ideeen spelletjes doen met de paarden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

ideeen spelletjes doen met de paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 13:41

Vandaag willen we in plaats van een springles weleens spelletjes gaan doen met de manegeknollies! Als de instructie het ermee eens is tenminste! Knipoog
Heeft iemand nog leuke ideeen??

Wij hebben al bedankt: zeiltjes, dekens, zigzaggen, kegels rijden, balletje op een hindernispaal, estafette (eventueel in draf! Haha! ).
De voetbal is een paar jaar terug al gemold Haha! en tikkertje laten we maar niet doen... Clown

Iemand nog iets leuks??
Groetjes!

Shetfan

Re: ideeen spelletjes doen met de paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:46

zo langzaam mogelijk naar de overkant draven, wie er het laatst is. Wie stapt moet een stukje heel hard draven.
Dat vind ik zelf altijd heel grappig Haha!.

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:52

je kan stoelendans doen..! Haha!

Er zijn 2 varianten:
1) - Je zet stoelen in het midden (1 minder dan het aantal personen).
- Je instructrice zet de muziek aan
- Als de muziek stopt spring je van je paard af en rent met je paard zo snel mogelijk naar een stoel. (Deze is handiger zonder zadel Tong uitsteken)
- Degene zonder stoel is af

2) Je legt in de bak telkens 2 balken(zoveel als er mensen zijn - 1) voor/naast elkaar (met een afstand ertussen zodat een paard zijn voorbenen over de voorste kan doen en zijn achterbenen achter de 2e balk).
- Je start de muziek.
- Als de muziek stopt probeer je paard zo neer te zetten dat hij zijn voorbenen over een balk heeft en zijn achter benen achter de 2e balk.
- Ook hier degene zonder balk is af.
(als je dus verkeerd staat dan mag iemand anders je balken inpikken Knipoog )

OKe als ik nog meer spelletjes weet zal ik het je zeggen

Veel plezier en succes. Haha!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:35

nog een spel van de stoellen dans die ik altijd deeop de manege

i.p.v stoelen of balken kun je ook bak letters nemen je spreekt af welke bak letter niet meedoen .. gaat de muziek uit hup racen naar een bak letter en van je paard af bakletter aanraken. de gene die af zijn gaan in het midden staan.

een race spelletje ( moet je wel goed kunnen rijden)

2 deelnemers staan bij de A of C w8 tot je instructeur het comando geeft en wie het eerst aan de over kant is is de winnaar zo ga je door tot iedereen een keer geweest is en dan gaan de winnaars tegen ekaar. verder weet ik ff nix als ik er op kom hoor je het nog!