schuren van staarten (Friezen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zazou_Murier

schuren van staarten (Friezen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 15:27

Hallo!

Ik heb een fries en die schuurt de hele tijd zijn staart. heb het al proberen te wassen met verzachtende lotions. Maar hij blijft schuren op een plek het wordt ook niet groter maar hij mist al wel een deel van zijn staart. Nu heb ik gehoord dat er een goed middel voor is (speciaal voor friezen ) in een geel flesje RARARA hoe heet dit spul en werkt het echt???

hopeloos wordt je ervan duurt minstens 2 jaar voordat dit weer hersteld is.............

gabyfedde

Re: schuren van staarten (Friezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:39

Zazou_Murier schreef:
Hallo!

Ik heb een fries en die schuurt de hele tijd zijn staart. heb het al proberen te wassen met verzachtende lotions. Maar hij blijft schuren op een plek het wordt ook niet groter maar hij mist al wel een deel van zijn staart. Nu heb ik gehoord dat er een goed middel voor is (speciaal voor friezen ) in een geel flesje RARARA hoe heet dit spul en werkt het echt???

hopeloos wordt je ervan duurt minstens 2 jaar voordat dit weer hersteld is.............

Ik denk dat het ook zaak is om de oorzaak te achterhalen van het schuren.
Is er sprake van een allergie, wormbesmetting, luizen of is er een andere reden?
Het spul ken ik niet. Ik weet dat Keratoshampoo vaak goed werkt tegen schuren. Maar dan behandel je alleen het gevolg en nog niet de oorzaak.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:08

Het is inderdaad belangrijk om eerst de oorzaak te achterhalen.

Ik vraag me af waarom er een speciaal anti-schuurmiddel voor Friezen zou zijn?
In welk opzicht zou de jeuk van een Fries verschillen van een ander paard?

Ik heb een paard gehad dat ook weleens schuurde.
Voor hem heb ik AVS14 gekocht, te koop bij ruitersportzaak en bijv. de Paardendrogist.
Dit is een geelachtig smeerseltje (dikke lotion).
Bij dit paard hielp het heel goed Ja

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:02

Inderdaad eerst naar de oorzaak kijken zoals hierboven al gezegd...Lachen.

Wat bij mijn paard erg goed helpt, is calendulan emulsie van VSM. Koop je gewoon bij de drogist. Het is een natuurlijk middel (homeopatisch), dus kan geen kwaad. Ik gebruik het ook voor andere irritatieplekjes.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:08

Ik heb gehoord dat het gebruiken van azijn op de staart ook het schuren kan verminderen...zelf heb ik het niet nodig gehad, maar je weet maar nooit of het echt werkt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:34

azijn brandt als je het op een opengeschuurde huid doet, dus lijkt me dat dat niet prettig is voor het paard en dat je rare reacties kunt krijgen als je het erop doet.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:45

dutske schreef:
azijn brandt als je het op een opengeschuurde huid doet, dus lijkt me dat dat niet prettig is voor het paard en dat je rare reacties kunt krijgen als je het erop doet.

ja als het open is niet nee...maar de meeste middeltjes moet je niet op de open huid doen (neocidol, sebacil.....), behalve als je een bloedvergiftiging wilt!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:16

misschien een wormenkuur geven?

heeft je paard een deken op? dekens met staartflap wil bij sommige ook irriteren....

misschien een mijt ofzo...

kijk ook eens onder de staart

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:33

toen ik mijn paard kocht had hij ook zn staart kapot geschuurt. was boven aan helemaal kaal. heb hem toen een paar keer per week gewassen met teer shampoo en daarna was het over, hij heeft nooit meer geschuurt en nu bijna een jaar later begint hij al een mooie volle staart te krijge Haha!

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:53