wat vinden jullie: deze ruin een dressuur of spring pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie hem meer dressuur of spring?

ik vind hem een spring pony
10 (31%)
ik vind hem een dressuur pony
4 (12%)
ik vind hem een spring en dressuur pony!
18 (56%)

Totaal aantal stemmen: 32

meklabo

wat vinden jullie: deze ruin een dressuur of spring pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 11:43

nou hier zijn dan 2 foto's (de ene foto was voor de carnavals wedstrijd dus let maar niet op mijn kleren Knipoog ) ik heb alleen nog geen springfoto waar ik op hem zit, maar hie rkun je zn techniek zien! *LOL* ik was dus erg benieuwd wat jullie van hem vinden en of julli ehem meer een spring of een dressuur ruintje vinden ( 18 maart wordt hij 8 jaartjes jong Knipoog )

hier zijn spring foto

[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... JAFJ[/img]

en hier de dressuur foto (alleen stilstaand )

[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... JAFJ[/img]

Presley

Re: wat vinden jullie: deze ruin een dressuur of spring pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:49

eh.. Ik vind hem wel een spring pony Haha! maar op die dresuurfoto staat ie stil dus is het niet echt goed te zien. Clown
Wel een hele leuke pony! Haha!

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 11:53

Presley schreef:
eh.. Ik vind hem wel een spring pony Haha! maar op die dresuurfoto staat ie stil dus is het niet echt goed te zien. Clown
Wel een hele leuke pony! Haha!

dankje ik zal binnekort als het weer een beetje normaal weer is weer eens dressuur foto's maken *LOL* dan zal ik die ook wel eens op bokt zetten, ik zal wel eens kijken of ik nog ergens in de comper iets van dressuur met hem heb staan Knipoog

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:08

Ik vind hem beide.
Nou kan ik op de dressuur foto niet veel zien omdat ie stil staat, maar toch vind ik um er super goed opstaan Lachen
De springfoto is ook mooi, alleen zal ie onder het zadel wel anders springen maar volgens mij kan ie het beide Lachen

Groetjes Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:40

Ik vind het geen van beide. Het is geen uitgesproken springpony, ook geen uitgesproken dressuurpony. Gewoon een leuke recreatiepony.
De bouw is wat te kort en te zwaar om er een dresuurpony van te maken, springen net zo. De hals is wat kort, dus meer moeite om het diertje nageeflijk te krijgen, en meer moeite om ronding boven de sprong te krijgen.

Maar het is een mooie pony om te zien hoor!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:51

SANEX schreef:
Ik vind het geen van beide. Het is geen uitgesproken springpony, ook geen uitgesproken dressuurpony. Gewoon een leuke recreatiepony.
De bouw is wat te kort en te zwaar om er een dresuurpony van te maken, springen net zo. De hals is wat kort, dus meer moeite om het diertje nageeflijk te krijgen, en meer moeite om ronding boven de sprong te krijgen.

Ik vind het anders een pony met veel springvermogen hoor. Ik weet niet hoe hoog die hindernis staat. 1,20m is al ZZ hoogte voor een D-pony. Volgens mij is het een lekker allround ponietje.

Mijn oude merrie is van het zelfde type. Die heeft volgens mij 20 jaar terug M dressuur gelopen, Z springen en tevens nog recreatie aangespannen.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:05

Tja, dan zou ik hem moeten zien bewegen en zelf onder het zadel voelen.

Mijn paard is kwa bloed springpaard x renpaard, toch beschikt ze over de kwaliteiten om het goed te doen in de dressuursport.
Net zoals 5 paarden bij ons op stal allemaal over super dressuurbloed beschikken toch kampioenen zijn in het mennen.

Het hangt van de wilskracht van paard en ruiter af, en natuurlijk voor dressuur het scala der africhting!

Elk paard kan mits goede training een goed dressuurpaard worden, het hangt allemaal af van de training.

Zou je zeggen dat dit paard een dressuurpaard is?
Afbeelding
Niet echt éh?

Maar wat als je volgens de klassieke rijkunst traint?

Nou...

Dan krijg je dit, hetzelfde paard als hierboven. Lachen
Afbeelding

Meer info:
http://www.hoefjes.be
http://www.hoefjes.be/het_verhaal_van_parcival.htm
http://www.hoefjes.be/klassieke_rijkunst.htm
http://www.hoefjes.be/het_scala.htm

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:09

pandabeertje schreef:
Ik vind het anders een pony met veel springvermogen hoor. Ik weet niet hoe hoog die hindernis staat. 1,20m is al ZZ hoogte voor een D-pony. Volgens mij is het een lekker allround ponietje.

