Is er verwarming in een juryhokje ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carow

Is er verwarming in een juryhokje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:14

Zondag mag ik dus schrijven bij een jury, maar nu zegt mijn vader net kleed je maar dik aan want daar hebben ze echt geen verwarming.

En ik ging er dus vanuit van wel hoe is jullie ervaring daarmee?
Is er wel is verwarming of nooit ? en hoe hou je jezelf dan een hele ochtend warm?

De wedstrijd gaat zeker wel door want het is onderling en dus op een manege met 2 binnenbakken.

lin1da

Re: Is er verwarming in een juryhokje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:17

bij ons op de manege hebben ze geen verwarming in het jury hokje.

ik zou zeker warme kleren aan doen je kan het altijd wel iets uit trekken als ze wel verwarming hebben

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:34

Bij ons hadden ze zo'n klein kacheltje. Ik had het op een gegeven moment echt bloedheet en toen hebben we hem ook maar wat omlaag gedraait.

Als je het neit zeker weet neem je toch gewoon een extra trui mee. Als je hem niet nodig hebt, hang je hem over de stoel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:42

bij ons moeten we gewoon IN de bak zitten ( we hebben een grand prix formaat bak) en reken maar dat dat koud is als je 4 uur lang stilzit Cool Gelukkig hebben we wel een kacheltje onder de tafel, maar je vingers voel je niet meer ( erg lastig als je moet schrijven Knipoog )
Maar ik zou zowiezo warme kleding aandoen, heb nog nooit een juryhok in dewintermeegemaakt waarvan de verwarming het goed deed.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:01

Nou ik zou me ook maar goed aankleden. Het is 19 op 20 keer dat t heeel erg koud is, geloof mij. Misschien een idee om (voor t geval dat t echt berroerd is) paardrijhandschoentjes mee te nemen, met die dinne kun je gewoon schrijven, en is toch iets warmer.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:26

Tot nu toe is er altijd een kacheltje aanwezig waar ik moet jureren.
Mocht dat niet het geval zijn, kom ik er ook niet meer.
Met deze kou, moet dat gewoon, want na een uur kun je niet meer opstaan van de kou, brrr.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:48

Indoor hebben we een speciaal juryhok boven de Foyer, met verwarming. (was voorheen het huis van de eigenaar vd manege)
Outdoor hebben we zo'n bouwvakkershokdinges, met een kacheltje erin.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:16

Hahahaha, dat verschilt per manege Clown

Wij hadden het vroeger niet en zaten dan in een open hokje, dat was best koud ja Tong uitsteken

Tegenwoordig hebben ze er glas voorgemaakt en staan er kacheltjes in, lekker warm hoor, we krijgen ook nog gratis warme chocolademelk Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:29

we proberen bij ons altijd ervoor te zorgen dat er een kacheltje is. er isaltijd wel iemand die een straalkacheltje thuis heeft staan die we even mogen lenen. Maar voor de zekerheid zou ik me maar dik aankleden als ik jou was. Je kunt beter wat uit kunnen doen dan dat je zit te blauw bekken omdat je te weinig aan hebt.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:35

Ik mag toch hopen dat ze met deze temperaturen wel zorgen voor een electrisch kacheltje ofzo...

Heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik in de kou moest zitten. Meestal wordt het als snel veels te warm in die hokjes... ook een nadeel is dan dat de ramen gaan beslaan. Vooral als het wat vochtig is, maar daar heb je nu geen last van.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:36

Ik heb in de jaren dat ik jureer nog nooit meegemaakt dat een hokje onverwarmd was.
Ga er dus maar vanuit dat er verwarming in het juryhokje zit. Wel krijg ik standaard koude voeten dus ik trek altijd skisokken aan onder mijn nette kleren Haha! Niemand die dat ziet in laarzen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:47

Klopt.... koude voeten omdat je een paar uur moet stilzitten. Ik heb wel vreemde combinaties gezien hoor: net pak met geitensokken en klompen, spijkerbroek met sneeuwlaarzen...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:11

Bij ons is wel verwarming en het is een heel klein hokje met een best wel grote verwarming (gewone CV) dus het is daar altijd een sauna.
Maar je kan je natuurlijk altijd dik aankleden, mocht er wel verwarming zijn kan je altijd je jas uit.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:22

Ik heb ook wel eens geschreven, maar wij zaten toen aan een tafeltje, met om ons heen een kamerscherm, en onder de tafel een heel lekker warm kacheltje!! Ik had één koude hand, haha mijn schrijfhand, de rest was lekker warm!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:34

Wees maar niet bang, de meeste schrijvers drijven na verloop van tijd de hokjes uit omdat het hartstikke warm wordt gestookt. Zeker op de Oranje Hoeve hebben ze dat echt wel.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:11

Bij ons is wel een kacheltje aanwezig dus dat scheelt. Maar dit is lang niet overal het geval. Ik zou dus lekker veel aan doen als ik jou was, uitdoen kan altijd nog! Ook even een thermoskan warme thee of koffie vragen voor tijdens het schrijven....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:03

Ik heb vanmiddag geschreven bij het onderling springen. Zelfs zonder kacheltje was het daar niet koud (met drie mensen in een klein hok). Bij ons zit het kacheltje trouwens op voethoogte onder de tafel, precies de plek waar je het in de winter wel eens hard nodig kunt hebben. Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:37

Ik heb nog nooit ergens zonder kacheltje gejureerd. Meestal zit het kacheltje bij je voeten en die schroeien dan na een paar minuten weg. Dus dan moet ie uit (ook omdat de ramen gaan beslaan). Soms moet ik in een binnenbak ook wel eens in een auto zitten, en dan staat er ook een kacheltje op de achterbank. Je kunt niet van een jurylid verlangen om 2 uur stil te gaan zitten in een hok zonder verwarming.