tinker bijrijden voor 75 euro...doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:09

Ik heb jou geen profiteur genoemd, wel typisch dat je je aangesproken voelt. Maar ik reageerde op een van de bovenstaande bijrijders die vertelden dat ze het paard rijden en longeren. Ik heb daaruit niet begrepen dat het paard verder verzorgd werd. In de meeste gevallen hoeft dat ook niet; het paard staat op een pension waar immers alles al gebeurt, en daar betaalt een eigenaar voor. Betalen hoeft dus niet altijd in geld, het kan ook in natura maar meestal is dat laatste niet nodig. jij vind een manege schandalig duur. MAar tel alles eens op bij elkaar. Het houden van een paard, met alle onkosten is duur. Daarnaast moet ook nog les worden gegeven, iemand staat daar een uur lang en dat moet betaalt worden. Liefst ook een gediplomeerd persoon, anders is het niveau niet naar behoren en krijg je ontevreden klanten. Ik vind maneges niet schrikbarend duur, het houden van paarden is gewoon heel duur. Ik weet wel een paar goedkope maneges hoor. alleen moet je niet kijken naar hoe die beesten erbij lopen. Want tja, ergens moet het vandaan komen, is het niet in de lengte, dan wel in de breedte. Mensen willen goedkoop rijden, dan dus maar minder voeren, minder uitmesten en paarden minder sparen. Misschien een optie voor jou? Op jouw leeftijd reed ik ook nog op maneges hoor. Vond ik niet leuk maar had ook geen keus. pas toen ik fulltime ging werken kon ik een paard onderhouden.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:47

nee ik heb er nix op tegen dat mensen geld vragen van een bijrijder.. misschien zou ik het later wel doen als ik meer gedl te besteden heb.. Ik vind alleen 75 euro wat veel.... oeps... ik geloof dat ik nu mezelf even onderuit haal... ik zie nu pas dat het om 75 in de MAAND gaat... okee laat dus maar....

enne: desiree, okee als je het zo bekijkt heb je misschien wel gelijk.. en idd dat ik me aangesproken voelde, was omdat je zei dat mensen met een vz paard profituers zijn... en aangezien ik er daar een van ben... Haha!

maar goed: de zaken staan er nu wel wat anders voor... Zoals ik het nu bekijk, zou ik zeggen dat je het zeker moet doen!!!!

enne idd maneges vin ik duur... naja iig onze manege.. die zie ik als eemn stel afpersers!! De weinige instructeurs die er rondlopen hebben geen van allen een diploma en de lessen hebben daar ook weing kwaliteit.. Er worden dure jonge paarden gekocht die ze dan zelf in rijden en na een paar weken/maanden is het paardje verkl**t en al weg omdat het niet geschikt was...
de prijzen gaan ieder jaar standaar omhoog omdat het stro duurder wordt.. Oke kan ik in komen.. MAAR: het is de enige manege in de omtrek die ieder jaar haar prijzen omhoog gooit!! En je kan mij niet wijsmaken dat het ZOVEEL duurder wordt (10tje per jaar per 10 lessen dus) omdatz e het zich anders niet kunnen veroorloven.. Er rijden weet ik het hoeveel mensen.. De lessen zitten schandalig vol... met gewoon een gemiddeld aantal paarden... Dan zijn er nog de pension stallen die ook redelijk wat geld in het laatje brengen... naja zo kan ik nog uuuren doorgaan...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:01

als je met zovelen in een les moet rijden en het is nog zo duur ook, en de instructeurs zijn niet geweldig, hoe krijgen ze dan hun lessen vol? Zijn er veel maneges in de omtrek, hebben ze veel concurrentie? het lijkt mij wel dat je er niet zo heel veel kunt leren gezien die grote lessen en slechte instructeurs. En dan is iets al snel te duur... En het is niet zo dat alle mensen met een vz paard profiteurs zijn, natuurlijk niet. Maar je hebt er wel een paar tussen. Net zo goed als andersom maar goed, daar gaat het nu niet over. Wat ik vind is dat overal iets tegenover moet staan en dat het van 2 kanten moet komen. Daarnaast moet het ook nog in verhouding t.o.v. elkaar staan. Ik geloof dat dat wel opgaat in het geval van de tinker.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:06

dit is idd de enige manege bij ons op het dorp.. Dan heb je een dorp verderop ook nog twee maneges. 1 daarvan verschilt heel veel in prijs maar dat is mede doordat er geen binnenbak is en ze erom bekend staan geen geweldige lessen te geven. Die andere menege is ook goedkoper en daar heb ik 1 les gereden.. Lessen waren iets minder vol en ik vond iig dat er veel op je werd gelet. ik hoorde daar dingen in 1 les die ik in mijn periode op "onze" manege nog nooit had gehoord!!!
en hoe het zo populair is? er rijden veel jonge meiden die er nog geen idee van hebben of de lessen goed zijn of niet. Boeit ze ook niet. Het gaathun er gewoon om dat ze een paardje kunen rijden. Vanaf mijn leeftijd realiseren veel mensen zich dat de manege eieglijk wel tegenvalt en in de periode dat ik weg ging, gingen er met mij veel anderen. De een om naar een andere manege te gaan, de ander om gewoon te stoppen...