Haha ja dat is leuk gezegd maar een losse hindernis tijdens het vrijspringen is wat anders dan een 1.20 parcours onder het zadel.

Ik vind het ook niet een echt sporttypisch ponytje maar je kan het op de foto's ook bar slecht zien.
Hij vouwt zijn voorbeen wel goed maar ik ben wel benieuwd naar het afmaken van de sprong en het lichaamsgebruik.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:16

pandabeertje schreef:
SANEX schreef:

Dat de pony over een hoge hindernis komt wil niet zeggen dat het springvermogen heeft. Ja misschien de hoogte in over een enkele hindernis, maar hoe is de techniek verder ? Ik zou deze pony wel eens in een heel parcours willen zien springen over verschillende hindernissen, ik denk dat het dier bij bredere sprongen in problemen komt met zn rug en hals, aangezien er niet genoeg ruimte is in het paardje om volledig door te buigen ( ik bedoel o.a het basculeren boven de sprong )
Meerdere hindernissen achterelkaar, wil wel zien hoe hij zich eruit redt.

1 enkele hoge hindernis kunnen springen heeft niks met het springvermogen van een paard/pony te maken

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:19

Ga wedstrijden met 'm starten en kijk waar je het verst mee komt. Rolleyes
Via foto's is het heel slecht te beoordelen. Plus, je pony kan wel een geweldige bouw hebben voor springen of juist dressuur, als hij er geen zak aan vindt, kom je nog niet ver!
En voor springen heb je zowiezo dressuur nodig, anders zal je nooit je pony goed onder controle hebben.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:28

nou ik zal eens even iets meer over hem vertellen, ik spring met hem onder het zadel 1.10, en daar komt hij met gemak overheen, ook heeft hij helemaal geen moeite met brede oxers enzo, dressuur loop hij eigenlijk ook wel goed, ookal heeft hij een korte hals, hij loopt nog super aan de teugel enzo zonder zijn kaken in zijn nek te moeten drukken *LOL* Haha!, hij kan wijken traver en schouderbinnenwaards daar heeft hij ook geen moeite mee en achterwaards ook niet (die standaard dingentjes kan diei ook hoor Knipoog ). ook een parcours loop hij super, hij is super wentbaar, hij kan als het moet zo om zijn achterhand omspringen (hij heeft ongeveer een jaar western gelopen met mij, en daarna heb ik hem weer terug beleerd naar springen en dressuur) en wie hem een keer wil komen testen die doet maar Knipoog hij is echt een super paardje (sorry niet bedoelt om op te scheppen! Bloos )

nou ik hoop dat jullie genoeg weten over hem dus dan kunnen jullie weer verder commentaar geven en leuke opmerkingen enzo Haha! (met commentaar ben ik ook blij dan weet ik waar ik met hem aan moet oefenen)

ik ga binnenkort wel weer rij foto's maken die ik dan op bokt zet dan kunne jullie verder oordelen Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:29

Mariek87 schreef:
pandabeertje schreef:

Haha ja dat is leuk gezegd maar een losse hindernis tijdens het vrijspringen is wat anders dan een 1.20 parcours onder het zadel.

Ik vind het ook niet een echt sporttypisch ponytje maar je kan het op de foto's ook bar slecht zien.
Hij vouwt zijn voorbeen wel goed maar ik ben wel benieuwd naar het afmaken van de sprong en het lichaamsgebruik.

Ben het Mariek87 eens!

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:31

ik ga even nog een paar foto's van het afmaken van de sprong erbij zetten (eerst even op internet zetten dan kunnen jullie ze zo zien !)

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:41

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:09

die balk bij ' het zweef moment' is er zeker af gegaan???

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:22

meklabo schreef:
nou ik zal eens even iets meer over hem vertellen, ik spring met hem onder het zadel 1.10, en daar komt hij met gemak overheen, ook heeft hij helemaal geen moeite met brede oxers enzo, dressuur loop hij eigenlijk ook wel goed, ookal heeft hij een korte hals, hij loopt nog super aan de teugel enzo zonder zijn kaken in zijn nek te moeten drukken *LOL* Haha!, hij kan wijken traver en schouderbinnenwaards daar heeft hij ook geen moeite mee en achterwaards ook niet (die standaard dingentjes kan diei ook hoor Knipoog ). ook een parcours loop hij super, hij is super wentbaar, hij kan als het moet zo om zijn achterhand omspringen (hij heeft ongeveer een jaar western gelopen met mij, en daarna heb ik hem weer terug beleerd naar springen en dressuur) en wie hem een keer wil komen testen die doet maar Knipoog hij is echt een super paardje (sorry niet bedoelt om op te scheppen! Bloos )

nou ik hoop dat jullie genoeg weten over hem dus dan kunnen jullie weer verder commentaar geven en leuke opmerkingen enzo Haha! (met commentaar ben ik ook blij dan weet ik waar ik met hem aan moet oefenen)

ik ga binnenkort wel weer rij foto's maken die ik dan op bokt zet dan kunne jullie verder oordelen Haha!

