Paardrijden en kinderen mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forget

Paardrijden en kinderen mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 07:56

Hallo allemaal,

Ik heb een kinderwens en ben op dit moment ook vier maanden zwanger en wil graag het verhaal horen van mensen die kinderen hebben en ook nog paardrijden. Het lijkt mij een moeilijke combi. Graag hoor ik jullie mening, omdat paarden mijn lust en mijn leven is en dat wil ik zeker niet op gaan geven.

Forget

Dreamy

Re: Paardrijden en kinderen mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:33

Ik ken een vrouw, die heeft een eigen paard..die vrouw reed, tijdens haar zwangerschap, gewoon door met haar paard tot het niet meer kon/mocht..
En nu heeft ze dus een kindje maar ze is heel vaak op stal!

Dus dat gaat denk ik wel lukken!

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:41

dat gaat zeker wel lukken, waar een wil is is een weg!

wat leuk dat je zwanger bent,, geniet ervan en heel veel plezier!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:52

ik ben 34 en heb 2 kinderen van 4 en 6 jaar oud. toen ze baby waren was het wat lastiger dannu. je bent afhankelijk van je partner of van een oppas om naar je paard te kunnen. Toen de jongste 3 was zijn ze allebei begonnen mket "paardrijden"op ons oude paard. Helaas hebben we van hem vorig jaar afscheid moeten nemen en hebben we nu een flink groot paard wat voor de kinderen helaas nog veel te jong is(3) . Maar toch zijn de kids helemaal weg van m en vinden t leuk als ze mee mogen naar stal. Nu zitten ze op school dus kan ik dan naar mijn paard. OKe t is plannen maar goed te doen hoor... zker als je hart bij je kinderen en bij je paard ligt!!! Succes met je zwangerschap

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:27

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:46

Ik heb geen kinderen maar denk dat het er ook een beetje aan ligt of je zelf werkt. En als je kind(eren) naar school gaat lijkt het me ook makkelijker.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:47

heb zelf 2 kids, soms gaan ze mee, soms niet.
heb je een goede oppas of wacht je tot je partner thuis komt.
Hoe ouder je kinderen worden, hoe makelijker het gaat.
Ligt er gewoon aan, waar je je eisen stelt, en hoe makelijk het gaat.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:03

De vrouw van de pensionstal zegt altijd schaf je geen kinderen aan Haha! . Zij heeft er zelf twee, en heeft veel minder tijd voor paarden. Als ze wil gaan rijden moet ze altijd oppas regelen, haar man die werkt ook nog. Als ze stallen gaat uit mesten neemt ze haar jongste zoontje van bijna 3 jaar mee naar buiten, en dan is ze hem opeens weer kwijt, of hij staat te huilen dat ie het koud heeft of niet naar zijn zin heeft. Het is dus soms ook moeilijk te combineren. Kinderen vergen ook veel tijd. Maar zij verwend de kinderen ook wel ietsjes te veel Knipoog .

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:04

Mijn dochtertje is nu 1.5 jaar. Tijdens haar zwangerschap heb ik tot in de 7e maand doorgereden. Mijn voordeel was dat ik een eigen paard heb en die voor 100% vertrouw. Ze heeft geen gekke kuren, vandaar dat ik zolang door heb kunnen rijden. Nu mijn kindje er is, is het rijden wel wat lastiger. Je bent idd altijd van een ander afhankelijk. Zolang ze nog heel klein zijn, en het is buiten schier weer (ik ben eind juli bevallen), kun je ze evt bij de parkeren in de kinderwagen. Wel zorgen voor bescheming tegen zon en vliegen, en dan kun je gerust een poosje rijden. Maar als ze wat meer van zich laten horen werkt dat niet meer. Verena gaat heel regelmatig mee naar stal, ook als ik bv ga uitmesten. De ene keer heeft ze meer pret als de andere keer, hangt af van het weer en hoe lang ik bezig ben. Gewoon even knuffelen met Des of haar wat lekkers geven vind ze wel heel leuk (des is 1.67, moet ze samen wel goed in de smiezen houden!)
Ik ben nu zwanger van de 2e, 34 weken nu, ik heb weer tot in de 7e maand gereden, en Des geniet nu van een tijdelijke vakantie. Wel kom ik nog regelmatig op stal (ik heb nu verlof en kom er bijna dagelijks), Verena gaat meestal gewoon mee. Ik hoop dat ik straks weer net zo vaak kan rijden als voor deze zwangerschap, dat is zo'n 3-4 x per week. Mijn grote voordeel is dat mijn vader ook op Des rijdt (alleen als ik mee ben als begeleiding), en mijn moeder past dan in de tussentijd op. Tot nog toe op 1 ukje, straks dus op 2....
Verder is Marc op donderdag de hele dag vrij, en dan is er de zondag ook nog. Komt wel weer goed!

