Ik heb al jaren Lipica laarzen en koop ze rechtstreeks bij de maker in Brabant (Raamsdonkveer) je mag PB sturen voor telefoonnummer. Ze worden ook via winkels verkocht, hij kan je vast wel vertellen waar. Bij hem kosten ze E 165 en dan kwam er E 3,50 bij voor een rubber onderzooltje. Dit zijn dan de leren met leren zool. Heb afgelopen najaar nieuw paar van mijn ouders gekregen, maar vorige paar is nog prima en nu ca 6 jaar oud en daar wordt ca 5 keer per week mee gereden altijd buiten dus ook als het regent en zo. Ik onderhoud ze wel goed. In het begin door eigen fout zool losgetrokken, laars opgestuurd en per omgaande zonder kosten gerepareed retour ontvangen. Dus service is super. En dit was echt mijn eigen schuld!!
Leer is wat grover dan dat van petri bijvoorbeeld en is ook niet zo hard aan de buitenzijde. Maar dan wel E 400 goedkoper dan maatlaarzen van Petri, dat was toch wel erg aantrekkelijk. Nieuwe laarzen hebben een dressuurboog (alles kan op aanvraag).
oh ja, ook ik heb brede kuiten en pas met pijn en moeite in Mountainhorse laarzen (met elastiek) maar dat zit niet lekker, daarnaast ook lange benen, dus mountainhorse vond ik ook nog veel te kort.
groet,