Shetlander heeft S-tattoo, weet iemand hier meer van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Shetlander heeft S-tattoo, weet iemand hier meer van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 19:11

Mijn shetlandmerrie heeft een S-tattoo (van het NSPS) in haar nek, maar de één zegt dat het al 20 jaar niet meer gebeurd en de ander zegt 10 jaar.

Wie weet hier meer van?

Heb het NSPS al meerdere malen over gebeld, maar die geven me geen duidelijkheid, ook niet omdat ik er nu een papier van een 14 jarige bij heb.

mariz

Re: Shetlander heeft S-tattoo, weet iemand hier meer van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:53

hey,
volgens mij betekend het dat ze bekroond zijn, hoogste wat ze kunnen halen? heb vroeger een shet verzorgd die ook een S op de nek heeft.
en de eigenaar zei zoiets maar is al jaren geleden hoor, maar ik weet wel dat het met het stamboek te maken heeft.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:29

Vroeger werd bij stamboekopname (meestal op 3-jarige leeftijd) de S in de nek gebrand.
Ik heb zelf een 14-jarige stamboekmerrie en die is niet gebrandmerkt maar wel opgenomen in het stamboek, dus in die tijd moet het al zijn afgeschaft.
Dat zou dus kunnen betekenen dat jouw Romy idd ouder is dan 14 en je de verkeerde informatie van het stamboek hebt gekregen.

Wat je misschien kunt doen is een veuleninspecteur bellen. De heer Gaasbeek bijvoorbeeld loopt al jaren mee in het shetwereldje en misschien weet hij wel precies vanaf wanneer er niet meer gebrandmerkt wordt.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 14:20

irene schreef:
Vroeger werd bij stamboekopname (meestal op 3-jarige leeftijd) de S in de nek gebrand.
Ik heb zelf een 14-jarige stamboekmerrie en die is niet gebrandmerkt maar wel opgenomen in het stamboek, dus in die tijd moet het al zijn afgeschaft.
Dat zou dus kunnen betekenen dat jouw Romy idd ouder is dan 14 en je de verkeerde informatie van het stamboek hebt gekregen.

Wat je misschien kunt doen is een veuleninspecteur bellen. De heer Gaasbeek bijvoorbeeld loopt al jaren mee in het shetwereldje en misschien weet hij wel precies vanaf wanneer er niet meer gebrandmerkt wordt.

Heb vandaag de fokker gebeld, en idd rond die tijd dat Romy het brandmerk heeft gekregen is het afgeschaft.
De fokker wist namelijk nog dat Romy één van de laatsten was bij wie het gebeurde.

Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:41

Onze shetland merrie antje, die ongeveer 18 jaar moet zijn (klopt dat wat betrefd de beginletter van de naam?), had ook een S op de hals staan.