Welke dekenmaat ongeveer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Welke dekenmaat ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 18:19

Hallo iedereen,

ik wil een dekentje voor mijn verzorgpony gaan maken, maar weet niet welke maat ze heeft Bloos lekker handig dus Knipoog ik weet ook niet precies hoe hoog ze is, ik denk iets van 1,20.

Ze is een kruising shet/welsh/fjord, en niet zo superdun, maar ook niet zo dik als een shet of fjord.

Okee, misschien hebben jullie wat aan de volgende foto's Tong uitsteken

Afbeelding
Okee, even niet op mij letten Tong uitsteken is een vrij oude foto, ik ben hier ongeveer.. 1,55/1,60.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste twee foto's zijn een paar weken terug genomen Lachen

Wat denken jullie?? en hoe meet je zo'n maat..

Sorrie, ben niet zo handig met maten meten enzo Clown ze heeft ponymaat halster, en het tuig voor het karretje is ook kleine pony/cob schat ik..

Alvast bedankt OK dan!

Ilse

Jemawi

Re: Welke dekenmaat ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:33

Je moet de ruglengte en de onderlengte hebben. Onderlengte is wat lastiger, ruglengte kun je heel makkelijk opmeten. Ruglengte is van schoft tot staartinplant.
De onderlengte kun je meten van borst tot bil in principe, maar is iets minder nauwkeurig.

Ik schat dat ze ongeveer een dekentje nodig heeft in dezelfde maat als die van mij heeft. Onderlengte 125, bovenlengte 110.

Succes, misschien heb je er wat aan Knipoog

Is dat trouwens die pony die jij zo geweldig opgeknapt hebt? Of haal ik je nou door de war met iemand anders?
Laatst bijgewerkt door Jemawi op 04-03-05 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:34

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 18:35

Okee, bedankt OK dan! zal morgen een rolmaat ding meenemen om te meten.. en hoe groot ze nou echt is Clown

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:48

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 22:18

Monster schreef:
Maya schreef:
De FAQ (veelgestelde vragen) is hier niet voor niks gemaakt Ach gut

--> viewtopic.php?p=6680038#6680038 Onderaan dit onderdeel staan diverse linkjes Lachen

Knipoog

okee, heb er gekeken.. dus de schoftmaat meten, plus 30 cm en dan afronden naar beneden? of van de borst tot d'r kont Knipoog hmm, toch maar rolmaat meenemen morgen Knipoog

En hoe zouden jullie adviseren de voorkant vast te maken? met een gesp, zo'n haakje, die je door een ijzeren "lusje" moet halen en dan moet draaien.. (hoop dat jullie het snappen, kon ook geen plaatje vinden)??

en bilriemen (gekruisd tussen achterbenen door)?? en staartriempje?? (tis een merrie, miss niet ivm plassen) en hoe de onderkant??

Ben benieuwd hoe jullie het zouden doen, en welke kleur.. Ik wil 'm sowiezo in een pastelkleur doen (lichtblauw, lichtgeel, lichtroze enz enz Knipoog ) met de randen in de kleur, maar dan donker.

Iemand nog tips?? Liefs, Ilse