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:52

tja een tinker is natuurlijk een geweldig ras/paard Haha! en €75 de meeste stallen die ik ken zijn ook wel zo duur maar het ligt er wel aan jah hoevaak je mag rijden vind ik

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 19:20

Pff mensen,wat een discussie over het geldbedrag dat je moet betalen om bij te rijden... Misselijk Mhh ik heb de drang om mijn mening hierover te geven...Zal ik of zal ik niet Verward mhhhhhh toch maar.....WEL Schijnheilig

Als je op een manegepaard rijd betaal je toch ook? Dan doe je toch ook een gunst tegenover de manegehouder door zijn ponys beweging te geven? Verward Die mensen die zo graag GRATIZZZZZZZZ willen rijden vind ik dubbel en dik profiteerders...Mijn mening...Je rijd toch,je maakt toch gebruik van de eigenaar zijn spullen,je mag toch rijden...Als je dat vergelijkt met een manegeles....dan ben je gewoon ONWIJS goedkoop uit Pling

Vet leuk voor je melis! Khoop dat het doorgaat Lachen Lachen Lachen Veel succes meis!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 19:31

Ik vind dat er erg off-topic gegaan wordt nu! Het topic ging erover of ze het moest doen of niet, het ging niet alleen maar om de prijs.

Dus Melissa, ik gun het je van harte en ik hoop dat het wat voor je is Haha! . En ik vind het een keurig bedrag voor 3x in de week en een binnen- en buitenbak tot je beschikking. Kun je ook eens lekker buitenrijden Knipoog .

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 19:37

Ik ga hem dus rijden en heb morgen een afspraak.

Ik betaal 75 euro in de maand, dat is een 3e van de stalprijs.
Ik mag er mee naar buiten, rijd 3 keer per week, hoe alleen te poetsen en rijden (gevoerd en uitgemest gebeurd door de medewerkers van de manege) en alle mensen die daar staan ken ik, is dus errug gezellig.

Ook is het vlakbij het bos en dus veel uitrij mogelijkheden!
Ik vind dit een mooie kans, zeker hier in deze buurt, er zijn zat meiden die een vz paard zoeken maar niet mee willen betalen ofzo.
Je betaalt hier voor een stalling snel rond de F500.-!!

En daarbij help ik het meisje van het paard ook anders moest hij misschien weg!

Groetjes Melissa

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:11

hardstikke leuk, hoop echt dat het een leuk paardje is (je kende hem al is t niet)
Hoewel ik 75 euro best veel vind, is het vergeleken wat je hier in de buurt aan stalling kwijt bent inderdaad niks!
Welk bos? misschien kunnen we wel een xtje samen rijden!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-02 22:53

Steffi, het is die hei/bos naast de kamphorst/h'sumse ponyclub... beetje ver denk ik nou ja.....

Kom je gezelli samen met Luna en Wennie mijn kamt op Haha! Knipoog Cool

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 23:29

zou ik doen als hij je bevalt,
ik zou vragen of ik er 70 euro voor betaal,
scheeld toch weer een 10,- per maand Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 12:56

Marjolein schreef:
meeste stallen zijn duurder dan 75 euro hoor.


waar bonanza staat niet, ja misschien 80 euro maar meer ook niet

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 13:56

ik geloof dat ik even wat recht moet zetten.

Opzich zou ik het helemaal niet erg vinden om een beetje mee te betalen hoor, maar ik vind bedragen van 75 EURO per maand toch wat veel.

Ok, misschien kan ik hier niet over oordelen. Hier worden mensen die bijrijders geld vragen eerder uitbuiters genoemd (ook door eigenaren) dan de bijrijders profiteurs. ik vind dus niet dat ik eeen profiteur ben ofzo.

ok, bij mijn vorige VZ paardjes, had ik het helemaal perfect voor elkaar, de eigenaren vonden het genoeg als ik alleen maar reed. Heb regelmatig aangeboden om te mesten e.d., maar dat wouden ze niet hebben, ik hielp ze al genoeg door te rijden zeiden ze.

Bij 'mijn' nieuwe paardje moet ik dan wel uitmesten enzo, maar dat vind ik helemaal niet erg, dat hoort er toch ook gewoon bij!!!

Blijkbaar liggen de kosten hier erg laag. Wil je goedkoop een paardje hebben zal je dus naar hier moeten komen.

of iets duur of niet duur is, kan je niet algemeen zeggen, dat hangt heel erg af van de omgeving waar je woont!!!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 14:42

Hey is idd zo dat ht aan de omgeving ligt.
Ik ben opzoek geweest naar een goedkope stalling, die is hier echt niet te vinden!

Voor de meeste stallen hier in de buurt betaal je 500 gulden.
Bij sommige moet je dan zelf nog voer enzo kopen en heb je alleen een buitenbak erbij!

Maar voor 3 dagen is het niet duur, mag er mee naar buiten enz.
Het is goedkoper dan lessen en je rijd het paard, die moet voer wat betaald moet worden, als hij niet gereden zou worden had hij niet zoveel voer nodig!

groetjes Melissa

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:11

sunnylover: ik vind niet dat jij verzorgers terecht beschuldigt van profiteren.. (het is overigens niet profiteerders, maar profiteurs.. Haha! )
je komt met de vergelijking menege paarden en eigen paarden, maar die twee kun je niet vergelijken.. Manege paarden zijn er immers om geld in het laatje te brengen... eigen paarden zijn er voor de eigenaren zelf.
zodra ze problemen krijgen met de onderhoud en daarom een bijrijder zoeken die dus ok betaald is er geen probleem...]
maar er zijn zat mensen die een eigena paard hebben en er voor de rets nix mee doen... Dan zie ik geen problemen met verzorgers.. Enne je kan ook in natura betalen... wat wij en een groot deel dus doet.. de verzorging van zijn paarden wordt volledig verzorgd door ons... Ik zie niet in waarom wij dan profiteurs zijn!!
en al helemaal niet waarom je daar dan op moet Misselijk