Het is heel best te doen, maar doordat je van anderen afhankelijk bent zul je mischien niet zo vaak rijden als je eigenlijk wel zou willen. Maar goed, met 4 jaar gaan ze naar school, dus die paar jaar overleef je vast wel! Bovendien krijg je er ook iets heel moois voor terug!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:04

zelf heb ik een zoontje van 6 en ben 29 weken zwanger van de tweede, en rij nog steeds.
Natuurlijk is het best moeilijk te combineren met je paardje, maar hopelijk heb je een man die ook op wil passen en die jou je hobby gunt.
In de zomer kun je zowieso 's avonds rijden en je hebt altijd de weekenden.
In de winter is het wel wat lastiger.
Maar ze gaan op een gegeven moment ook naar school en heb je weer meer tijd voor je paardje.
En ik denk maar zo, paardrijden kan altijd nog, kinderen krijgen is maar tijdelijk.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:41

Ik heb zelf geen kinderen, maar heb een tijd op het paard van mijn instructrice gereden, omdat zij zwanger was en ik heb haar paard ook nog een paar maanden doorgereden na haar bevalling, omdat ze nogal een zware bevalling gehad had en het allemaal een beetje moeizaam ging.
Zelf is ze toen weer het rijden op gaan pakken en zorgde ze dat er oppas was voor haar kindje. Haar man is er na een jaar helaas vandoor gegaan met een ander en nu staat ze er alleen voor, maar haar ouders passen op als ze wilt gaan rijden, maar ze zegt zelf ook wel dat ze nu veel en veel minder rijdt dan voorheen.

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan je situatie (oppas, partner die werkt etc.).

Succes nog met je zwangerschap!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:03

Ik heb twee wat oudere kinderen (9 en 12). Paard staat zo goed als bij huis, dus het is hier geen enkel probleem... Ik ben een aantal jaren alleen geweest met de kids...ik ben blij dat ik toen geen paard had, want twee kids, werk èn een paard had ik niet gered... Als ik jou was zou ik in iedergeval nu alvast uitkijken naar een leuke/goede
bijrijd(st)er! Dan weet je straks zeker dat je paardje in iedergeval een aantal dagen per week goed beweging krijgt en kan je met een gerust hart zelf ook de rust nemen die je straks hard nodig hebt...bevallen en een eerste kind vraagt best heel veel energie..en ook zonder een paard is het al behoorlijk aanpassen de eerste tijd...en je paardje moet wel een leuke hobby blijven..toch?!
Heel veel succes!

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:44

hoi ik heb een dochter van bijna 2 jr en heb gewoon mijn paard kunnen houden totnu toe , eerst als mijn man thuis kwam kon ik naar mijn paard en op dit moment gaat mijn moeder vaak mee.
ze vind het erg gezellig!
dus het kan wel maar mensen om je heen , moeten het je inderdaad wel gunnen .
ik was hier trouwens ook onzeker over toen ik zwanger was en heb me toen voorgenomen ik ga het gewoon proberen iedere dag is er 1
en mocht het toch niet lukken ja dan houd het op!
succes ermee danielle Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:02

het lijkt me onmogenlijk!
wat k bij clubgenoten zie,, zeker als ze ook nog werken en dus niet overdag vrij zijn, is zeker de eerste paar jaar(tot het tijd is voor de kleuterschool Knipoog ) is dat het paard er vaak bij inschiet, zelfs bij de mensen waarbij het paard aan huis staat!
want ja paard aan huis=ff snel tussendoor kunnen rijden, maar ook nog eens zelf uitmesten voeren etc waar ook aardig wat tijd in gaat zitten

zekf heb ik mn 3 paarden bij mn oduers aan huis staan, maar ik zie mn ouders echt niet oppas spelen als ik bij de paarden kom ze hebben nml hun eigen leven en hobby's en werk etc en zijn blij als ze ff tijd voor zichzelf hebben
nu heb ik het soms al lastig met plannen met mn werk, mn hond, de paarden(moet rekeing houden met wanneer ik kom want als mn moeder bv vroeg gaat werken of tot heel laat moet werken moet ik er dus of 's ochtends of eind vd middag zijkn ivm buiten/binnen zeten e voeren etc) en mn vriend werkt veel en vaak heel de dag t/m eind vd avond dus daar hoef ik ook niet veel van te verwachten qua oppassen etc Knipoog

dus nee, als ik en zou werken, en een kind zou hebben, en mn 3 paarden nog heb zou ik gek worden!

