vervelend gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bartje92

vervelend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:43

ik heb al 4 en bijna een half jaar me eigen pony.
hij is 12 en is rijden super braaf!

maar sinds een 2 mischien 3 maanden loopt ie vervelden te doen.
hij valt de pony van me vriendin aan waar ie eerst super bevriend mee was.
hij nam het altijd op maar nu loopt hij alleen maar te steigeren naar hem en te bijten. dat is niet alleen het probleem.
want hij valt mij nu ook aan in de los gooi bak en ik heb ook een zweep maar dat intreseerd hem niet.(niet een kleine maar een longeer zweep)
meestal als ik zei tegen hem draf dan luisterde hij altijd.
maar nu doet ie alles wat niet mag hij begint mij te bijten in me been.
eerst d8 ik ik ga lekker met hem spelen in de bak los en hij gaat me bijten.
ik weet niet wat ik er mee aan moet. meesta geef ik gelijk een tik maar ik ben zo bang dat ie kop schuw wordt maar ik wil ook dat dit gedrag is een keer stopt!
hij doet het ook onder het wandellen Verdrietig

als jullie tips hebben dank je wel
want ik weer niet wat ik moet doen Verward

Bella_Donna

Re: vervelend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:46

Eigelijk zou je hem elke keer een tik moeten verkopen als hij dat doet maar ik ken dat dan word hij helemaal kwaad en gaat hij nog langer door! Echt gevaarlijk gewoon! en hij kan als het weer over is misschien wel bang kunnen worden als je hem aait op zn hoofd en dan heeft hij nog de neiging te gaan bijten. Ik weet niet hoe erg hij het doet maar bij die van mij hielp het altijd om haar gewoon te negeren net doen of je het niet ziet maar als hij bijt kun je moeilijk negeren.

Toen Sheila (ook een paardje bij ons) nog jong was had ze ook van die kuren en mn nicht heeft het toen opgelost door elke keer als ze haar beet gewoon terug ze bijten in de neus. Achteraf best wel gevaarlijk maar het heeft geholpen nu dreigt ze alleen maar en is verder zo lief.

Los in de bak is nu echt wel gevaarlijk strax drijft hij je in een hoekje en dan?

Maar wat je meot doen dat hij die andere pony niet meer bijt?? K zou t nie weten!

ellepel

Re: vervelend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:28

ze deed het vroeger toch niet zeg je?

dan zit de kans er heel dik in dat ze ergens pijn heeft en zo kribbig reageerd, omdat ze natuurlijk veel pijn heeft.

laat haar eens goed nakijken, gebit, de rug ,heupen want als een dier zomaar zonder reden zo sjaggerijnig word is het (bijna) altijd een teken van ernstig lichamelijk ongemak.
alleen het opzoeken ervan vergt vaak nogal wat tijd