Welk zadel voor een fjord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanisha_

Welk zadel voor een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:53

ik heb dus nog steeds een zadel probleem.
Mijn fjord is best breed en heeft vrijwel geen schoft en is rond nu heb ik een wintec 500 met de witte boom erin maar ben er niet echt tevreden over.
Als ik zelf rijd gaat alles best redelijk maar als mijn bijrijdster opstijgt hangt heel het zadel aan de zijkant en als ze rijd schuift het constant van links naar rechts iemand tips of ervaring of ervaring met een jc veelzijdigheidszadel.
graag reakties en als het kan eventueel met een foto op je fjord alvast bedankt

smurf1988

Re: Welk zadel voor een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:10

gewoon op marktplaats naar zadel gaan zoeken voor brede pony's... dur zijn er genoeg Haha!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:13

Voor mijn fjord heb ik een opmaat gemaakt zadel van Hulsebos. Echt een perfect zadel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:02

Ik denk ook dat je voor zo'n paard erg goed moet zoeken en al snel in maat werk valt wil je een echt engels zadel.

Ik heb 10 jaar lang hetzelfde probleem gehad met mijn haflinger, alles schuift en van elk zadel(ik heb er zo'n 6 gehad denk ik) kreeg hij drukkingen.
En elk zadel was aangemeten door een zadelmaker. Vraag me nu dus ook af wat voor kennis die mensen hebben }>

Inmiddels heb ik al bijna een jaar een barefootzadel(boomloos) en dat is tot nu toe het beste wat ik gehad heb.
Het zit lekker en het past.
Mijn paarden staan tijdelijk ergens in een natuurgebied maar ik gebruik het zadel nu ook op de haflinger van mijn vriendin. En ook die loopt er erg lekker mee.

Je kunt het zadel ook op proef krijgen voor een week. www.boomloosrijden.nl
De verkoopster is pmarena op bokt.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:30

Op mijn fjord heb ik eerst ook een JC veelzijdigheids zadel gehad. echter is deze fjord vrij smal (voor een fjord dan he). Nu ligt dit zadel op een smalle fries. het zijn wel fijne zadels!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:32

Ik heb zelf de rossner en een kentaur op een fjord gehad. Lagen allebei goed. Maar vind de kentaur lekkerder zitten.

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:29

Ik heb op mijn welsh cob (hele ronde rug en erg weinig schoft net als een fjord) een euroriding luxor liggen, en dat ligt perfect.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:07

ik heb mijn leren zh zadels voor mijn fjorden altijd gekocht in Capelle a/d ijssel (bij R'dam) compleet voor €170 (nieuw) niet goed, geld terug.

als je een tel nr wilt hoor ik het wel.

groetjes

straus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:12

IK heb een JC veelzijdigheidszadel op mijn haflinger liggen. Een heerlijk zadel om op te zitten, maar hij ligt nu al een tijdje heel erg scheef. Ik dacht dat het kwam omdat mijn haflinger een beetje rechts gebogen is. Nu heeft een vriendin van mij hetzelfde zadel en die heeft precies hetzelfde probleem. Zij heeft het zadel op verschillende paarden gehad (o.a. op een fjord), maar het zadel ligt op elk paard scheef. Wel heel erg toevallig. Dus ik begin mij af te vragen of het toch niet aan het zadel kan liggen.
Het betreft een JC veelzijdigheidszadel speciaal voor bredere paarden. Ik zou hem je dus niet aanraden, alhoewel hij heel erg lekker zit.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:43

deze vind ik erg geschikt voor de bollere pony (eurohunter, vzh)

Afbeelding

en deze ook (hubertus dressuur)

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:51

Mijn moeder heeft de wintec 500 op de'r fjord en dat gaat prima,maar ze heeft ook altijd een zadelprobleem gehad,deze fjord is vrij hoog en smal voor een fjord maar heeft weer geen schoft.