Bodyprotector... Ja of Nee ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Bodyprotector... Ja of Nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 18:22

Heey,

Ik heb even een vraagje...
Ik ben ongeveer 3 maanden geleden van mijn paard gelanceerd en heb daar een zwaar gekneusde rug en beschadigde wervels aan over gehouden...
Ik zit nu alweer een tijdje bij de fysio maar het is nog steeds niet over en zij zegt dat het nog wel een jaar kan duren voor ik weer normaal kan sporten.
Nu kwam mijn moeder op het idee om een bodyprotector aan te schaffen. Het is niet zo dat ik nu bang ben geworden en er niet meer opdurf. Ik rijd wel weer gewoon en doe ook alles alleen veel rustiger aan. Nu vraag ik me af... Is het echt nodig om een bodyprotector aan te schaffen?

Bedankt voor je mening in elk geval !

Groetjes Lachen

Biem

Re: Bodyprotector... Ja of Nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:20

EEEEEEEEEEJ...

het is voor de veiligheid, en stevigheid voor je rug wel handig..
persoonlijk zou ik het zelf wel hebben gedaan..
Ik zou het dus wel doen
succes
groetjes

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:23

Ik zou het eigenlijk niet hebben gedaan, ik heb sowieso een hekel aan die dingen, lijkt me echt niet lekker rijden.

Maar mijn moeder die zou er ook direct eentje voor me kopen hoor, en ik snap het ook best wel als ze erop staat want je schrikt wel ff als je zo'n blessure oploopt.

Of het nodig is, tsjah dat is een beetje wat je zelf wilt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:47

voor mij iig een JA. ik ben een paar keer zwaar gevallen en had dan het geluk een bodyprotector aan te hebben. vooral als ik hoger spring of bij jonge paarden, bv deze zomer heb ik weer een 3jaars ter beschikking en dat gebeurt zeker in het begin met bodyprotector

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:09

Heb je niet dat je je zo 'strak' voelt met zo'n ding? Het lijkt mij echt niet fijn zitten, weinig bewegingsvrijheid, helemaal als je dan hoger gaat springen enzo..
Ik rijd ook wel jonge paarden enzo maar heb er nooit over gedacht om zo'n ding aan te schaffen..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:17

Ik heb een vergroeiing aan mijn rug en moet eigenlijk met een speciaal korset rijden. Ik kan je vertellen dat het helemaal niet handig rijdt: je wordt helemaal bij mekaar gedrukt, kan amper bewegen en als je paard begint te bokken moet je niet denken dat je soepel kan meebewegen - het enige voordeel is dat je wel mooi rechtop zit (kan ook niet anders).

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:48

ik zeg JA! het is voor je eigen veiligheid,enne als je een bodyprotector draagt wil heus niet zeggen,dat je daarmee aangeeft bang te zijn om weer te rijden!!
nee het gaan om een bepaalde veiligheid en bescherming,die zon protector je bied Knipoog ik rijdt er zelf ook vaak mee hoor! ik heb daar absoluut geen problemen mee

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:57

Ik denk dat het wel fijn is want als je nu nog een keer op de rug valt heb je tenminste bescherming Pling Pling

Ik denk dat het niet heel lekker rijd maar het is voor je veiligheid tog Verward Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken

bigtimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:58

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen . Ik zit er zelf ook aan te denken , voor de jonge paarden. Maar het lijkt mij toch dat het niet zo fijn rijd ?

Zoja welke zitten het fijnste Bloos ?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:54

Ik zeg ook JA!
Ik heb er zelf ook een omdat ik er nogal regelmatig afval en ik doe het gewoon voor mn eigen veiligheid... je moet er eerst wel heel erg aan wennen omdat het toch wel strak aan je lichaam zit... maar ik spring nu nooit meer zonder bodyprotector en als ik er een keer afval heb ik de volgende dag bijv. geen last van me rug!
Vorig jaar heb ik ook nog een paar keer gecrosst en daar is het verplicht!

p.s. ik heb een Jack Ellis 2000 Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:05

