodel, dus geen officele wedstrijdmodel!

Ik heb ze en ze zitten heerlijk, Ik paste ook niet in de moutain horse laarzen.

groetjes margreet

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:04

Nee hoor,ik moest ook leren laarzen aan laten meten,omdat de normale maten mij inderdaad ook te smal waren.Ik heb nu Petrie Perfect laarzen,maar daar hangt wel een aardig prijskaartje aan Nagelbijten / Gniffelen

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:09

De lipica laars word ook op maat gemaakt en de prijs valt reuze mee!! ik vind ± 200 Geld, geld! voor op maat gemaakte laarzen niet duur!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:48

Evt een schoenmaat groter proberen? IK heb ook dikke kuiten, en in de normale petries maat 40 paste ik ook niet (extra brede schacht), geld om laarzen op maat te laten maken had ik niet. IK heb dus maat 41 gekocht, en darin pas ik perfect. 's Winters kan ik dus een extra paar sokken aan, da's ook lekker warm, en 's zomer heb ikveel zweet ruimte om mijn voeten Haha!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:58

ik pas helaas ook niet in de divoza laarzen, en ga binnenkort ook leren laarzen op maat laten maken

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:59

heb je de swing laarzen ook geprobeerd? die zijn weer ruimer dan aigle, maar pasten bij nét niet

balli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 13:00

hmmm zoals ik al zij: gewone rijlaarzen (dus leren ofzo) ben ik niet zo'n fan van... ik trek ermee m'n hakken op, en aangezien ik toch geen wedstrijden rijd... maar iets waterdichts (of in iedergeval waterwerends) zou wel heel lekker zijn... en neej, ik ben niet zo rijk dat ik laarzen op maat laat maken die de volgende dag toch onder de modder zitten.... Knipoog

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:06

Ik ken het probleem. Geen enkele rijlaars krijg ik over mijn kuiten heen. Ik heb nu een paar laarzen met klittenbandsluitingen die gaan wel goed, maar zijn van nubuck leer, ze doen dus best wel grof aan. Ook de standaard maten leren laarzen zijn te smal. Zal binnenkort toch een keer gaan sparen voor op maat gemaakte leren laarzen met rits. Alleen als je de prijzen daar van ziet daar sla je stijl van achterover.

Ik hoor veel mensen die de standaard maten niet passen, de standaard kuitmaten blijven smal. Echt vreemd dat de standaard maten niet met een maatje dikkere kuit te krijgen zijn zonder maatwerk.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:16

een gat in de markt voor divoza lijkt mij;-)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 17:10

dat dacht ik dus ook al...
volgens mij heeft de gemiddelde persoon dikkere kuiten als die laarsjes (miss doen ze 't wel extra, iedereen heeft dikke kuiten, dus laten ze laarzen op maat maken: dus meer verdienen... wat een **** dan)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:27

Ik pas er helaas ook niet in, maar zou wel graag een paar lekkere (niet te dure) laarzen willen hebben. Heeft er iemand een plaatje/foto van die lipica laarzen?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:09

Ik zal een plaatje proberen te plaatsen van de laarzen die ik heb, ze zien er als je ze aan hebt wel beter uit hoor. Zo op de foto zien ze er echt heel erg grof uit, maar in het echt is dat een stuk minder.

Afbeelding

Ik vind het wel goede laarzen voor algemeen gebruik, maar stiekem wacht ik nog steeds op een paar mooie leren laarzen. Een gat in de markt voor de laarzenfabrikanten denk ik zo.

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn!!!
Dit zijn mijn Lipica laarzen en die heb ik woensdag 2/3 opgehaald en steeds op gelopen, nog niet gereden, maar met lopen heb ik nergens last van!!
Het is het sportmodel van Lipica!!!

groetjes margreet

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:50

Zien er mooi uit. Waar verkopen ze die? Is dit nou ook dat merk waar ik vorige week zulke slechte reacties van las in een topic?
Hebben ze ook een website?

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 10:56

ja dat was die topic, maar heb ook persoonlijke berichten gekregen van mensen die super tevreden waren over dit merk.
Ze hebben geen internetpagina, ik ben gewoon bij mijn ruitersportzaak geweest en die heeft een heel ruim assortiment aan rijlaarzen!!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:21

Welke ruitersportzaak is dat? Ik zie dat jij in Gouda woont, niet zo ver hier vandaan. Dus die winkel zal voor mij ook nog wel aan te reizen zijn. In Schiedam in namelijk geen ruiterportzaak, dus ik moet hoe dan ook naar Maassluis of Rotterdam als ik iets wil kopen.

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:23

Ik ben in een zaak in Harmelen geweest dat ligt onder woerden, dus dat is misschien te ver?

Ruitersportzaak,Harmelen,tel0348445424

Misschien kunnen ze jou het nummer geven van Lipica en dan kun je via Lipica evt weer uitvinden waar ze bij jou in de buurt verkocht worden?

groetjes margreet

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:27

Das een goed idee. Ik zal ze eens bellen. Bedankt.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:16

Ik heb al jaren Lipica laarzen en koop ze rechtstreeks bij de maker in Brabant (Raamsdonkveer) je mag PB sturen voor telefoonnummer. Ze worden ook via winkels verkocht, hij kan je vast wel vertellen waar. Bij hem kosten ze E 165 en dan kwam er E 3,50 bij voor een rubber onderzooltje. Dit zijn dan de leren met leren zool. Heb afgelopen najaar nieuw paar van mijn ouders gekregen, maar vorige paar is nog prima en nu ca 6 jaar oud en daar wordt ca 5 keer per week mee gereden altijd buiten dus ook als het regent en zo. Ik onderhoud ze wel goed. In het begin door eigen fout zool losgetrokken, laars opgestuurd en per omgaande zonder kosten gerepareed retour ontvangen. Dus service is super. En dit was echt mijn eigen schuld!!

Leer is wat grover dan dat van petri bijvoorbeeld en is ook niet zo hard aan de buitenzijde. Maar dan wel E 400 goedkoper dan maatlaarzen van Petri, dat was toch wel erg aantrekkelijk. Nieuwe laarzen hebben een dressuurboog (alles kan op aanvraag).

oh ja, ook ik heb brede kuiten en pas met pijn en moeite in Mountainhorse laarzen (met elastiek) maar dat zit niet lekker, daarnaast ook lange benen, dus mountainhorse vond ik ook nog veel te kort.

groet,