nog andere dingen behalve longeren/VD?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

nog andere dingen behalve longeren/VD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:52

Eey,

Ik ben er sinds kort achter gekomen dat ik een autoimmuun ziekte heb (die heet Henloch Schonlein Purpera) en daardoor heb ik erge last van mijn gewrichten en nu kan ik niet rijden tot het over is (het duurt ong. 4 tot 6 weken soms langer). Ik vind het erg vervelend en mijn paard staat nu erg veel stil.

Ik heb hem dinsdag gelongeerd (wat nog wel gaat voor 20 min. ) maar om hem nou om de dag te gaan longeren, zo'n fan ben ik dr nou ook weer niet van. En VD ik kan er wel mee beginnen maar daar kan ik ook geen dagen mee vullen.

Als iemand tips heeft of ook iets weet over mijn ziekte, plaats een berichtje of PB me..

liefs Isabelle

Nadir

Re: nog andere dingen behalve longeren/VD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:54

Is het niet iets om hem te beleren voor de kar?

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:20

Ik weet niet of het je iets lijkt, maar je kan altijd iemand anders voor erbij vragen voor te bereiden. Kan het me ook wel voorstellen als je het liever niet wil, maar het is een optie. Knipoog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:47

Ik ben onlangs begonnen met (P)NH...op dit Forum is heel veel info hierover te vinden!
Heel veel sterkte èn succes!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:36

idd NH is heel leuk om te doen, je kunt ook een soort schrik parcourtje maken, je paard vrij laten springen, gewoon vrij laten lopen maar dan wel wat laten doen dus draven en galopperen, of zonder longe longeren, wandelen met je paard, misschien kan iemand anders je paard eens rijden (en dat jij die les geeft)
genoeg te doen
maar ik zou zeker wat info over NH zoeken misschien kun je hier les in nemen?

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 10:35

Bedankt voor de reacties!

Voor de kar lijkt me heel leuk maar dan moet ik eerst een kar hebben Tong uitsteken

NH hier ga ik wat meer info over lezen, maar lijkt me ook niet uitgesloten.

Iemand anders er op laten rijden vind ik opzich ook niet erg maar ik moet wel iemand vinden. En ik woon in een klein dorpje en iedereen heeft hier zelf al een paard en niet zo veel tijd om ook nog mijn pony te rijden. Maar ik kan het vragen.

Wandelen doe ik al best veel met hem en vind ik ook wel gezellig maar het gaat ook wel eens vervelen.

Over vrijspringen is het jammer want we hebben geen hindernissen maar dat kan ik wel in de manege doen (in ons dorp) waar ik 2x per week heen ga, en nu longeerles krijg.. Haha!