Waarom niet? Het gaat toch om je veiligheid. En ik heb totaal geen last van dat ding met rijden. Als hij warm wordt (door je lichaam) wordt hij helemaal zacht en ik voel niet eens dat ik hem draag met rijden. Ik heb wel een die speciaal voor vrouwen is, dus die is niet plat aan de voorkant. Als je er een koopt raad ik je wel aan een goede te kopen en niet een goedkope. En pas er zoveel mogelijk.
Ik heb de air-o-wear Zippa.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 11:55

Citaat:
ik zeg JA! het is voor je eigen veiligheid,enne als je een bodyprotector draagt wil heus niet zeggen,dat je daarmee aangeeft bang te zijn om weer te rijden!!

Het is niet dat ik er een wil omdat ik bang ben idd, mss kwam dat een beetje vaag over Knipoog

Het is gewoon zo, ik ben al vaak zat van een paard gevallen en heb er nooit iets aan over gehouden. Sinds een half jaar rijd ik nu twee 3,5 jarigen en omdat ik na een val van één van de twee die blessure aan over heb gehouden en deze nu al 3 maanden duurt en wss dus nog langer vind mijn moeder het een veilig idee om dan met bodyprotector te gaan rijden voor een eventueel volgende val. Maar mij lijkt het idd wel veilig, maar het lijkt me totaal niet lekker zitten. En in de zomer? Heb je hem dan ook aan? Dat lijkt me helemaal super warm. In de winter zoals nu is het wel lekker om iets extra's aan te hebben. Maar in de zomer baal ik al van een warme cap op mn hoofd (die ik dus nooit afdoe op die 2 Knipoog ) Of zijn daar ook nog speciale aanpassing voor gemaakt bij die protectors? Ik hoop dat iemand me hier nog wat info over kan geven. Want dat maakt de keuze mss iets makkelijker.

Groetjes Lachen en ik elk geval alvast bedankt !!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:10

Ik vind hem absoluut niet vervelend zitten. Wat ik al zei, als je hem een tijdje aanhebt (na 10 min.) wordt hij helemaal soepel en merk je er niks meer van. Van de zomer is hij wel wat warmer, maar ik vind het niet storend. En wat heb je liever? kan dat er avalt en er iets blijvends aan bijv. je rug aan over houdt? Of dat je het iets warmer hebt met rijden? Je romp is net als je hoofd een kwetsbaar deel. Een arm kan je breken, die groeit wel weer aan, maar een gebroken rug of gescheurde nier of iets anders kan de rest van je leven beinvloeden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:47

Mariek87 schreef:
Heb je niet dat je je zo 'strak' voelt met zo'n ding? Het lijkt mij echt niet fijn zitten, weinig bewegingsvrijheid, helemaal als je dan hoger gaat springen enzo..
Ik rijd ook wel jonge paarden enzo maar heb er nooit over gedacht om zo'n ding aan te schaffen..

Kijk, hier in Nederland worden ze op de meeste plaatsen niet eens verkocht. En als ze ze al hebben, dan heb je keuze uit alleen dat ene merk wat er in die winkel hangt. Veel mensen zijn van mening dat zo'n ding nou eenmaal ongemakkelijk zit en dat dat ongemakkelijke erbij hoort.

Dat is dus niet zo. Ik ben deze week op Equitana geweest en omdat daar zoveel verkopers bij mekaar zitten kun je alle merken uitproberen. We hebben er nu een gevonden die je bijna niet voelt zitten.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:24

Als iemand een BODYPROTECTOR wil aanschaffen.....
Ik heb er nog 1 in de aanbieding!!!! Haha!

Ik heb deze vorig voorjaar aangeschaft voor de cross-training (was verplicht), maar helaas moest ik door een blessure van mijn paard na 2 lessen al stoppen en kan/mag ik waarschijnlijk nooit meer crossen met mijn paard Huilen De bodyprotector is dus splinternieuw, maar overbodig voor mij. (ik word 'dressuurmuts' Knipoog )

Het is een donkerblauwe USG (Kieffer) maat S! (ik draag zelf confectiemaat 36/38). Draagt heerlijk en is goedgekeurd volgens de normen!
Met ritssluiting (als een bodywarmer) en verstelbaar klittenband aan de schouders en zijkant! En met beschermhoes!
Voor een evt. foto kan ik zorgen.