denk dat het alleen gaat als ik maar 1 paard zou hebben die op een pensionstal zou staan, waar ik altijd terecht zou kunnen en alleen maar hoef te rijden en verder nix hoef te doen, maarja ik heb geen echte kinderwens dus voorlopig maak ik me er nog niet druk om Haha!

succes met je zwangerschap en ik zou als ik jou was alvast een fijne bijrijdster opzoeken, als je met haar samen de zorg voor je paard kan verdelen komt het vast wel goed Lachen

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:18

Rijden als ik zwanger was? Ik zou het nooit doen, een paard blijft een dier en dat mag je niet vergeten. Zelfs van het betrouwbaarste paard kan je afvallen. Zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt. Tranen met tuiten heb ik gehuild maar ikzou het mezelf nooit vergeven moest er iets met het kindje in mijn buik gebeurd zijn. Ons oudste is bv geboren op 35 weken, heel onverwacht, het was een perfecte zwangerschap. Neem nu dat ik toch nog had paardgereden dan had ik zeker gedacht dat het daardoor kwam.
Wat paardrijden met kids betreft. Je moet je verwachtingen iets lager leggen. Elke dag rijden (tenzij je een superpartner hebt) zal moeilijk worden. Mijn dochters zijn nu 8 en 14 jaar en ze rijden allebei. Pas nu hebben we een eigen pony (1.48 ) Arabisch volbloedje, van bijna 11 gekocht. De oudste dochter en ik rijden erop. De jongste volgt nog groepslesjes op manegepony's tot ze het vertrouwen en het kunnen heeft. ik moet er wel bijzeggen wij rijden geen wedstrijden of zo.
IK ZOU ZEGGEN GENIET VAN ZOWEL PAARDEN ALS JE KIDS EN PAS JE VERWACHTINGEN AAN DAN KOMT HET ZEKER GOED.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:00

miekedar schreef:
Rijden als ik zwanger was? Ik zou het nooit doen, een paard blijft een dier en dat mag je niet vergeten. Zelfs van het betrouwbaarste paard kan je afvallen.

De kans om aangereden te worden op straat is hoger, en nergens gebeuren zoveel ongelukken als in huis...
Maar ik respecteer je keuze hoor, je moet helemaal voor jezelf uitmaken of je niet wil rijden of wel. Ik denk dat er ook veel afhangt van het paardje dat je rijdt (hoe evenwichtig die is) en hoe je zelf op het paard zit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:24

Ik ben 34 weken zwanger, van ons eerste kindje. Toen ik 29 weken zwanger was, ben ik met een flinke klap van het paard gevallen en op het hek terecht gekomen. Ik heb daardoor bijna 14 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ondanks alles wat er gebeurd is, zei de gynaecoloog dat je kind gewoon heel goed beschermd zit in je buik en dat het geen kwaad kan om te rijden. Tuurlijk moet je niet onnodig risico's nemen, je moet geen paard gaan beleren en je kan beter ook niet meer springen als je wat verder heen bent. Maar wat Riette zegt, je loopt meer kans om een ongeluk te krijgen in het verkeer. Je kan ook van de trap vallen. Wat moet je dan 9 maanden op de bank blijven zitten niks doen? Toen ik net zwanger was heb ik eerst de huisarts, toen de verloskundige gevraagd of het kwaad kon, dat ik zou blijven rijden. Dit was geen probleem zo lang je maar luistert naar je lichaam, als die aan geeft dat het niet meer wil moet je gewoon stoppen. Na die val heeft de gynaecoloog alles nageken en zelfs hij zei, ondanks wat er gebeurd is dat ik gewoon kon blijven rijden. Nou staan de verwondingen het niet toe maar ik wil zeker voor die tijd nog proberen, om weer een keer erop gezeten te hebben. Ik denk dat het na die tijd, gewoon een kwestie is van goed inplannen. Je moet natuurlijk ook iemand hebben die op kan passen. Mijn instructrice nam de kleine altijd gewoon mee, ze zette haar kids altijd in de hoek van de bak neer (in de kinderwagen, ook winterdag) en reed dan haar paarden als ze geen oppas kon vinden. Daarnaast heb je neem ik aan, een partner die ook op kan passen na werktijd evt? Of misschien lieve ouders? Volgens mij valt er 9 van de 10 keer, heus wel wat te regelen als je graag je paard wilt gaan rijden!