waarom een eigen pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myhorse

waarom een eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:34

hey waarom hebben mensen eigenlijk een eigen pony...je kan tog ook les nemen of zo Tong uitsteken maar vraag het me tog af Bloos waarom mensen een eigen pony nemen...kost wel veel geld

Esgaroth

Re: waarom een eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:38

Mijn moeder zei net nog (nadat ik een DA rekening kreeg) Majo, als jij geen pony had, was je nu schatrijk. Sja, waarom heb ik een eigen pony? Omdat je dan allemaal leuke dingen met hem kan doen, hij echt van mij is, hij zich aan mij kan hechten, ik hem kan rijden zoals ik denk dat goed is, ik van hem kan houden en hij van mij.... en zo nog 1001 redenen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:42

Tuurlijk kun je op de manege gaan rijden.. Maar op een gegeven moment blijf je hangen, leer je niks meer, zeker als je maar 1 keer in de week rijd. Met een eigen paard/verzorgpaard kun je je rijtechnieken verbeteren, zien waar het paard goed/slecht op reageerd. Oftewel veel van elkaar leren en daardoor beter worden! En NATUURLIJK onvoorwaardelijke liefde! Lovers
Ik weet het niet echt goed te verwoorden, maar hier komt het een beetje op neer Haha!

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:47

Je neemt toch ook zelf een hond op een kat terwijl je ook even bij de buren of familie kunt knuffelen met hun dier? Tong uitsteken
Ik vind het gewoon fijn dat mijn paardje naar mijn hand is en dus niet door verschillende mensen gereden word, de ene vind sommige dingen goed maar de volgende keurt het gedrag af. Tjah ik kan het eigenlijk niet echt goed uitleggen waarom.. Tong uitsteken

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:52

Ik heb een eigen pony, omdat ik er dan mee kan doen en laten wat ik zelf wil. Als ik een buitenrit wil maken, dan doe ik dat zonder dat ik toestemming hoef te vragen. En ik kan zo meerdere takken van de paardensport beöefenen. Op een manege is het over het algemeen dressuur en springen of western (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik doe nu met mijn pony western, dressuur en endurance. In alle drie de takken doen we aan wedstrijden mee. Ook spring ik af en toe, maar dan niet wedstrijdgericht.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:00

ik heb een eigen paard omdat ik het zat was altijd alles te doen zoals de eigenaren het wilde ...
nu ik mijn eigen paard heb zie ik pas hoe erg ik vrij gelaten werd met mijn verzorgpaardje....

maar ik zou nooit meer willen ruilen!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:08

ik heb nu eindelijk een eigen paardje omdat je dan idd zelf kan doen wat je wilt, zonder toestemming te moeten vragen. en je kan je rijtechnieken verbeteren en ook lekker knuffelen enz

het is natuurlijk duur maarja.. wat is tegenwoordig niet duur ??

b3n toch blij met me eigen paardje nu

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:34

omdat wij 200% paardengek zijn.um.. vraag jij dit omdat jij zelf er miss geen 1 mag? Ach gut

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:49

Omdat je dan kan doen wat je wilt.

Ik heb nu les op een manege, en ik haat springen, maar dat moét ik toch echt doen soms... Als ik een eigen paardje zou hebben zou ik nooit meer sprigen Vork , ook zou ik dan echt een band op kunnen bouwen. Met een manegepony die je 1x in de week ziet gaat het wat minder.

Ik heb een jaar lang een paardje verzorgd, en daar had ik echt een band mee, ik reed ook elke dag, en niemand die me zei dat ik moést springen Vork .

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:50

ben jij maar 200% Clown

hihihi , ik denk dat de meeste paarden gekken liefde in overvloed hebben Haha!:D en die kan je dan mooi kwijt aan je paard Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:53

Je kijgt echt een band met je eigen paard. Met een manege paard leer JIJ rijden, met een eigen paard leer je SAMEN. Je doet ook veel meer met een eigen paard dan met een manege paard, je bent elke dag met hem bezig, je leert hem door en door kennen en hij jou ook. Een manege paard krijgt zoveel ruiters op z'n rug dat ie niet eens weet wie er nu weer op zit.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:55

ik was eigenlijk nooit van plan om een eigen pony te kopen...
maar beauty was manegepony,en ik vond het een zielig paardje dus ik ging er veel mee om...
en nu een dik jaar geleden werden alle pony's verkocht,dus hebben wij beauty genomen Ja

ik ben blij met een eigen pony Haha! je kan knuffelen en rijden wanneer je maar wilt,en dat gaat op de manege niet altijd Lachen

en het blijkt dat ze nog super dressuurt ook nog Vork Bloos

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:56

ik denk dat ik eigen pony,s heb , omdat ik nu kan doen en laten wat ik zelf wil.
en dat ik me niet aan iemands regels hoef te houden , of aan bepaalde dagen.
en dat ik de zekerheid heb dat ze niet opeens verkocht zijn ofzo ( als je een verzorgpaard heb weet je het nooit)
en dat ik echt een band met ze op kan bouwen, en ik zelf kan bepalen wie er op mag rijden Knipoog ( terwijl dat bij de manege niet zo is natuurlijk)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:59

Met een manegepaard loop je op een gegeven moment ook vast. Je op een manege paard leren rijden zoals zitten, sturen, de basis dingen, maar daarna houdt het meestal op. Met een eigen paard kan je dan verder.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:06

je kan doen wat en wanneer je maar wilt
en je leert er ook een hoop van, jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van dat beesje.

myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 22:23

bedankt voor jullie reacties Haha! ik weet nu al wat meer en ben gewoon nieuwschierig Vingers aflikken
cijsalover Bericht Onderwerp: Re: waarom een eigen pony?Geplaatst: 05-03-05 20:34

Locatie: dwingeloo omdat wij 200% paardengek zijn.um.. vraag jij dit omdat jij zelf er miss geen 1 mag?

mijn moeder zegt dat ik zo overal heen kan om te rijden en knuffelen en daar heb ik gewoon niet zoveel aan...ze vraagt wel waarom terwijl je daar ook kan rijden en knuffelen Ach gut maar ze snapt me gewoon niet dus het mag indd. niet Verdrietig ...wat moet ik doen om me moeder te overhalen Verdrietig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:26

Omdat met een eigen paard/pony JIJ diegene bent die bepaald van hoe of wat.
met een verzorgpony/paard heb je vaak niks te vertellen en heb je het maar te doen zoals de eigenaar dat wil

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:35

Waarom een eigen kind als je ook op je nichtjes en neefjes kunt passen? Knipoog
Waarom een eigen hond als je ook die van de buren kunt uitlaten? Knipoog

Ik ben blij dat ik een eigen paard heb. Een paard dat ik alleen met mijn zusje hoef te delen en niet met tig andere manegeklanten. Een paard waarover ik zelf kan beslissen als het om voer, dierenarts of hoefsmid gaat. Een paard waarmee ik kan rijden, poetsen, wandelen en knuffelen op de momenten dat ik dat wil. En met zo'n paard bouw je een band op die meer persoonlijk is dan met een manegepaard.

En tja, een hobby kost een hoop geld en een hoop tijd. Maar als je iets echt graag wilt, dan heb je daar ook wel wat voor over. Lachen

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 03:25

Voor mij was de rationele reden dat ik na 10 jaar manegerijden dresuuurmatig aan mijn top zat. Ik klaag absoluut niet over de kwaliteit van de pony's en paarden die daar staan, er zijn er een flink aantal die op niveau wedstrijden hebben gereden/rijden. Maar toch op een manegepaard en in manegelessen, heb je gewoon niet de mogelijkheid en niet de aandacht om echt dingen te perfectioneren. Dus is er gewoon ergens een grens, toen ik die bereikt heb, heb ik mn aandacht verlegd naar het inrijden van en het heropvoeden van jong spul omdat dat nog wel uitdagend bleef.. Nu wil ik toch weer dressuurmatig wat verder komen met mn eigen paard..

De niet rationele reden was dat ik na het inrijden van mijn paard zo verliefd was geworden dat ik er enorm van baalde dat hij in de manege lessen werd ingezet.. dat ik jaloers was als iemand anders er op mocht en ik niet.. en dat ik heel erg verdrietig ben geweest toen hij kreupel werd en weer terug ging naar een handelaar.. dus ja toen ik de kans kreeg om hem gezond weer terug te kopen van een andere handelaar heb ik daar niet over geaarzeld..

myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 10:25

cadmaddie Bericht Onderwerp: Re: waarom een eigen pony?Geplaatst: 06-03-05 03:25

Locatie: Wijchen Voor mij was de rationele reden dat ik na 10 jaar
De niet rationele reden was dat ik na het inrijden van mijn paard zo verliefd was geworden dat ik er enorm van baalde dat hij in de manege lessen werd ingezet.. dat ik jaloers was als iemand anders er op mocht en ik niet.. en dat ik heel erg verdrietig ben geweest toen hij kreupel werd en weer terug ging naar een handelaar.. dus ja toen ik de kans kreeg om hem gezond weer terug te kopen van een andere handelaar heb ik daar niet over geaarzeld..

ik heb les gehad op een pony en ik was er zo dol op en helemaal aan gehecht en degene die me les gaf heeft gezegd dat ik haar mogt doorrijden zodat ze sneller voor beginners zou worden en toen die dag kwamen er 2 nieuwe meiden in de les en ik had die pony al helemaal gepoetst enzo en pakt zij haar zo onder me neus weg dus moest ik op een andere in de les en zij op angel...nou ik was ook stik jaloers...dat wou ik niet....ik wil ook dolgraag een eigen pony maar het kost veel geld...ik heb het er wel voor over maar ik heb het geld niet Verdrietig

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:47

Karin schreef:
Waarom een eigen kind als je ook op je nichtjes en neefjes kunt passen? Knipoog
Waarom een eigen hond als je ook die van de buren kunt uitlaten? Knipoog

Ik ben blij dat ik een eigen paard heb. Een paard dat ik alleen met mijn zusje hoef te delen en niet met tig andere manegeklanten. Een paard waarover ik zelf kan beslissen als het om voer, dierenarts of hoefsmid gaat. Een paard waarmee ik kan rijden, poetsen, wandelen en knuffelen op de momenten dat ik dat wil. En met zo'n paard bouw je een band op die meer persoonlijk is dan met een manegepaard.

En tja, een hobby kost een hoop geld en een hoop tijd. Maar als je iets echt graag wilt, dan heb je daar ook wel wat voor over. Lachen

Helemaal goed! Ik heb dan een pony, en mijn moeder zegt wel is als ik wat wil hebben, "Je hobby is al duur genoeg". Maar je moet er ook wat voorover hebben Knipoog