DUS VOOR DEGENE DIE EEN BODYPROTECTOR WIL AANSCHAFFEN, LAAT EVEN VAN JE HOREN! GEEF EEN BERICHTJE!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:38

Ja zal het wel doen.
ikrij al bijna me hele leven met een body ben eigelijk niet anders gewend.
ik heb de mijne in amerika gekocht mijns is namelijk op maat gemaakt.
mijne heb ik nu al een jaar of 7 het is een apart ding zijn niet in europa verkrijgbaar.
je kan hem makkelijk onder je kleding aan en je ziet hem niet zitten.
als ik in de avond naar stal moet heb ik hem meestal de hele dag aan omdat hij ook vrij flexsibel is dus je merk het haast niet.
aangezien dat mijn rug niet helemaal 100% meer is na een ongeluk.
en je gaat ook er beter rechtop van zitten.
raad je aan om je goed voortelichten.
ik weet niet hoe oud je bent maar zodra je bent uitgegroeit eentje op maat en gewicht laten maken.
dan gaan ze jaren mee!

Veel geluk

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:47

Scum schreef:
Kijk, hier in Nederland worden ze op de meeste plaatsen niet eens verkocht. En als ze ze al hebben, dan heb je keuze uit alleen dat ene merk wat er in die winkel hangt. Veel mensen zijn van mening dat zo'n ding nou eenmaal ongemakkelijk zit en dat dat ongemakkelijke erbij hoort.

Dat is dus niet zo. Ik ben deze week op Equitana geweest en omdat daar zoveel verkopers bij mekaar zitten kun je alle merken uitproberen. We hebben er nu een gevonden die je bijna niet voelt zitten.

Oh dat is wel goed.

Toch zou ik met al die voorzorgmaatregelen meer het idee krijgen dat ik ga plannen om er flink hard af te lazeren ofzo.
Ik rijd meestal niet eens met cap..
Ik voel me onzekerder met al die rommel dan zonder..

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:55

Oke dankjulliewel in elk geval.
Zo heb ik in elk geval al weer meer info.
Waar kun je hem dan het beste kopen?

Citaat:
raad je aan om je goed voortelichten.
ik weet niet hoe oud je bent maar zodra je bent uitgegroeit eentje op maat en gewicht laten maken.
dan gaan ze jaren mee!

Ik ben nu 15 jaar. En dus ver uitgegroeid. En als ik over een jaar mss eindelijk van deze blessure af ben, wil ik natuurlijk niet weer het risico lopen er weer vanaf te vallen en er nog erger vanaf te komen. Wat raad je me aan om te doen?

Groetjes Lachen

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:22

Wat raad je me aan om te doen?

Ik had na me val ruim 7 verschoven rugwervels en gebroken ribben en organen waren wat beschadigt en heb last van me knie.

wat ik je aanraad uit me eigen ervaring is om
1. een goed zadel te kopen met een gelzitting.
2. een goede body te kopen die ze ook voor miltolerie gebruiken die zijn licht, stevig, blijven goed op hun plaats zitten.
aangezien dat het bij mij in mijn bovenrug zit heb ik geen "kap" over me kont zitten
Afbeelding z'n model heb ik ongeveer
allen aan de achterkant is het er bijmij afgesneden
dit is mijn model Afbeelding
allen iets dunner.

ik ben er helemaal weg van hijs in amerika op maat gemaakt door een goede vriend van me vader die moter bescherming maakt en tevens fysio is in de motorsport.
het koste ruim 400 doller maar ik heb 10 jaar gerantie van hem gehad en een hoes en opzet stukken en zo bij

als je meer wilt weten kan je me PBen

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:42

Als je toch al wat aan je rug heb waarom niet ... als je je zelf er alleen maar mee beschermd is dat toch goed.