Zat ik er dus niet naast wat betreft het springen en allround. Een pony hoeft er niet perse perfect uit te zien om een goede sportpony te zijn.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:23

Je ziet dus dat hij leuk de hoogte in kan springen, maar zijn techniek niet goed is. Hij mist de basculatie en drukt zelfs zijn rug erg weg.
Verder geen probleem, maar dat is dus wat ik bedoelde met die bouw en daardoor te weinig ruimte hebben

haalt niet weg dat ik het een leuke pony blijf vinden om te zien

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:30

Vaak kan je aan het uiterlijk van een pony niet zien hoe hij in het echt loopt. Hier kan ik het ook niet zo goed zien. Ik zou zeggen ga het proberen! Ik ben het ook gewoon gaan doen in de wedstrijden. En niet met het doel hoog te komen maar vooral voor de lol voor jou en de pony. Succes! Mooie pony trouwens!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:33

op het zicht vind ik het een echte springpony, ziet er ook uit dat ie het wel leuk vind.. maar ik vind het pas een bepaalde pony als hij daar echt plezier in heeft Tong uitsteken

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:41

wat is zijn afstamming trouwens?

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 21:32

bij die ene hoge sprong drukte hij zijn rug ook erg naar beneden, want hij wou eerst weigeren, maar hij bedacht zich, normaal heeft hij zich vele meer rond boven de sprong hoor Knipoog, helaas heeft hij geen papieren, maar hij is een new forest, en zijn vader en moeder zijn ducke en friday (of hoe je de namen dan ook mag schrijven Knipoog ) ik ga waarschijnlijk volgend jaar met wedstrijden starten, maar nu rij ik alleen manege wedstrijdjes, bij springen kan hij zo ongelooflijk snel rondkomen en hij is dan zo wentbaar echt super (oke dit wordt me iets te penny achtig Tong uitsteken ) hij komt ook met gemak over de sprongen Knipoog haha
ik ga weer zo snel mogelijk springen en foto's maken dan kan ik jullie meer laten horen *LOL*

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:25

Je hoeft het niet te verdedigen hoor, ik geef alleen mijn vizie op jouw vraag en blijf er bij dat het geen uitgesproken dressuur of springpony is, maar gewoon een leuke pony waar je misschien best wat mee behalen kan. Over het springen baseer ik op de foto's die jij toont, daar zie ik een pony die leuk springen kan, maar de techniek niet goed beheerst. Mocht het normaal wel zo zijn dat hij goed basculeert, mooi rond wordt en zn benen goed gebruikt en dit dus slechte momentopnamen zijn, zou ik graag eerst andere foto's zien voor ik mijn mening wijzig

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 00:50

Ik vind het wel een super stoere pony, dat terzijde..

De springfoto's zien er aardig uit.. Maar het blijft een wat... compacte pony zoals ik dat dan graag wil noemen.. kort halsje enzo.
Hij springt wel leuk, en hij heeft er ook lol in, als jij er ook lol in hebt, dan is het helemaal mooi Haha!
Ik denk gewoon dat je een leuke pony hebt, maar niet specifiek een dressuur of een spring pony.

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar dressuur foto's Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:38

Het ziet er idd precies uit zoals ik gedacht had. Hij gebruikt zijn lichaam slecht op de sprong en maakt de sprong achter slecht af, hij trekt 'zijn hakken in zijn reet'.

Dat neemt overigens niet weg dat hij, mits hij een doorzetter is, het best leuk kan doen in de springsport hoor, maar het is gewoon geen pony met een techniek om over naar huis te schrijven.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:45

ik vind het allebij wel!
alleen hij zou denk ik wel wat anders springen met ruiter erop!
maar hij kan zeker mooi springen!
Dresuur, tja, kan je niet veel uit zien in die stilstand foto.
maar hij staat wel erg mooi!
trouwens, wat een gaaf beest Kwijl
kuss!