Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maarten80 schreef:Je kunt het probleem oplossen door een rubberrope aan de stal te bevestigen en daar je paard aan vast te zetten. Je hebt ze in verschillende lengtes. +/- 20 cm tot en met 70 cm. Kunnen drie keer zo lang worden en knappen niet. Je paard merkt dat hangen geen zin heeft en stopt. Je halster en touwen blijven heel. Je kunt ze kopen bij drunens Ruiterhuis www.drunensruiterhuis.nl
), zou ik dr gewoon met de bezem tegen de kont aan duwen of van achteren een keer aanschoppen.
Piaffe schreef:Een paar keer met de bezem erachter. Als ze gaat hangen, even een rpik tegen dr kont aangeven.
Anders zijn er geen oplossingen. Ik heb 2 hangers, door de ene een enorm blauw oog opgelopen en een scheurtje in oogkas (en tig halsters en touwen stuk). Hierna was voor mij de lol eraf en staan ze nu helemaal stil, zonder vast te staan. Ik heb van alles geprobeerd, niets helpt. Dus dan maar zo
gabyfedde schreef:Ik heb haar geleerd stil te blijven staan als ze losstaat en dat gaat al jaren goed. Poetsen ed in de stal, maar ook in andere situaties is HALT genoeg om te blijven staan.
Maaikelove schreef:gabyfedde schreef:Ik heb haar geleerd stil te blijven staan als ze losstaat en dat gaat al jaren goed. Poetsen ed in de stal, maar ook in andere situaties is HALT genoeg om te blijven staan.
dit is ook een oplossing als het écht angst is!!
gabyfedde schreef:Mijn pony raakt echt in paniek als ze merkt dat ze vaststaat.
Het is echt angst, daar ga ik niet met een bezem op inhakken.
Ze heeft zelfs 1x een spierscheuring opgelopen door het hangen, terwijl ik aan het vlechten was voor een wedstrijd.
Ik heb haar geleerd stil te blijven staan als ze losstaat en dat gaat al jaren goed. Poetsen ed in de stal, maar ook in andere situaties is HALT genoeg om te blijven staan.
Er is ook nog een verschil tussen er met de bezem op in hakken en hem een keer aanduwen van achteren met de bezem.