Zag vorige week een kind van 6 in een manege les rijden met bodyprotector de enige van heel de manege en k vind dat alleen maar goed dat de ouders nu al die extra veiligheid erbij doen. Zouden er meer mogen doen van mij

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:05

Zou ik zeker wel doen, als je er nu weer met zo'n smakker afvalt, dan kun je erop rekenen dat het 2x zo erg is, omdat de wervels als een flinke opdonder gehad hebben de eerste keer dat je viel!
Ik heb ze zelf aangehad in de Divoza, en vond ze ongemakkelijk zitten, maar mijn cap eigenlijk ook. Vind het maar een onding, of ze nou goed zitten of niet Haha! Het zit gewoon in de weg (nou goed, je hooft hoeft niet zoveel bewegingsvrijheid, maar toch).
Ik zou zeker in het begin een bodyproctector aantrekken, voor je rug, voor je zelfvertrouwen maar ook voor je paard. Zodra je je zekerder voelt, is hij ook zekerder, en kans dus kleiner dat je door dat soort dingen gekke taverelen krijgt.
Ik heb hem uiteindelijk niet aangeschaft, omdat ze mij gewoon te duur zijn, en mijn ouders helaas niet wouden mee betalen. Maar als je moeder wil betalen, dan zou ik het zeker doen!!!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:24

Anouar15 schreef:
Waarom niet? Het gaat toch om je veiligheid. En ik heb totaal geen last van dat ding met rijden. Als hij warm wordt (door je lichaam) wordt hij helemaal zacht en ik voel niet eens dat ik hem draag met rijden. Ik heb wel een die speciaal voor vrouwen is, dus die is niet plat aan de voorkant. Als je er een koopt raad ik je wel aan een goede te kopen en niet een goedkope. En pas er zoveel mogelijk.
Ik heb de air-o-wear Zippa.

Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n bodyprotector.
Welk type heb jij gekocht van dit merk (heb ff op de site gekeken) en waar heb je hem gekocht ?
Voor anderen die tevreden zijn over hun bodyprotector heb ik eigenlijk dezelfde vraag oftewel welke en waar gekocht ?
Bedankt alvast.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:28

Ik snap dat er vooroordelen zijn tov een bodyprotector.

Alleen als ik het zo lees zeggen diegene die er nog nooit mee gereden hebben dat het niet zit Verward
Ik cross al jaren met zo'n ding en je voelt hem bijna niet.
Alleen als het erg warm is (+25C) is het iets meer zweten.

Toen het nog niet verplicht was in de cross kwam ik erineen cross achter dat ik hem niet om had en ben toen meteen gestopt.
Ik vind het ook geen valse veiligheid of juist een gevoel van onveiligheid geven.

Ieder heeft recht op zijn eigen mening maar ik vind het knap stom als ik meiden met moeite op hun paard zie blijven zitten om dan geen cap op te zetten of bp aan te trekken. Ik denk dat het niet stoer genoeg is om er met 1 te rijden.

Wat al eerder gezegd is je hebt maar 1 lichaam en het is wel zo fijn als die nog een tijdje meekan Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:52

Ik heb de air-o-wear Zippa. Hele fijne bp omdat hij in speciale vrouwen maten is, daardoor is hij wat meer gemaakt op het vrouwlijke figuur (geen platte voorkant en meer taille)
Dit is hem (Ik heb hem wel in het zwart)
Afbeelding

En hier staat de omschrijving:
http://www.airowear.co.uk/zippa.php

Ik heb hem bij canter van bokt gekocht. Dit is haar site: http://www.canter-equipment.nl/

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:08

Ik heb er sinds een tijdje ook een, met name voor de springlessen, buitenrijden en voor het rijden van een jonge pony. Was aan het begin wel even wennen. maar heb er geen last van met rijden. En zit ook nog een lekker warm in de winter Haha!. Maar haal hem wel ergens waar ze er ook verstand van hebben, ze hadden mij ook eerst eente verkocht die te groot was. Ik heb volgens mij ook een Jack Ellis 2000. Kost wat, maar deze zat bij mij beter dan de goedkoperen merken.