Ik ben hem nu zachtjes aan voor de kar aan het beleren en dat doet hij super. Lekker koel en werkwillig. Alleen over het pad tussen de andere paarden door gaat wat slomer, omdat hij graag de tijd neemt om om zich heen te kijken en wat te hinniken, maar hij gaat wel door met wat hij doen moet. Dus ja, ik twijfel, hengst houden, of toch ruinen in het voorjaar. Op dit moment ruin ik hem sowieso niet, we hebben geen stromend water alleen grondwater en dat vind ik nu te koud om te spoelen. En hij staat nu veel te veel op stal.
Dan denk ik, waarom hengst houden? Een ruin is veel makkelijker tussen andere paarden.
Maarja, hij is al zo koel, wordt hij als ruin dan niet gewoon sloom? Ik zou graag VDshows met hem willen gaan doen als we dat niveau ooit halen, een hengst heeft meer show capaciteit.
tja, wat adviseren jullie? Ik weet dat velen van jullie voor ruinen zijn. Maar er zijn ook genoeg hengsten zo gehoorzaam dat ze zonder problemen tussen de merries gereden kunnen worden. En ik denk dat die van mij er zo 1 is...
(zou ik niet doen, overigens)
Hij bedoelt het ook absoluut niet gemeen, als ik hem weg stuur en een klap na geef op zijn kont zal hij er niet over denken om uit te halen! Maarja, dat spelen moet hij ook afleren op deze manier. Ach, ze komen nu ook zo weinig buiten, ik wacht het gewoon nog even af...